افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

پاول دوروف چگونه و چرا دستگیر شد؟

  • کد خبر : 341053
پاول دوروف چگونه و چرا دستگیر شد؟

به گزارش کانال فرانسوی TF1، پاول دوروف، موسس و مدیر عامل سرویس پیام رسان تلگرام، هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی خود در فرودگاه بورگه پاریس دستگیر شد. به گفته این منبع، اداره کل پلیس قضایی فرانسه حکم بازداشت دوروف را که دارای تابعیت دوگانه فرانسوی-روسی است، به دلیل عدم همکاری با نیروهای امنیتی و […]

به گزارش کانال فرانسوی TF1، پاول دوروف، موسس و مدیر عامل سرویس پیام رسان تلگرام، هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی خود در فرودگاه بورگه پاریس دستگیر شد. به گفته این منبع، اداره کل پلیس قضایی فرانسه حکم بازداشت دوروف را که دارای تابعیت دوگانه فرانسوی-روسی است، به دلیل عدم همکاری با نیروهای امنیتی و اتهاماتی مانند همدستی در قاچاق مواد مخدر، جرایم مربوط به خردسالان صادر کرده است سوء استفاده و کلاهبرداری انجام داده بود.

گفته می شود دوروف 39 ساله ساعت 8 شب به وقت فرانسه پس از پرواز از آذربایجان بازداشت شده است. حکم دستگیری دوروف تنها در صورتی قابل اجرا بود که وی وارد خاک فرانسه شده بود و بنابراین، به گفته TF1، دوروف برای جلوگیری از دستگیری در اروپا از مسیرهای دیگری مانند امارات متحده عربی، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و آمریکای جنوبی استفاده کرد. علاوه بر این، گزارش شده است که وی از سفر به کشورهایی که تلگرام تحت نظارت است، خودداری کرده است.

یک منبع نزدیک به تحقیقات به TF1 گفت:

او امشب یک اشتباه بزرگ مرتکب شد. نمی دانیم چرا… این پرواز فقط یک توقف بود؟ به هر حال او الان در بازداشت است.

TF1 گزارش داد که بازرسان فرانسوی ضد کلاهبرداری دوروف را بازداشت کرده اند و قرار است مدیر عامل تلگرام امروز در برابر قاضی حاضر شود و ممکن است با اتهامات متعددی روبرو شود. اتهامات احتمالی شامل تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پولشویی، خرید و فروش اموال مسروقه و غیره است.

TF1 اعلام کرد که این کارآفرین و فعال فناوری ممکن است تا 20 سال زندان محکوم شود.

یک منبع به TF1/LCI گفت:

پاول دوروف قطعا در بازداشت قرار خواهد گرفت. اجازه داده است که جرایم و تخلفات بی شماری در تلگرام انجام شود و هیچ اقدامی برای کنترل آنها انجام نداده است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سفارت روسیه در فرانسه اقدامات لازم را برای روشن شدن وضعیت دوروف انجام داده است. در همین راستا، ولادیسلاو داوانکوف، معاون رئیس دومای روسیه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت وگو کرد و خواستار آزادی دوروف شد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در توییتی نوشت:

برخی افراد ساده لوح هنوز درک نمی کنند که اگر نقش مهمی در فضای اطلاعاتی بین المللی ایفا کنند، سفر به کشورهایی که به سمت جوامع بسیار توتالیتر پیش می روند برایشان امن نیست.

مفسر آمریکایی تاکر کارلسون در توییتی نوشت که دوروف به دلیل تلاش برای “استفاده از آزادی بیان” دستگیر شد!

او نوشت:

پاول دوروف امشب در زندان فرانسه است، هشداری زنده برای همه صاحبان پلتفرم هایی که به دستور دولت ها و سازمان های اطلاعاتی از سانسور حقیقت امتناع می ورزند. تاریکی به سرعت در حال فرود آمدن بر دنیای زمانی آزاد است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=341053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.