افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

پاسخ کودکانه ایلان ماسک به بازدید از غزه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 139537
پاسخ کودکانه ایلان ماسک به بازدید از غزه – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ایلان ماسک، تاجر آمریکایی در واکنشی کودکانه گفت که هنوز آماده بازدید از نوار غزه نیست، زیرا وضعیت در آنجا کمی خطرناک به نظر می رسد. ماسک درباره دعوت اخیر حماس در X (توئیتر سابق) گفت: «در حال حاضر آنجا کمی خطرناک به نظر می‌رسد، اما من […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ایلان ماسک، تاجر آمریکایی در واکنشی کودکانه گفت که هنوز آماده بازدید از نوار غزه نیست، زیرا وضعیت در آنجا کمی خطرناک به نظر می رسد.

ماسک درباره دعوت اخیر حماس در X (توئیتر سابق) گفت: «در حال حاضر آنجا کمی خطرناک به نظر می‌رسد، اما من فکر می‌کنم غزه مرفه در درازمدت برای همه طرف‌ها خوب است».

در 20 نوامبر، اسامه حمدان، یکی از مقامات ارشد حماس، با اشاره به سفر برنامه ریزی شده ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی به سرزمین های اشغالی، گفت: از ایلان ماسک دعوت کردیم تا به نوار غزه بیاید تا تعداد جنایات و جنایات را ببیند. جنایت هایی که اشغالگران علیه ملت ما انجام داده اند. ببینید آنها در غزه چه کردند.» حمدان گفت: از رئیس جمهور و دولت آمریکا می خواهیم که در روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کنند و از تسلیح این رژیم خودداری کنند.

ماسک در 27 نوامبر از اسرائیل بازدید کرد و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل دیدار کرد. ماسک و نتانیاهو از کیبوتز کفار عزا، یکی از جوامع اسرائیلی که در حمله حماس در 7 اکتبر بیشترین آسیب را دیده است، بازدید کردند. او گفت که با موضع نتانیاهو مبنی بر اینکه حماس باید نابود شود موافق است. او همچنین گفت که می خواهد به اسرائیل کمک کند تا پس از پایان جنگ غزه را غیرنظامی کند.

حضور ایلان ماسک در سرزمین های اشغالی فلسطین و دیدار وی با نتانیاهو این گمانه زنی ها را افزایش داده است که وی قصد دارد از حمایت لابی صهیونیستی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا برخوردار شود.

همچنین وب سایت آمریکایی پولیتیکو در گزارشی به هزینه های مالی بالای جنگ اسرائیل به دست آمریکا اشاره کرد و در این گزارش اعلام کرد که از زمان حملات غافلگیرانه حماس علیه اسرائیل در 7 اکتبر، وزارت دفاع آمریکا دستور داده است. گروه ضربتی متشکل از ناوهای هواپیمابر، پدافند هوایی، جت های جنگنده و صدها سرباز دیگر برای جلوگیری از تبدیل درگیری به یک جنگ منطقه ای به خاورمیانه اعزام می شوند.

پنتاگون تایید کرده است که ایالات متحده دیگر پولی برای تقویت نیروهای خود در خاورمیانه ندارد.

ارتش ایالات متحده، مانند بقیه دولت فدرال، تحت یک معیار بودجه فدرال عمل می کند که هزینه ها را در سطوح سال قبل متوقف می کند. «کریس شروود» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که چون حرکت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه برنامه ریزی نشده بود، پنتاگون مجبور به برداشت پول از حساب های عملیاتی شد.

از آنجایی که وزارت دفاع مجبور است بودجه جنگ خود در غزه را تامین کند، این بدان معناست که پول کمتری برای آموزش، تمرین و استقرار ارتش برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

علاوه بر این، وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام کرده است که همزمان با آتش بس موقت در غزه، پرواز هواپیماهای جاسوسی خود بر فراز این منطقه را برای جمع آوری اطلاعات متوقف کرده است.

در واقع اعلام تعلیق هواپیماهای جنگی آمریکا بر فراز باریکه غزه، به رسمیت شناختن حضور آمریکا در این جنگ است.

این در حالی است که آمریکایی ها قبلا هرگونه حضور نظامی در جنگ غزه را تکذیب کرده بودند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.