افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

پایان اجلاس آب و هوای دبی با توافق برای گذار از سوخت های فسیلی

  • کد خبر : 151693
پایان اجلاس آب و هوای دبی با توافق برای گذار از سوخت های فسیلی

به گزارش بازار، کنفرانس تغییرات آب و هوایی دبی موسوم به COP 28 امروز توافقنامه ای را تصویب کرد که برای اولین بار کشورها را تشویق می کند تا از سوخت های فسیلی دور شوند تا از بدتر شدن تغییرات آب و هوایی جلوگیری کنند. این کنفرانس که قرار بود روز گذشته به کار خود […]

به گزارش بازار، کنفرانس تغییرات آب و هوایی دبی موسوم به COP 28 امروز توافقنامه ای را تصویب کرد که برای اولین بار کشورها را تشویق می کند تا از سوخت های فسیلی دور شوند تا از بدتر شدن تغییرات آب و هوایی جلوگیری کنند.

این کنفرانس که قرار بود روز گذشته به کار خود پایان دهد، به دلیل عدم توافق کشورها برای گنجاندن حذف تدریجی سوخت های فسیلی در توافق نهایی این کنفرانس سازمان ملل، تا امروز ادامه داشت.

در این کنفرانس، عمدتاً کشورهای اروپایی و ثروتمند خواستار حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی و گنجاندن این گزینه در توافق نهایی شدند، در حالی که سایر کشورها تاکید داشتند که هرگونه حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی باید توسط کشورهای ثروتمندی که از منابع آن بهره‌برداری می‌کنند، انجام شود. برای دهه ها .

به گزارش بلومبرگ، امارات متحده عربی توانست در نشست سازمان ملل متحد به توافقی دست یابد که به اندازه کافی قوی باشد تا آمریکا و اتحادیه اروپا را راضی کند و عربستان و سایر کشورهای تولیدکننده نفت را متحد کند.

در حالی که گفته می‌شود سوخت‌های فسیلی بزرگ‌ترین منبع انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند، سه دهه کنفرانس‌های تغییرات آب و هوایی سازمان ملل هرگز درباره آینده این سوخت‌ها بحث نکرده‌اند و تصمیم برای حذف تدریجی آنها بی‌سابقه خواهد بود.

در عین حال کارشناسان معتقدند هرگونه توافق برای حذف سوخت های فسیلی در بیانیه پایانی جام بیست و هشتم، اختلافات بر سر آینده نفت و گاز را عمیق تر خواهد کرد.

هیثم الغیس دبیرکل اوپک پس از اعلام در پیش نویس این توافقنامه مبنی بر حذف سوخت های فسیلی در نامه ای از کشورهای عضو این سازمان خواست هرگونه توافقی را که هدف آن است رد کنند. سوخت های فسیلی. .

وزیر انرژی عربستان سعودی قاطعانه با این موضوع مخالفت کرد و گفت که هیچ یک از کشورهایی که از حذف تدریجی سوخت های فسیلی صحبت می کنند به آن اعتقاد ندارند.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، با تاکید بر اینکه اقدامات جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی باید متناسب با منافع ملی و توانایی کشورها باشد، گفت: موفقیت برخی کشورها در موضوع آب و هوا نباید به قیمت سایر کشورها تمام شود. .

سلطان احمد الجابر، رئیس کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP28) و مدیر شرکت ملی نفت امارات، نسبت به سیاست های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به صفر که موجب ارتقای سازمان ملل می شود، ابراز تردید کرد. و گفت هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد کاهش تدریجی مصرف سوخت فسیلی باعث کاهش گرمایش زمین می شود.

اما این مقام اماراتی روز بعد این اظهارات را تکذیب کرد و گفت که سخنان او اشتباه گرفته شده و منظور وی چنین نیست.

نیک نظمی نیک احمد وزیر اقلیم مالزی نیز معتقد است که نمی توان استانداردی را برای همه کشورها در مورد شرایط گذار ( گذار به انرژی پاک) تعیین کرد.

بیست و هشتمین نشست سالانه آب و هوای سازمان ملل که در آن دولت‌ها درباره چگونگی محدود کردن تولید سوخت‌های فسیلی و آمادگی برای تغییرات اقلیمی بحث و تبادل نظر کردند، از روز پنج‌شنبه 9 دسامبر در امارات متحده عربی آغاز شد و قرار بود تا 21 مه ادامه داشته باشد. آذر همچنان کار خود را امروز در 22 آذر به پایان رساند. بیش از 70 هزار مهمان از 198 کشور جهان از جمله رهبران 180 کشور جهان در این اجلاس شرکت کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=151693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.