افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

پاکسازی سدی در بابل با سنبل آبی

  • کد خبر : 148725
پاکسازی سدی در بابل با سنبل آبی

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، حسین حیدرپور با اشاره به اینکه سنبل آبی گیاهی است با گلهای زیبا که زیستگاه اصلی آن می باشد آمریکا و به دلیل ناآگاهی مردم این گیاه مهاجم وارد شده است، گفت: راه حلی برای این نوع گیاهان مهاجم جز جمع آوری و پاکسازی وجود ندارد. وی با […]

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، حسین حیدرپور با اشاره به اینکه سنبل آبی گیاهی است با گلهای زیبا که زیستگاه اصلی آن می باشد آمریکا و به دلیل ناآگاهی مردم این گیاه مهاجم وارد شده است، گفت: راه حلی برای این نوع گیاهان مهاجم جز جمع آوری و پاکسازی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سنبل آبی فلزات سنگین و سموم را جذب می کند، افزود: وجود این گیاه مهاجم باعث تبخیر 13 برابری آب، جلوگیری از رسیدن نور خورشید به سطح آب و کاهش هوادهی آب شده و عملاً سد را به باتلاق تبدیل می کند. باعث مرگ موجودات آبزی خواهد شد.

حیدرپور با اشاره به اینکه سنبل آبی گیاهی یکبار مصرف است، خاطرنشان کرد: این گیاه مهاجم قابلیت تکثیر چهار هزار تخم را از طریق بذر دارد.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی های انجام شده توسط کمیته فنی، ریشه کنی گیاه سنبل آبی از طریق لایروبی در دستور کار قرار گرفت. بنابراین موفق شدیم فضای اطراف این سد را پاکسازی کنیم.

مسئول محیط زیست شهرستان بابل با بیان اینکه گیاه مهاجم سنبل آبی نیز در مناطقی که نیزار وجود داشت و قابل دسترس نیست شروع به رشد کرد، خاطرنشان کرد: بنابراین اگر این مشکل مدیریت اساسی نشود، در سال آینده دوباره تکثیر شود.

این مسئول با اعلام اینکه تا سال هیدرولوژیکی 1403 کل سد برای حذف کامل این گیاه مهاجم لایروبی می شود، گفت: در حالی که متولی این امر، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی است، در لایروبی سطح، عمق، شیب، مجموعه و دیواره آن باید مطابق با استاندارد باشد و حفظ گونه های گیاهی نیز در نظر گرفته شود. بنابراین لایروبی باید با مدیریت و برنامه ریزی سیستماتیک انجام شود و این سد به طور کامل از این گیاه مهاجم پاکسازی شود در غیر این صورت با گرم شدن هوا سرعت تولید مثل این گیاه چند برابر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.