افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

پاسخ ایران به اسرائیل از منظر اقتصادی

  • کد خبر : 386395
پاسخ ایران به اسرائیل از منظر اقتصادی

| ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ ۱۶:۳۴:۴۸ وعده صادق 2 باعث شد رسانه های جهان از ابعاد مختلف به این موضوع بپردازند. اطلاع رسانی کند اعتماد آنلاینرسانه‌های عربی در گزارش‌های خود تاکید کردند که به محض شلیک موشک‌های بالستیک ایران به سمت اهداف خود در اسرائیل، قیمت نفت افزایش یافت و بازارهای جهانی با اختلالات شدید سینوسی مواجه شدند. […]



|

۱۴۰۳/۰۷/۱۴ ۱۶:۳۴:۴۸

وعده صادق 2 باعث شد رسانه های جهان از ابعاد مختلف به این موضوع بپردازند.

اطلاع رسانی کند اعتماد آنلاینرسانه‌های عربی در گزارش‌های خود تاکید کردند که به محض شلیک موشک‌های بالستیک ایران به سمت اهداف خود در اسرائیل، قیمت نفت افزایش یافت و بازارهای جهانی با اختلالات شدید سینوسی مواجه شدند. در عین حال بازتاب حمله جدید (صادق 2) علیه اسرائیل همچنان مورد رصد و ارزیابی محافل اسرائیلی است.

به گزارش سایت تحلیلی السیاسی، حمله موشکی ایران به اسرائیل دومین حمله در شش ماه گذشته است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پهپادها و موشک‌های خود را در 13 آوریل به سمت اسرائیل شلیک کرد که برای اسرائیل حدود 1.3 میلیارد دلار هزینه داشت.

این بار اسرائیل اعلام کرد که شاهد حمله بسیار شدیدتری بوده است و این نشان می دهد که هزینه های اسرائیل رو به افزایش خواهد بود، به ویژه اینکه ایرانی ها این بار از موشک های مافوق صوت استفاده کردند.

به گفته کارشناسان، سامانه گنبد آهنین در برابر این موشک ها موثر نبوده و از مدار خارج شده است. بیشتر از گنبد آهنین است.

به نوشته این رسانه عربی، باید این نکته را نیز در نظر گرفت که این سامانه در مدت بسیار کوتاهی مجبور به مقابله با ده ها موشک شلیک شده است که نه تنها سامانه پدافند هوایی اسرائیل را سردرگم کرده، بلکه آن را به شدت تضعیف کرده است. و پوشیده شده است.

این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که سامانه‌های دفاعی اسرائیل از موشک‌های رهگیر پیشرفته استفاده می‌کنند که بسیار گران قیمت هستند.

روزنامه گاردین همچنین تاکید کرد که رهگیری موشک های بالستیک در هوا اساساً یکی از ماموریت های موشک های دوربرد هیتز-3 و هیتز-2 آمریکا و اسرائیل است که اولین بار در جریان جنگ غزه مورد استفاده قرار گرفت.

علاوه بر آن، اسرائیل از سامانه فلاخان داوود نیز استفاده کرد که برای موشک های میان برد استفاده می شود.

این در حالی است که سامانه گنبد آهنین که معروف ترین سامانه دفاعی اسرائیل است برای رهگیری موشک های کوتاه برد که بیشتر توسط حماس از غزه شلیک می شود، استفاده می شود.

هزینه هر یک از موشک های آمریکایی هیتس برای رهگیری موشک های بالستیک 3.5 میلیون دلار است. در حالی که هزینه هر موشک رهگیر سامانه فلاخان داود یک میلیون دلار است.

اسرائیل اخیراً اعلام کرده است که زرادخانه موشک های هیتز به شدت کاهش یافته است و درخواست بارگیری مجدد آنها را داده است.

حمله موشکی ایران به سرعت بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد، در حالی که با سقوط اولین موشک های ایرانی به اسرائیل، ارزش مثقال 1.4 درصد کاهش یافت و به 3.77 مثقال در هر دلار آمریکا رسید.

قیمت نفت نیز تحت تأثیر این حملات قرار گرفت و قیمت نفت خام برنت به 74.56 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام تگزاس با 88 سنت افزایش به 70.71 دلار در هر بشکه رسید.

سهام اروپا به شدت سقوط کرد و حملات باعث آشفتگی شدید در بازارهای جهانی شد و وال استریت سقوط کرد و نزدک سقوط کرد.

روزنامه اسراییلی گلوبس نیز در گزارشی اعلام کرد که حمله ایران به اسرائیل باعث شد تا حریم هوایی اسرائیل به مدت یک ساعت بسته شود، همه فرودها و پروازها به حالت تعلیق درآمده و هواپیماهای ورودی به فرودگاه های دیگر (فلسطین اشغالی) هدایت شوند.

شبکه تلویزیونی 13 رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که شرکت اماراتی فلای دبی که از آغاز جنگ غزه روزانه 8 پرواز به تل آویو داشت، اعلام کرد که تمامی پروازهای خود را تا صبح پنجشنبه متوقف می کند. پرواز به اسرائیل

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.