افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

پربازدیدترین مقاصد ایرانیان در دی ماه کدامند؟

  • کد خبر : 147720
پربازدیدترین مقاصد ایرانیان در دی ماه کدامند؟

در آخرین روزهای پاییز که پادشاه فصل ها تاج و تخت خود را به زمستان واگذار می کند، می توان شور و هیجان را در میان اکثر مردم جهان مشاهده کرد. تعطیلات کریسمس و سال نو فرصت خوبی است تا مردم غبار یک سال را از روح خود پاک کنند و سال جدید را با […]

در آخرین روزهای پاییز که پادشاه فصل ها تاج و تخت خود را به زمستان واگذار می کند، می توان شور و هیجان را در میان اکثر مردم جهان مشاهده کرد. تعطیلات کریسمس و سال نو فرصت خوبی است تا مردم غبار یک سال را از روح خود پاک کنند و سال جدید را با احساسات تازه آغاز کنند. این در حالی است که بسیاری از ایرانیان تعطیلات دی ماه را برای سفر به خارج از کشور می دانند. بدون شک پیوستن به موج مهیج گردشگری در این زمان لذت سفر را چند برابر خواهد کرد.

تعطیلات سال نو معمولا از 24 دسامبر آغاز می شود و تا 8 ژانویه ادامه دارد. البته این زمان در همه کشورها ثابت نیست و می تواند کم و بیش باشد. فرقی نمی کند قصد سفر به خارج از مرزهای ایران را دارید یا خیر، در هر صورت بد نیست در این مطلب همراه ما باشید. ممکن است وسوسه شوید که برای ژانویه سفری به پربازدیدترین مقاصد ایرانیان داشته باشید!

– استانبول و یک حس متفاوت

استانبول توانست رتبه اول را در بین ایرانیان خارج از کشور از آن خود کند. بر اساس این آمار می توان شهر گربه ها را پربازدیدترین مقصد دی ماه دانست. جشن سال نو در استانبول مانند سایر شهرها در خیابان ها و میدان های اصلی شهر برگزار می شود. جادوی رنگ، موسیقی، غذاهای محلی و نوشیدنی های ناب جشن سال نو را پررونق تر می کند.

07

هوای سرد ژانویه و بارش کم، حس کریسمس هالیوود را در اکثر نقاط توریستی استانبول تداعی می کند! بازدید از کاخ ها و مساجد عثمانی مانند کاخ گالاتا، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی بدون شک دل دوستداران تاریخ و فرهنگ را گرم می کند.

چند روز از سفر خود به استانبول را برای تفریح ​​و هیجان باقی بگذارید! گشت و گذار در پارک برفی استانبول، پارک ساحلی مودا، و پارک تفریحی و پارک آبی ویالند، هیجان را برای همیشه در حافظه بلند مدت شما حک می کند.

– آنتالیا و فضای سال نو

شهرهای ترکیه معمولا همه روزهای سال پذیرای مسافران ایرانی هستند. آنتالیا یکی از پربازدیدترین مقاصد ایرانیان در ماه ژانویه است. آنتالیا دارای آب و هوای معتدل و دمایی بین 13 تا 17 درجه سانتیگراد است. دوستداران فرهنگ و تاریخ، گردشگران طبیعت و جویندگان هیجان از سفر به آنتالیا لذت می برند.

01 101 1

در شهر باستانی پرگا، آمفی تئاتر پرمسوس، دروازه هادریان، آمفی تئاتر باستانی آسپندوس و بندر Phaslis در لیکیا، شاهد تاریخی به قدمت یونان باستان هستند. طبیعت دست نخورده غار کوکاین، دره کورپلو، رودخانه ماناگات، غار کاراین، آبشار دودن و چشمه کارست ارتباطی بین شما و انرژی های طبیعت برقرار می کند.

جویندگان هیجان می توانند اسب سواری در آکادمی، سافاری در پارک ملی آنتالیا، غواصی، پاراگلایدر و پاراسلینگ در شهر آنتالیا را تجربه کنند.

– دبی با آب و هوای متفاوت

آیا تفریحات هیجان انگیز را به گشت و گذار در میان جاذبه های تاریخی ترجیح می دهید؟ در این صورت احتمالا عاشق سفر به دبی خواهید شد. این کشور گرمسیری در زمستان نیز از آب و هوای گرم برخوردار است. گردشگران پایتخت آسمان خراش های آسیا را به خاطر تفریحات لوکس و مراکز خرید معتبرش می شناسند.

04 104 1

سفر به دبی بدون بازدید از برج خلیفه بی معنی است! این برج 160 طبقه یکی از نمادهای اصلی دبی است. مایو خود را در بیاورید تا در سفر به دبی هیجان تفریح ​​در پارک آبی Aqua Venture را از دست ندهید. آکوا ونچر دبی دارای 100 سرسره آبی و چندین استخر و زمین بازی است. چند ساعت از سفر خود را در مجموعه تفریحی پارک و ریزورت دبی بگذرانید!

– ایروان و جشن های دیدنی

نام ایروان معمولا در بالای لیست پربازدیدترین مقاصد ایرانیان در ماه ژانویه قرار دارد. جشن سال نو در ایروان با یک حمام آبی دیگر جشن گرفته می شود. در سفر به ایروان از آخرین روزهای دسامبر تا هفته اول ژانویه، در جشن ها و جشنواره های میدان جمهوری ایروان شرکت خواهید کرد.

کریسمس در ارمنستانکریسمس در ارمنستان

ارمنی ها شیرینی های محلی خاصی می پزند و در این جشنواره سرو می کنند. برای جشن تولد و غسل تعمید مسیح در 6 ژانویه از کلیساهای تاریخی ایروان دیدن کنید. با سایر مسیحیان شمعی روشن کنید و شکوه این مراسم را در خاطر خود نگه دارید.

صومعه حقپات، مجسمه مادر ارمنستان، صومعه گغارد، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، کلیسای جامع سنت سرکیس، صومعه تاتو و دژاربونی از مکان هایی هستند که در سفر به ایروان باید از آنها دیدن کنید.

– مالدیو، بهشت ​​روی زمین

احتمالاً با شنیدن نام مالدیو، رنگ آبی در ذهن شما نقش می بندد! اگرچه بیشتر جاذبه های گردشگری این کشور به خاطر سواحل، جزایر و طبیعت آن شناخته شده است. اما دیدنی های مالدیو به این محدود نمی شود. جزیره Baatul، Hol Homale، Veligandu، Gan، Alimtha و Hovaphen Hoshi مشهورترین جزایر مالدیو هستند. ایرانی ها در سفر به مالدیو اغلب از این جزایر دیدن می کنند.

0505

مالدیو یکی از پربازدیدترین مقاصد ایرانیان در ماه ژانویه است. ترجیحاً بودجه سفر خود را صرف خرید سوغاتی و خرید نکنید. آن را برای جشنواره های کریسمس مالدیو و سرگرمی های تعطیلات سال نو ذخیره کنید.

دیدن تزئینات موزه اوتیمو گاندووارو برای هنردوستان ارزشمند خواهد بود. برخی از اشیای این موزه بیش از 500 سال قدمت دارند. بازدید از موزه ملی ماله شما را به دنیای قدیمی مالدیو منتقل می کند.

– کنیا با طبیعتی عجیب

چقدر از طبیعت گردی و عکاسی از طبیعت لذت می برید؟ اگر قدم زدن در طبیعت به شما حس زندگی می دهد، در ژانویه برای سفر به کنیا برنامه ریزی کنید. حیات وحش کنیا را در کمتر جایی می توان دید! در پارک جنگلی ماسای مارا، حیواناتی مانند یوزپلنگ، شیر، کروکودیل، غزال و اسب آبی را از نزدیک و در محل زندگی آنها ببینید.

0606

جزیره لامو، پارک ملی آمبوسلی، پارک ملی نایروبی، پارک ملی شرق و غرب ساوو، پارک ملی دریاچه ناکورو و پارک ملی دروازه جهنم از ناب ترین مکان های کنیا هستند. مشاهده حیات وحش کنیا را در این جاذبه ها تجربه کنید و از این مکان ها عکس بگیرید! اگرچه آب و هوای کنیا معمولاً گرم و مرطوب است. اما بین دسامبر و فوریه رطوبت هوا به کمترین حد ممکن می رسد.

تفلیس در نور غرق شد

تعطیلات سال نو در تفلیس با شور و شوق وصف ناپذیری جشن گرفته می شود. مردم محلی تفلیس و گردشگران خارجی در این فستیوال دو هفته ای در خیابان اصلی تفلیس جمع می شوند و در کنسرت های خیابانی و سایر رویدادهای محلی شرکت می کنند. همچنین در سفر خود از برج ساعت تفلیس دیدن کنید. این برج دوباره دری را به دنیای کودکی شما باز می کند.

02 202 2

بهتر است بازدید از آثار تاریخی تفلیس و جاذبه های طبیعی آن را بر تفریحات هیجان انگیز آن ترجیح دهید. دریاچه لاک پشت تفلیس پیشنهاد خوبی برای کمپینگ و قایق سواری است. کلیسای تثلیث تفلیس، قلعه ناریکالا، آتش سوزی زرتشتیان، شهر سنگی اوپلیتسیخه، معبد سامتاورو و مجموعه تاریخی حمام تفلیس شگفتی های سفر زمستانی شما را چند برابر می کنند.

– هند هفتاد رنگ

عبور خط استوا از نزدیکی هندوستان باعث آب و هوای گرم و خشک در این کشور شده است. بنابراین بهترین زمان برای سفر به سرزمین ۷۲ ملت دی ماه و سایر روزهای زمستانی است. گردشگران از سراسر جهان مجذوب محبوبیت دهلی در میان سایر شهرهای هند هستند. ایرانیانی که از جستجوی آثار تاریخ و فرهنگ لذت می برند هند را برای سفر در ژانویه انتخاب می کنند.

03 103 1

اوج معماری هند را در قلعه سرخ دهلی ببینید. با خدایان هند در معبد آکشاردهام ملاقات کنید. اگر می خواهید به طور همزمان بین تاریخ، فرهنگ و طبیعت سفر کنید، باید از باغ لادی هند دیدن کنید. در سفر به هند از دیدنی های بمبئی، آگرا، جیپور، گوا و کشمیر دیدن کنید. همانطور که به نظر می رسد، جاذبه های این کشور آسیایی هیچ گاه تمام نمی شود.

– مراکش زیبا و مرموز

به گفته گردشگران، مراکش رنگارنگ ترین کشور آفریقاست. ترکیب طیف های رنگی مختلف در ساختمان ها، اشیاء، طبیعت و غیره. اهالی هنر را وادار کرده است که نام مراکش را در لیست آرزوهای سفر خود بنویسند. دمای هوای پایتخت رنگ ها در روزهای دی ماه با توجه به موقعیت جغرافیایی آن از 10 تا 25 درجه سانتی گراد متغیر است.

01 201 2

برخی از جاذبه های تاریخی مراکش شما را به دوران یونان باستان و برخی دیگر شما را به دوران حکومت های اسلامی خواهند برد. در شهر تاریخی ولیلی، پیاده روی در روم باستان را تجربه کنید. قدم زدن در روستای لاجوردی Chefchaouen، دست‌هایتان را روی نقطه ترشح هورمون اندورفین مغزتان قرار می‌دهد! تمام خانه های این شهر 600 ساله آبی هستند.

استخوان های رنگی از دباغی فاس یکی از مهمترین نمادهای مراکش است. صبح ها بهترین زمان برای بازدید از چاه های رنگی این کارگاه قدیمی است. در شهر طنجه مراکش از کلیسای سنت اندرو و غارهای هرکول دیدن کنید.

– پوکت در ژانویه

اگرچه آب و هوای غالب پوکت گرم و مرطوب است. اما خوشبختانه در ماه ژانویه هیچ رطوبت آزاردهنده ای وجود ندارد. از اواسط آذر تا پایان بهمن را می توان بهترین زمان برای سفر به شهر سواحل دانست. ایرانیانی که پوکت را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند معمولاً طرفداران فعالیت های آبی با سطوح مختلف هیجان هستند. عده ای نیز برای آرامش و حیات وحش جذاب پوکت به این شهر می روند.

02 302 3

سواحل کاتا، سورین، آزاد، کارون، کاتا نوی و پاتونگ از مهم ترین جاذبه های طبیعی پوکت هستند. معابد پوکت مکانی برای ارتباط با باورهای باستانی مردم بومی تایلند است. بازدید از این معابد در تعطیلات سال نو یک تجربه تکرار نشدنی خواهد بود. معبد Joy Toi، معبد Wat Phra Thong و معبد Wat Chalong نقاشی‌های باستانی، معماری شرق آسیا، موسیقی بودایی و تاریخ پوکت را به نمایش می‌گذارند.

اگرچه در ایران تعطیلات رسمی برای سال نو وجود ندارد. اما بسیاری از ایرانیان باروبندیل سفر به کشورهای خارجی را متوقف می کنند. این کشورها از نظر آب و هوا، نزدیکی به ایران، جاذبه های گردشگری، هزینه های سفر و غیره با هم تفاوت دارند. اما همه آنها پتانسیل ایجاد لحظات خاطره انگیز برای مسافران را دارند. مقصد مورد علاقه خود را با توجه به سلیقه و ترجیحات خود انتخاب کنید. دست شما برای تصمیم گیری بین کشورهایی در قاره های مختلف و با فرهنگ های متنوع باز است!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.