افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

پاسخ سه انگشتی رشیدپور به اماراتی + عکس

  • کد خبر : 409616
پاسخ سه انگشتی رشیدپور به اماراتی + عکس

به گزارش رکنا، رضا رشیدپور او هفته گذشته توییتی در این شبکه اجتماعی منتشر کرد این هنرمند درباره تشکیل این کمپین توضیح داد: برای چندمین بار اعلامیه شورای همکاری خلیج فارس علیه جزایر ایرانی با حمایت قدرت های بزرگ صادر شد. این قدرت ها قبلاً چین و روسیه بودند و اکنون اتحادیه اروپا اضافه شده […]

به گزارش رکنا، رضا رشیدپور او هفته گذشته توییتی در این شبکه اجتماعی منتشر کرد

این هنرمند درباره تشکیل این کمپین توضیح داد: برای چندمین بار اعلامیه شورای همکاری خلیج فارس علیه جزایر ایرانی با حمایت قدرت های بزرگ صادر شد. این قدرت ها قبلاً چین و روسیه بودند و اکنون اتحادیه اروپا اضافه شده است. هر ایرانی از شنیدن این خبر احساس ناراحتی می کند.

وی با اشاره به بیانیه جدید شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: تفاوت اصلی بیانیه جدید این شورا با مصوبات قبلی این است که در شرایطی صادر شده است که دولت جدید در کشورمان مستقر شده است. همچنین به دلیل مسائل منطقه ای، ایران در جایگاه ویژه ای قرار دارد. این بار احساس کردم که واکنش مناسب عمومی لازم است. سایر کشورها باید بدانند که مردم ایران بزرگترین مدافع تمامیت ارضی خود هستند و ایران در حال حاضر چهره قوی تر و قدرتمندتری در عرصه بین المللی به ویژه در تعامل با خاورمیانه دارد. از این رو به عنوان یک شهروند وظیفه می دیدم که کار کوچکی را که در دسترسم بود انجام دهم. این اتفاق کوچک به یک رویداد بزرگ ملی تبدیل شد و من از این بابت بسیار خوشحالم.

رشیدپور با یادآوری اینکه هشتگ IranTTB پس از شهادت یحیی سنور ایجاد شد، گفت: به دلیل اینکه هشتگ سنور از کشورهای مختلف دنبال می شد، هشتگ iranttb توانست رتبه دوم را در تایم لاین شبکه فارسی X کسب کند و همچنان یکی از هشتگ های ناب باقی بماند. در فضای توییتر (X فعلی است). خوشبختانه بدون اقدام ما به سایر شبکه های اجتماعی سرایت کرد. اکنون مردم در اینستاگرام به این جنبش می پیوندند.

این هنرمند دلیل استفاده از نماد سه انگشت را بیان کرد: این نماد با علامت اختصاری wvl به معنای پیروزی، برتری و عشق است. احساس کردم اگر بتوانیم این نماد را با یک حرکت جمعی به نفع ایرانیان و حقوقمان مصادره کنیم بسیار جذاب است. من سال ها در دبی زندگی کردم و می دانم که مجسمه این نماد در چندین جا نصب شده است. از این پس خود اماراتی ها با عبور از کنار این مجسمه یاد جزایر ایرانی می افتند. خوشحالم که اکنون سه انگشت به عنوان نماد جزایر ایرانی شناخته شده است. این با تمام قوا اتفاق افتاد.

وی افزود: جنگ روانی بزرگی علیه مردم ایران به راه افتاده است. همه رسانه های بزرگ هر یک از گوشه ای در حال جنگ شناختی علیه افکار عمومی ایران هستند که در دو جهت انجام می شود. شاخه اول بدبین کردن افکار عمومی جهان به ایران و ایرانیان است. شاخه دوم بازی با افکار عمومی مردم داخل ایران نسبت به سرزمین، هویت و دستاوردهایشان است. جنگ رسانه ای تکنیکی دارد به نام «مصادره نماد». مثلاً صلیب شکسته که به معنای شکوه و عظمت بود مصادره شد و به نماد نازیسم تبدیل شد.

رشیدپور در پاسخ به این سوال که مخالفان فکری وی چگونه به این کمپین پیوستند، گفت: یکی از انتظارات درست من برآورده شد و بسیار خوشحالم. ترول ها و روبات های مجازی را کنار بگذارید. افراد واقعی که در دنیای سیاسی اختلافات سیاسی و استراتژیک 180 درجه با چهره های معروف این کمپین دارند جزو اولین کسانی بودند که به این کمپین پیوستند. وقتی از دوستان خود در رسانه می خواهیم برای جوایز مختلف تبلیغاتی سهمی اختصاص دهند، اولین کسانی که ابتکار عمل را به دست می گیرند نیروهای مرتبط با جناح اصولگرا مانند آقایان حداد، نریمانی و صالحی هستند.

این هنرمند درباره واکنش های منفی ای که برای راه اندازی کمپین جزایر سه گانه دریافت کرد، گفت: برخی فکر می کنند با روش های مختلف جنگ رسانه ای می توانند مردم را به مارپیچ سکوت بکشانند. فرض غلط آنها این است که ما با چهار توهین نتوانستیم از سرزمین خود دفاع کنیم. عده ای که تکلیفشان معلوم است شروع کردند به حرکت دسته جمعی و حرف های زشت برای تخریب من.

وی افزود: به فرموده حضرت مولانا از قضا صفرای سرکنگ بین زیاد شد. واکنش های عصبی، حرف های بد و فحش ها را می بینم و انرژی ام چند برابر می شود. همه ایرانی ها اینطورن. وقتی انسان می بیند که حریف متخاصم چاره ای جز فحاشی ندارد، انگیزه و انرژی او چند برابر می شود.

رشیدپور درباره برنامه های آینده خود برای این کمپین توضیح داد: کمپین TTB ایران بسیار گسترده تر به فعالیت خود ادامه خواهد داد. برنامه ریزی دقیق برای کارهای میدانی در مقیاس بزرگ که نیاز به هماهنگی بین بخشی و حکومتی دارد. من با صدای بلند می گویم که ما از هیچ دستگاه دولتی به هزار تومان پول نیاز نداریم. این کمپین آنقدر قوی است که تمام هزینه های آن را مردم و رفقا می پردازند. اما برای هماهنگی و صدور مجوز و اقدامات مشابه نیاز به کار بین بخشی داریم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برای ورود به جزایر سه گانه یا انجام حرکات خیابانی در شهرهای مختلف ایران نیازمند مجوزهای ویژه هستیم. ما دوست داریم بسیاری از شهرهای ایران میدان هایی به نام های خلیج فارس، تنب بزرگ و تنب کوچک داشته باشند. تاکید می کنم که در این کمپین نیازی به یک ریال حمایت دولتی و حاکمیتی نداریم.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.