افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

پایش تخصصی وضعیت پزشکان جوان و انتظارات مالی پرستاران.

  • کد خبر : 337694
پایش تخصصی وضعیت پزشکان جوان و انتظارات مالی پرستاران.

به گزارش رکنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در مراسم بزرگداشت روز پزشک که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: پزشکان عمومی زیربنای پزشکی خانواده هستند که می توانند این ساختار را اصلاح کنند. . هر چقدر بودجه و اعتبار به حوزه سلامت اختصاص داده […]

به گزارش رکنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در مراسم بزرگداشت روز پزشک که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: پزشکان عمومی زیربنای پزشکی خانواده هستند که می توانند این ساختار را اصلاح کنند. . هر چقدر بودجه و اعتبار به حوزه سلامت اختصاص داده شود، اگر ساختار مناسبی وجود نداشته باشد، این منابع به هدر می رود.

و افزود: خوشبختانه در کابینه دولت چهاردهم 4 پزشک مشغول به کار هستند که فرصت بسیار خوبی است و حمایت امروز جامعه پزشکی بدون توجه به سلیقه وجود دارد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. بسیاری از مشکلات مهم و اساسی قابل حل است که برخی از آنها با احترام به آنها و برخی دیگر با بهبود وضعیت معیشتی با پرداخت حقوق قانونی آنها قابل حل است.

وزیر بهداشت وقتی به این موضوع اشاره کرد جامعه پزشکی مردم به آنها اعتماد دارند، وی افزود: هر آسیبی که به جامعه پزشکی وارد شود کل جامعه را متاثر می کند. دوران دفاع مقدس بدون دغدغه پزشکی گذشت. در سال 89 از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت کردیم تا در مراسم سالگرد استقلال خرمشهر سخنران باشند.

بر اساس اطلاعیه وبادا، ظفرقندی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس فرمودند تنها بخشی که نگران آن نبودیم، قسمت پزشکی جنگ بود. در طول اپیدمی کرونا، فداکاری جامعه پزشکی برای همه ملموس بود.

نگرانی های قابل توجیه جامعه پرستاری قبل از شروع مسئولیتم در وزارت بهداشت پیگیری کردم

همچنین وزیر بهداشت در اولین روز کاری خود در جریان بازدید از روند اجرای آزمون دیپلم تخصصی و فوق تخصصی، با حضور در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری.

به گزارش وبدا، در این جلسه دکتر احمد نجاتیان رئیس سازمان نظام پرستاری، دکتر زمان زاده رئیس شورای عالی و دکتر احمدی دبیر شورای عالی سازمان نظام پرستاری ضمن تشریح وضعیت جاری وی با بیان وضعیت مطالبات جامعه پرستاری، انتظارات خود را از دولت چهاردهم ارائه کرد.

ظفر قندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با بیان اینکه از قبل از شروع مسئولیت خود در وزارت بهداشت پیگیر دغدغه های جامعه پرستاری بوده است، افزود: پرستاران و خادمان عزیز. از نظر اعتباری و معیشتی باید خاص و شایسته دیده شود تا چرخه درمان بیماران دچار نقص و مشکل نشود.

وی تاکید کرد: انتظارات مالی پرستاران را در حد توان کشور رصد خواهم کرد، البته گفت و گوهایی را با رئیس جمهور و اعضای دولت نیز برای ارتقای هویت و جایگاه حرفه ای پرستاران آغاز کرده ام. همچنین سازمان نظام پرستاری می تواند پیشنهادات خود را در این زمینه به وزارت بهداشت ارائه کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=337694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.