افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

پاسخ به رژیم صهیونیستی از دستور کار ایران حذف نشده است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 374606
پاسخ به رژیم صهیونیستی از دستور کار ایران حذف نشده است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر سه شنبه و در گفت و گوی تلویزیونی ضمن تشریح برنامه های رئیس جمهور در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: رئیس جمهور یک دیدار داشت. روز شلوغ و پرمشغله دیروز و امروز او همچنین تعدادی […]

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر سه شنبه و در گفت و گوی تلویزیونی ضمن تشریح برنامه های رئیس جمهور در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: رئیس جمهور یک دیدار داشت. روز شلوغ و پرمشغله دیروز و امروز او همچنین تعدادی برنامه مختلف را در دستور کار خود دارد. رئیس جمهور دیروز در اجلاس سران برای آینده سخنرانی کرد. آقای رئیس جمهور امروز بعدازظهر به وقت ایالات متحده در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پزشکان در این سفر با برخی رسانه های معتبر بین المللی نیز مصاحبه خواهند داشت، تصریح کرد: دیروز با شبکه سی ان ان و امروز با شبکه انگلیسی الجزیره مصاحبه خواهند داشت.

صدراعظم همچنین گفت: رئیس جمهور در این سفر چندین جلسه گروهی برگزار خواهد کرد. در همین راستا، دیروز با چند تن از مسئولان رسانه های آمریکایی دیدار کردند، امروز با چند تن از نمایندگان ادیان ابراهیمی در آمریکا اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان و اکنون نیز با چند تن از علمای شیعه در آمریکا دیدار خواهند کرد. .

وزیر امور خارجه ایران درباره مذاکرات برای رفع تحریم ها نیز گفت: در دولت قبل مذاکرات برای رفع تحریم ها با فراز و نشیب های خود ادامه داشت و آقای مهندس. امیر عبداللهیانوزیر شهید رهبری مذاکرات را بر عهده داشت و دکتر باقری کنی مسئولیت آن را بر عهده داشت. اکنون گفت‌وگوهایی که با کشورهای اروپایی و سایر اعضای برجام انجام می‌دهیم، در مورد چگونگی فعال‌سازی مجدد مذاکرات و اینکه به چه ترتیبی باید برای رسیدن به اهداف خود توسعه یابند، است.

وی تصریح کرد: برجام و مذاکرات بر اساس یک فرمول است و آن ایجاد اعتماد است. صلح آمیز بودن برنامه هسته ای متعلق به ایران و لغو تحریم ها متعلق به طرف مقابل است. ما به دنبال تکمیل این فرمول هستیم. محترم و مودب که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت دامنه «امکان رفع تحریم ها باید با ابزار انجام شود مودب بیایید آن را احیا کنیم.

عراقچی تصریح کرد: داستانی در پیش داریم؛ بحث نهایی در مورد قطعنامه 2231 در پاییز سال آینده انجام خواهد شد و تا آن زمان پنجره ای باز خواهد شد که باید قابل استفاده باشد. البته ما در این مذاکرات منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و مردم را دنبال می کنیم و به دنبال رفع تحریم ها هستیم، اما با حفظ عزت خود، اهداف خود و منافع ملت ایران و خداوند متعال، مردم را آگاه خواهیم کرد. مایلیم، هر گونه پیشرفتی خواهیم داشت.

عراقچی بخشی دیگر از برنامه های رئیس جمهور را دیدارهای دوجانبه با سران چند کشور شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد و گفت: وی روز گذشته با سران برخی کشورها از جمله پادشاه اردن، روسای جمهور سوئیس و فنلاند دیدار کرد. و همچنین رئیس شورای اروپا و این جلسات ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت وگوی تلویزیونی به سوال دیگری در خصوص واکنش ایران به ترور شهید «اسماعیل» پاسخ داد. هانیهوی در تهران گفت: مواضع ایران در این زمینه در تمامی دیدارهای رئیس جمهور از جمله دیدار وی با رسانه های آمریکایی که این جنبه ها را در حاشیه داشت، مطرح شد، رئیس جمهور تاکید کرد: کاری که رژیم صهیونیستی کرد. در تهران نمی توان بی پاسخ ماند. اگر بی پاسخ بماند به معنای دعوت به تنش و حملات بیشتر است و رژیم صهیونیستی باید پاسخ آن را بپذیرد. تصمیمی در مورد آن گرفته می شود و ما با دقت آنچه را که فکر می کنیم بهترین است انجام می دهیم. علاقه.”

عراقچی با بیان اینکه موضوع اصلی هرگز از دستور کار ایران خارج نشده و نخواهد شد، گفت: اینها مواردی بود که رئیس جمهور در این زمینه مطرح کرد.

وی در پایان گفت: آقای رئیس جمهور امروز بعدازظهر به وقت آمریکا در سخنرانی خود در مورد فلسطین و دفاع از مردم فلسطین سخنرانی محکم و قاطعی خواهید داشت و بر برنامه ایران برای آینده فلسطین تاکید می کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.