افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

ویژگی های اولین اوراق قرضه ارزی.

  • کد خبر : 145024
ویژگی های اولین اوراق قرضه ارزی.

به گزارش بازار، افشار سرکانیان به نقل از ابنا; مدیر کل تامین سرمایه بانک ملت با اشاره به ارائه اولین اوراق ارزی در مرکز مبادلات ایران گفت: این اوراق دارای 5 رکن اصلی است و ناشر آن شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و بانکو است. ملت ضامن اوراق است. همچنین این بانک مسئولیت فروش، […]

به گزارش بازار، افشار سرکانیان به نقل از ابنا; مدیر کل تامین سرمایه بانک ملت با اشاره به ارائه اولین اوراق ارزی در مرکز مبادلات ایران گفت: این اوراق دارای 5 رکن اصلی است و ناشر آن شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و بانکو است. ملت ضامن اوراق است. همچنین این بانک مسئولیت فروش، دریافت و پرداخت اوراق قرضه و وجوه اشتراک را نیز بر عهده دارد.

وی افزود: خریداران اوراق، اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی هستند که در مرحله اول اقدام به ثبت سفارش کردند. این اوراق با این عنوان به فروش می رسد که ارزش هر برگه 1000 یورو و حداقل خرید 1000 برگ معادل یک میلیون یورو می باشد. محل خرید و منابع قابل ثبت نیز منابعی هستند که تعهد صرافی به بانک مرکزی ندارند.

مدیر کل تامین سرمایه بانک ملت با اشاره به اینکه تسویه این اوراق به صورت ارزی و یورویی انجام می شود، گفت: سود اوراق سالانه در پایان هر سال به صورت ارزی از طریق بانک ملت به بانک ملت پرداخت می شود. خریداران اوراق قرضه در واقع این اسناد برای یک پروژه فوق العاده زیست محیطی و اقتصادی تامین می شود و تحت عنوان پروژه جمع آوری گاز شرق کارون شامل 59 فلر است.

وی تصریح کرد: مجموع سرمایه گذاری این پروژه یک هزار و 109 میلیون دلار است که تاکنون 220 میلیون یورو به اضافه 6.3 میلیارد یورو منتشر و عرضه شده است. همچنین در حال حاضر این پروژه 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با منابع این اوراق پیشرفت آن به 77 درصد خواهد رسید.

سرکانیان در پایان گفت: سود ارزی این پروژه برای کشور بیش از یک میلیارد دلار و سودآوری آن برای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی 1.2 میلیارد دلار است. همچنین اشتغالزایی این پروژه بیش از 9000 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مدت اجرا و 500 نفر در مدت بهره برداری می باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.