افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

پذیرش اسناد جدید بانکی از امروز.

  • کد خبر : 132391
پذیرش اسناد جدید بانکی از امروز.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): تسنیم: یاسر مرادی، عضو هیئت مدیره بانک صادرات در جلسه معرفی سامانه صحت الکترونیکی دارایی (ست) اظهار داشت: دارایی های زیادی وجود دارد که مردم در اختیار دارند و امکان وثیقه آنها وجود نداشت از امروز و با راه اندازی این سامانه توسط مؤسسات اعتباری به صورت الکترونیکی تأیید می […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

تسنیم: یاسر مرادی، عضو هیئت مدیره بانک صادرات در جلسه معرفی سامانه صحت الکترونیکی دارایی (ست) اظهار داشت: دارایی های زیادی وجود دارد که مردم در اختیار دارند و امکان وثیقه آنها وجود نداشت از امروز و با راه اندازی این سامانه توسط مؤسسات اعتباری به صورت الکترونیکی تأیید می شود.

مرادی با بیان اینکه نکته مهم دیگر این است که بانک ها باید از وثیقه گرفتن این دارایی ها به صورت سنتی خودداری کنند، تصریح کرد: بر اساس سامانه (SET) که بانک صادرات با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اجرا می کند، تمامی دارایی ها که افراد (در مرحله اول سهام در بورس، بیمه عمر) و (در مرحله بعد کلیه سپرده های بانکی در کلیه بانک ها، سهام و یارانه ها، سیم کارت های موبایل، طلای داخلی، مجوزهای استخراج معادن و هر ملکی که مالکیت داشته باشد. و ظرفیت نقدینگی) افراد می توانند بدون مراجعه به بانک و بر اساس ضریب تعیین شده در سامانه تعهد کنند. در صورت نکول خط یا نتوانند بدهی خود را پرداخت کنند، بانک رسا ضمانت نامه را تصفیه می کند. با استفاده از این سیستم، افراد برای جستجوی ضمانت یا ضمانت نیازی به مراجعه به بانک ندارند.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره ضمانت این سامانه تا پایان سال تکمیل می شود، افزود: این سامانه در اختیار تمامی بانک ها و مؤسساتی که فروش اعتباری دارند و به هیچ وجه منحصر به بانک صادرات نیست و همه بانک ها می توانند از آن استفاده کنید. اکنون با تفاهماتی که با قوه قضائیه در حال مذاکره هستیم، مردم می توانند دارایی های خود را در این سامانه وثیقه بگذارند و در صورت صدور قرار وثیقه از رفتن به زندان با وثیقه الکترونیکی خودداری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سهام وثیقه ای در این سامانه قابل معامله است؟

مرادی گفت: شرکت های بیمه اعلام کرده اند که درصدی از نوسانات اوراق بهادار را قبول می کنند; ما همچنین ابزاری دیدیم که به مشتری اطلاع می‌دهد تا در صورت نوسانات ارزش دارایی به سمت پایین، پاداش را تمدید کند.

مرادی گفت: این سامانه خارج از سامانه های بانک صادرات است و کارایی آن در سراسر شبکه بانکی مطرح است. مکاتباتی با سایر بانک ها انجام شده و پیش بینی می شود تا ماه آینده بیش از 50 درصد بانک ها به این سامانه اضافه شوند.

این عضو هیئت مدیره بانک صادرات در تشریح مزایای سامانه تأیید الکترونیکی دارایی برای مردم گفت: مدیریت دارایی، کاهش زمان وثیقه به دلیل الکترونیکی بودن آن، تنوع در ارائه ضمانت نامه، کفایت ارزش دارایی تضمین شده و تسهیلات پرداختی، امکان تضمین دارایی های راکد و غیرمولد، امکان تغییر وثیقه، کاهش نیاز به مراجعه حضوری، آزادسازی بخشی از وثیقه مطابق تعهدات حل شده و رفع مشکل پذیرش ضامن یا ضامن توسط بانک ها به دلیل تفاسیر متفاوت از معیارهای اعتبارسنجی از مهمترین مزایای این سامانه برای مردم است.

مرادی همچنین درباره مزایای استفاده از سامانه راستی‌آزمایی برای بانک‌ها گفت: تضمین بازگشت منابع، نوآوری در زمینه پرداخت‌های بلندمدت، بهره‌مندی از پل ارتباطی بازار پول و سرمایه، کاهش زمان و هزینه، تنوع در سطح قابل قبول. اسناد و مدارک، کاهش مراجعات حضوری و ایجاد وحدت رویه پذیرش ضامن یا ضامنین و حذف امکان تفسیر ضوابط اعتبارسنجی از مهمترین مزیت های استفاده از این سامانه برای بانک هاست.

به گفته این مقام بانکی، از جمله مزایای این طرح برای نظام اقتصادی کشور کاهش نارضایتی بانک ها به دلیل تضمین بازگشت منابع، رونق اقتصادی شرکت ها و صنایع و ترویج سرمایه گذاری های بلندمدت است. . . خرید، ثبات بازار سرمایه، تولید دارایی های غیرمولد و کاهش نقدینگی دارایی ها، مالی است.

به گزارش تسنیم، محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این جلسه از گسترش دامنه دارایی های الکترونیکی قابل تأیید و کفت خبر داد: رتبه اعتباری افراد نیز می تواند مشخص کند که از کدام دارایی ها استفاده می شود. به عنوان تایید

محرمیان معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی درباره همکاری شبکه بانکی با این پروژه گفت: همکاری مهم است اما به طور معمول بانک کار خط شکنی را انجام می دهد و به مرور بانک های دیگر اضافه می شوند. در بحث چک الکترونیکی به بانک ها گفتیم حمایت و زیرساخت ها را فراهم کنند. انشاالله سایر بانک ها نیز به این مرحله ملحق خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.