افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

پادشاهی جدیدی در راه است: شیائومی 15 با نسل چهارم اسنپدراگون 8

  • کد خبر : 252815
پادشاهی جدیدی در راه است: شیائومی 15 با نسل چهارم اسنپدراگون 8

هفته گذشته، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی حقوق انحصاری تراشه پرچمدار بعدی کوالکام، نسل چهارم اسنپدراگون 8 را به دست آورده است. امروز یک شایعه جدید به ما می گوید که دقیقا چه زمانی باید منتظر ارائه اولین گوشی با این پردازنده نسل جدید باشیم. به گفته Digital Chat Station، یکی از شناخته […]

هفته گذشته، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی حقوق انحصاری تراشه پرچمدار بعدی کوالکام، نسل چهارم اسنپدراگون 8 را به دست آورده است. امروز یک شایعه جدید به ما می گوید که دقیقا چه زمانی باید منتظر ارائه اولین گوشی با این پردازنده نسل جدید باشیم. به گفته Digital Chat Station، یکی از شناخته شده ترین و پرکارترین منابع در صنعت موبایل، اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 قرار است در اواسط اکتبر عرضه شود.

اگر گزارش فوق درباره انحصار شیائومی درست و دقیق باشد، این بدان معناست که شیائومی 15 (و احتمالاً شیائومی 15 پرو که در کنار آن عرضه خواهد شد) به طور رسمی در اواسط اکتبر عرضه می شود.

البته، تا آن زمان خیلی چیزها می توانند تغییر کنند، زیرا ما هنوز خیلی با آن فاصله داریم. البته لازم به ذکر است که شیائومی 14 در 26 اکتبر سال گذشته معرفی شد. بنابراین ارائه شیائومی 15 در اواسط مهرماه امسال تنها به معنای رونمایی یکی دو هفته زودتر از سال گذشته است که اصلا دور از انتظار نیست.

توجه داشته باشید که این تاریخ برای عرضه اولیه شیائومی 15 و به احتمال زیاد فقط برای بازار چین است، همانطور که در سال های اخیر در مورد سایر پرچمداران این شرکت نیز اتفاق افتاده است. به عنوان مثال، علیرغم ارائه در 26 اکتبر 2023، شیائومی 14 اولین حضور بین المللی خود را امسال در کنگره جهانی موبایل (MWC) انجام داد.

شیائومی 14

بر اساس گزارش Digital Chat Station، نسل چهارم اسنپدراگون 8 در تست Geekbench به امتیاز تک هسته ای حدود 2700 و امتیاز چند هسته ای حدود 10000 دست یافت. گفته می شود که پردازنده مرکزی آن از دو هسته بسیار بزرگ با فرکانس 3.6 تا 4 گیگاهرتز استفاده می کند.

نگاهی به شایعات و انتظارات پیرامون اسنپدراگون 8 نسل 4

با ارائه احتمالی شیائومی 15 مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4، نگاهی به شایعات و انتظارات پیرامون این تراشه پردازشی قدرتمند بیندازیم.

  • فرآیند تولید 3 نانومتری: انتظار می رود نسل چهارم اسنپدراگون 8 با استفاده از فرآیند تولید 3 نانومتری TSMC ساخته شود. این فرآیند جدیدتر احتمالاً منجر به بهبود قابل توجهی در مصرف انرژی و در نتیجه عمر باتری بهتر دستگاه های مجهز به این پردازنده خواهد شد.
  • هسته های CPU سفارشی Oryon: یکی از جالب ترین ویژگی هایی که برای نسل چهارم اسنپدراگون 8 شایعه شده است، استفاده از هسته های CPU سفارشی Orion است که توسط خود کوالکام طراحی شده است. این هسته‌ها می‌توانند عملکرد و کارایی بهتری نسبت به هسته‌های Cortex-A که در نسل‌های قبلی اسنپدراگون استفاده می‌شد، ارائه دهند.
  • پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno: کوالکام به طور سنتی از پردازنده‌های گرافیکی Adreno در تراشه‌های سری اسنپدراگون خود استفاده می‌کند و انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نیز از نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی آدرنو استفاده کند. می توان انتظار داشت که این GPU جدید عملکرد گرافیکی بهتری را برای بازی و سایر برنامه های کاربردی با عملکرد بالا ارائه دهد.
  • اتصال سریعتر: نسل چهارم اسنپدراگون 8 احتمالاً از FastConnect 7900 کوالکام استفاده می کند که از سرعت آپلود و دانلود بسیار بالاتری نسبت به نسل های قبلی پشتیبانی می کند. این به کاربران امکان می دهد از اتصالات 5G سریعتر و همچنین اتصال Wi-Fi بهتر و پایدارتر لذت ببرند.
شیائومی 14
شیائومی 14

رقابت در بازار ستاره با ورود اسنپدراگون 8 نسل 4 و مدیاتک دیمنشن 9400

اگرچه نسل چهارم اسنپدراگون 8 به طور بالقوه یک تراشه بسیار قدرتمند است، اما با رقابت سختی در بازار پرچمدار روبرو خواهد شد. یکی از رقبای اصلی آن MediaTek Dimension 9400 است که انتظار می‌رود اواخر امسال عرضه شود. شایعات حاکی از آن است که Dimension 9400 از هسته های جدید ARM Cortex-X5 و معماری گرافیکی Mali-G78 استفاده می کند و ممکن است رقیبی جدی برای اسنپدراگون 8 نسل 4 باشد.

نتیجه

معرفی شیائومی 15 با اسنپدراگون 8 نسل 4 می تواند نقطه عطفی در دنیای گوشی های هوشمند باشد. این گوشی با بهره مندی از جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده کوالکام می تواند عملکرد و کارایی بی نظیری را در اختیار کاربران قرار دهد. با این حال، رقابت در بازار پرچمدار بسیار شدید است و MediaTek Dimension 9400 یک رقیب قدرتمند خواهد بود. بنابراین، انتخاب نهایی بهترین گوشی هوشمند پرچمدار در پایان سال 2024 به نیازها و ترجیحات خاص هر کاربر بستگی دارد و در حال حاضر نمی توان برنده مطلق را پیش بینی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=252815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.