افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

پاسخ سخنگوی شورای رقابت به نحوه تعیین قیمت خودرو در سال آینده

  • کد خبر : 190722
پاسخ سخنگوی شورای رقابت به نحوه تعیین قیمت خودرو در سال آینده

به گزارش خبرآنلاین ایسنا، اگرچه از ابتدای سال 1403 صحبت از تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمول جدید بود، اما سخنگوی شورای رقابت اگرچه تغییر این فرمول قیمتی را تکذیب کرد، اما تاکید کرد که اساسا این تغییر قیمت است. یک فرمول جدید استفاده نخواهد شد و همچنان فرمول مصوب بهمن 1401 در حال اجراست […]

به گزارش خبرآنلاین ایسنا، اگرچه از ابتدای سال 1403 صحبت از تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمول جدید بود، اما سخنگوی شورای رقابت اگرچه تغییر این فرمول قیمتی را تکذیب کرد، اما تاکید کرد که اساسا این تغییر قیمت است. یک فرمول جدید استفاده نخواهد شد و همچنان فرمول مصوب بهمن 1401 در حال اجراست و خودروساز ملزم به اجرای بخشنامه 543 شورا است.

دو روز است که برخی از «توافق نامه وزارت حراست و خودروسازان مبنی بر محاسبه قیمت خودرو بر اساس فرمول هزینه تولید به اضافه 2.5 درصد سود» صحبت می کنند.

در همین راستا سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت با وجود اینکه این موضوع را رد کرد، تصریح کرد: فرضیات مطرح شده صحیح نیست و اساساً فرمول جدیدی وجود ندارد و همان فرمول مصوب از بهمن ماه 1401 اعمال می شود. مسئله ؛ علاوه بر این، توافق نیز بی معنی است. بنابراین، سازندگان و تامین کنندگان خودرو موظفند دستورالعمل 543 شورا را اجرا و به آن عمل کنند.

وی افزود: همانطور که گفته شد هیچ فرمول یا دستورالعمل جدیدی برای قیمت خودرو تعریف نشده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با هماهنگی کامل شورای رقابت و با تصویب این شورا تصمیم گیری می کند. بنابراین تغییری در نحوه تعیین قیمت در بازار خودرو ایجاد نخواهد شد. متأسفانه این گمانه زنی های غیرمستند تنها به التهاب بازار منجر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=190722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.