افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

پارلمان فرانسه لایحه استیضاح ماکرون را رد کرد

  • کد خبر : 390077
پارلمان فرانسه لایحه استیضاح ماکرون را رد کرد

آفتاب نیوز: ماتیلد پانوت، نماینده پارلمان فرانسه از حزب چپ افراطی فرانسه Insurrender (LFI) مکرون را به ایجاد مانع در روند سیاسی پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی متهم کرد و خواستار برکناری رئیس جمهور فرانسه از سمت خود شد. پانوت در نشستی خبری با انتقاد از رد این طرح، با بیان اینکه ماکرون پس از […]

آفتاب نیوز:

ماتیلد پانوت، نماینده پارلمان فرانسه از حزب چپ افراطی فرانسه Insurrender (LFI) مکرون را به ایجاد مانع در روند سیاسی پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی متهم کرد و خواستار برکناری رئیس جمهور فرانسه از سمت خود شد.

پانوت در نشستی خبری با انتقاد از رد این طرح، با بیان اینکه ماکرون پس از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در فرانسه با اقدامات خود روند سیاسی در این کشور را به تعویق انداخت و نتایج انتخابات را نادیده گرفت، گفت: مکرون حتی در حال ارائه توضیحاتی در این زمینه است. مجلس از نادیده گرفتن نتایج انتخابات جلوگیری کرد.

در همین راستا، مانوئل بومپارد، رئیس هماهنگی ملی حزب چپ افراطی «فرانسه شکست ناپذیر» نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی طرح استیضاح ماکرون را تا تصویب این طرح نوشت. در پارلمان فرانسه بحث خواهد شد، ما ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، حزب فرانسه شکست ناپذیر یکی از احزاب ائتلاف چپ جبهه مردمی جدید (NFP) بود.

به گزارش ایرنا، ائتلاف جناح چپ جبهه مردمی جدید اکثریت کرسی های مجلس شورای ملی را به دست آورد، اما نتوانست اکثریت مطلق را به دست آورد. میانه روهای وابسته به رئیس جمهور امانوئل ماکرون نیز در رتبه دوم قرار گرفتند و راست افراطی فرانسه در این انتخابات سوم شد.

رهبران حزب چپ افراطی فرانسه موسوم به “فرانسه شکست ناپذیر” پیش از این تهدید کرده بودند که رئیس جمهور مکرون را به دلیل امتناع از انتصاب نخست وزیر چپگرا برکنار خواهند کرد.

رهبران حزب چپ افراطی «فرانسه شکست ناپذیر» (LFI) مکرون را به «کودتای نهادی علیه دموکراسی» متهم کرده و تهدید به استیضاح کردند.

حزب چپ افراطی فرانسه در نامه‌ای سرگشاده، رئیس‌جمهور را تهدید کرد که در صورت عدم انتصاب نخست‌وزیر از ائتلاف چپ‌گرای جبهه مردمی جدید (NFP) علیه رئیس‌جمهور اقدام قانونی خواهد کرد.

امضاکنندگان این نامه از جمله ژان لوک ملانشون، رهبر حزب شکست ناپذیر فرانسه در آن تاکید می کنند که «این نامه سرگشاده را به عنوان یک هشدار جدی می نویسیم».

بر اساس اصل 68 قانون اساسی، پارلمان فرانسه می تواند رئیس جمهور را به دلیل «عدم انجام وظایفش» استیضاح کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.