افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

پایان رالی ماه سپتامبر بازار چین و ابری غم انگیز بر روی ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 389649
پایان رالی ماه سپتامبر بازار چین و ابری غم انگیز بر روی ارزهای دیجیتال

پس از پایان تعطیلات یک هفته ای چین و بازگشت معامله گران به بازار، رشد ماه سپتامبر بازار سهام چین در روز سه شنبه دچار تزلزل شد. فقدان اقدامات جدید و اعلام محرک های جدید در کنفرانس مطبوعاتی امروز چین، امیدها برای بسته محرک بلندمدت را کاهش داد. بسته ای که در چند هفته گذشته […]

پس از پایان تعطیلات یک هفته ای چین و بازگشت معامله گران به بازار، رشد ماه سپتامبر بازار سهام چین در روز سه شنبه دچار تزلزل شد. فقدان اقدامات جدید و اعلام محرک های جدید در کنفرانس مطبوعاتی امروز چین، امیدها برای بسته محرک بلندمدت را کاهش داد. بسته ای که در چند هفته گذشته به رشد بیت کوین کمک کرده است.

به گزارش اسمارتک نیوز، قیمت بیت کوین (BTC) در ساعات اولیه معاملات آسیا کاهش یافت.

پایان رالی سپتامبر بازار چین

بیت کوین در ساعات پایانی بازار ایالات متحده در روز دوشنبه به 62000 دلار کاهش یافت اما در ساعات اولیه معاملات آسیا به 62700 دلار رسید.

سکه های طلا به سولانا (SOL)، اتر (ETH)، ریپل (XRP) و BNB نزدیک تر می شوند. ۴٪ کاهش قیمت داشتند. همچنین، شاخص گسترده 20 CoinDesk که عملکرد بزرگترین توکن ها را بر اساس ارزش بازار ردیابی می کند، 2.1 درصد سقوط کرد.

منبع: CoinDesk
منبع: CoinDesk

سرمایه گذاران به طور گسترده انتظار داشتند که کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) در روز سه شنبه پس از تعطیلات هفته طلایی چین تشکیل جلسه دهد. جزئیات بیشتر اقدامات محرک اقتصادی ارائه این اقدامات بخشی از برنامه های شهریور ماه دولت برای کاهش نرخ سود و حمایت از نقدینگی بازار به منظور مقابله با رکود اقتصادی کشور بود. همچنین انتظار می رفت که این رالی بزرگ برخی از اثرات خود را به بازارهای ارزهای دیجیتال منتقل کند.

با این حال، فقدان فوریت و جزئیات کافی در جلسه و فقدان برنامه های محرک اقتصادی بیشتر، سرمایه گذاران را ناامید کرد و احساسات منفی در بازار به ویژه با ادامه نگرانی ها در مورد درگیری های خاورمیانه افزایش یافت. بسیاری از سرمایه گذاران می خواستند سود خود را از این رالی نقد کنند.

شانگهای کامپوزیت، شاخص اصلی چین، پس از افتتاح 4 درصد افزایش یافت، اما در اواخر روز با هضم نظرات جدید سرمایه گذاران، سقوط کرد. همچنین شاخص هانگ سنگ در هنگ کنگ که تمرکز زیادی روی فناوری دارد، نزدیک به 9.5 درصد کاهش یافت و بدترین روز او از سال 2008 ثبت شده است

در معاملات پیش از بازار، سهام شرکت های چینی پذیرفته شده در آمریکا نیز با کاهش شدید مواجه شد. سهام اسمارتک نیوز 8.9٪، Bilibili با 17.2٪، Baidu با 10.1٪، JD.com با 12.5٪ و NIO نیز 14.4٪ سقوط کردند. همچنین شاخص های ETF مانند iShares MSCI China ETF با 13.5 کاهش، KraneShares CSI China ETF با 13 درصد کاهش و iShares China Large-Cap ETF با 11 درصد کاهش. 6 درصد که نشان دهنده ناامیدی سرمایه گذاران از شکست اقدامات محرک دولت برای بازگرداندن اعتماد به بازار است.

منبع: رویترزمنبع: رویترز
منبع: رویترز

برخی از تحلیلگران پیشتر هشدار داده بودند که افزایش اواخر سپتامبر ممکن است طولانی نباشد، زیرا اقدامات محرک جدید نسبت به چرخه سال 2015 که قیمت دارایی ها را برای مدت طولانی تری افزایش داد امیدوارکننده تر به نظر می رسد. به گزارش بلومبرگ، ژنگ شانجی، رئیس کمیته ملی توسعه ملی، اقتصاد چین را چنین توصیف کرد:پایدار“و”در حال انجام استو گفت: اصول اساسی اقتصاد تغییری نکرده و اطمینان به تحقق هدف رشد اقتصادی حدود 5 درصد وجود دارد.

در همین حال، معامله گران ارزهای دیجیتال منتظر نشست فدرال رزرو هستند که قرار است اواخر این هفته برگزار شود تا سرنخ هایی در مورد مواضع آینده داشته باشند. قرار است در پایان این هفته صورتجلسه FOMC و آمارهای کلیدی اقتصادی (CPI) مردادماه منتشر شود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-08 15:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.