افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

پایگاه ملی بهزیستی ایران، بستری برای ارائه خدمات عادلانه به مردم

  • کد خبر : 268231
پایگاه ملی بهزیستی ایران، بستری برای ارائه خدمات عادلانه به مردم

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه رصدخانه پایگاه ملی بهزیستی ایران گفت: در گذشته به دلیل نبود بانک اطلاعاتی کامل، دقیق و کارآمد با چالش های جدی مواجه بودیم. داده های اندازه گیری با راه اندازی پایگاه بهزیستی ایرانیان و افتتاح رصدخانه این پایگاه، بستری فراهم شد تا […]

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه رصدخانه پایگاه ملی بهزیستی ایران گفت: در گذشته به دلیل نبود بانک اطلاعاتی کامل، دقیق و کارآمد با چالش های جدی مواجه بودیم. داده های اندازه گیری با راه اندازی پایگاه بهزیستی ایرانیان و افتتاح رصدخانه این پایگاه، بستری فراهم شد تا بتوانیم خدمات مناسبی را به آحاد جامعه ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: این پایگاه نماد عدالت خواهی وزارت رفاه است. عده ای در اعتراض به دهک بندی خود به وزارتخانه مراجعه می کنند و تلاش زیادی می کنند تا ما را متقاعد کنند که وضعیت آنها خوب نیست و باید در پایین ترین دهک باشند، اما با وجود بانک اطلاعاتی بهزیستی ایران، می توان به آن دسترسی پیدا کرد. جزئیات و امکان پنهان کردن آن وجود دارد. چیزی نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این بنیاد بستر عادلانه ای را برای ارائه خدمات به مردم جامعه فراهم کرده و راهی برای آغاز ارائه خدمات عادلانه به مردم است. پایگاه بهزیستی ایران بستری را فراهم کرد که توانستیم زیرساخت های کافی برای اجرای طرح شارژ الکترونیکی را فراهم کنیم.

مرتضوی تاکید کرد: طرح هایی مانند یارانه مضاعف برای ارتقای امنیت غذایی کودکان 5 ماهه تا 5 ساله و یارانه مادران شیرده و مادران دارای نوزاد نیز از دیگر طرح هایی است که از طریق این بنیاد تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته اگر بسته ای به این اندازه بین مردم توزیع می شد با چالش های زیادی مواجه می شدند. وقتی در سال 1391 دولت تصمیم گرفت به مناسبت دهه فجر بسته معیشتی به مردم بدهد، مجبور شد در میانه کار آن را تعطیل کند، زیرا جلسات زیادی در این راه وجود داشت و چالش های زیادی در این راه وجود داشت.

به گزارش ایرنا، دیده بان ملی رفاه ایرانیان که صبح امروز با حضور وزیر تعاون و معاونان وی در وزارت تعاون افتتاح شد، شبکه ای سیاست مدار است که وظیفه رصد نظام مند و مستمر شرایط را بر عهده دارد. و مسائل مربوط به رفاه همه مردم و خانوارها در سراسر کشور. هدف آن حمایت از سیاست‌ها، برنامه‌ها، تصمیم‌گیری و اجرا «موثر و مبتنی بر شواهد» است.

اهداف ایجاد رصدخانه ملی برای رفاه ایرانیان داشتن تصویری واضح از وضعیت رفاهی کشور/منطقه/استان/شهر، کمک به تدوین سیاست مبتنی بر شواهد، ایجاد داده ها و اطلاعات جامع است. بستر بهزیستی برای کاهش فقر و بی عدالتی و نابرابری در حوزه رفاه، به اشتراک گذاری داده ها و آمار با سایر سازمان ها، شناسایی فقر و پراکندگی جغرافیایی آن و تدوین سیاست های دقیق و هدفمند برای محرومیت زدایی از مناطق. کمبود دارد. در رصدخانه ملی بهزیستی ایران، شاخص های پایه بهزیستی ایران به صورت آماری تجزیه و تحلیل شده و در یک روند چند ساله در این رصدخانه ترکیب می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=268231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.