افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

ویژگی‌ها و مشخصات اگزینوس 2400 توسط سامسونگ تشریح شد

  • کد خبر : 96119
ویژگی‌ها و مشخصات اگزینوس 2400 توسط سامسونگ تشریح شد

بخش تولید نیمه‌هادی سامسونگ یا همان Samsung Semiconductor امروز رویداد System LSI Tech Day خود را در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا، یعنی شهری که دفتر مرکزی این شرکت در آن واقع است، برگزار کرد. این رویداد جایی بود که ما بالاخره توانستیم نگاهی اجمالی به تراشه موبایل پرچمدار آینده سامسونگ با نام […]


بخش تولید نیمه‌هادی سامسونگ یا همان Samsung Semiconductor امروز رویداد System LSI Tech Day خود را در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا، یعنی شهری که دفتر مرکزی این شرکت در آن واقع است، برگزار کرد. این رویداد جایی بود که ما بالاخره توانستیم نگاهی اجمالی به تراشه موبایل پرچمدار آینده سامسونگ با نام اگزینوس 2400 داشته باشیم. اگزینوس 2400 که احتمالاً در سری گلکسی اس 24 به کار گرفته خواهد شد، به عنوان جانشین اگزینوس 2200 معرفی شده و نوید جهش عملکردی  عظیمی را می‌دهد. با ما در اسمارتک نیوز همراه باشید.

سامسونگ ادعا می‌کند که اگزینوس 2400 افزایش 1.7 برابری در عملکرد پردازشگر مرکزی (CPU) و افزایش 14.7 برابری در عملکرد هوش مصنوعی در مقایسه با اگزینوس 2200 خواهد داشت. این شرکت همچنین یک ابزار هوش مصنوعی جدید طراحی شده برای گوشی‌های هوشمند را به نمایش گذاشت که قادر به تولید تصویر از متن می‌باشد.

اگزینوس 2400 مجهز به پردازنده گرافیکی Xclipse 940 مبتنی بر معماری AMD RDNA 3 است که فناوری رهگیری پرتو موبایلی را ارائه می‌کند و به واسطه تولید سایه‌های بهتر، بازتاب نور واقعی‌تر و روشنایی محیطی، تجربه‌ای واقعی‌تر را در بازی‌ها به ارمغان می‌آورد.

بر اساس شایعات و فاش شدن نتایج تست‌های بنچمارک، اگزینوس 2400 بر اساس جدیدترین فرآیند تولید 4 نانومتری +LPP سامسونگ ساخته شده است. این تراشه احتمالاً یک CPU ده هسته‌ای با پیکربندی هسته 1+2+3+4 خواهد داشت که تمام هسته‌های آن مبتنی بر معماری ARMv9 هستند. همچنین، اطلاعات فاش شده حاکی از آن هستند که پیکربندی هسته‌ها شامل یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس کلاک 3.1 گیگاهرتز در کنار 2 هسته Cortex-A720 با سرعت 2.9 گیگاهرتز است. علاوه بر این، کارهای نسبتاً سخت‌تر توسط 3 هسته Cortex-A720 با کلاک 2.6 گیگاهرتز مدیریت خواهد شد و 4 هسته Cortex-A520 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز نیز برای کارهای سبک در نظر گرفته شده‌اند.

اگزینوس 2400

انتظار می‌رود اگزینوس 2400 از حافظه‌های رم LPDDR5X و فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 پشتیبانی کند. همچنین شایعه شده که این تراشه پردازشی مدرن از سنسورهای دوربین 320 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 8K با سرعت 60 فریم بر ثانیه از طریق پردازشگر سیگنال تصویر سفارشی کاملاً جدید خود پشتیبانی خواهد کرد. مودم جدید اگزینوس 5300 نیز جهت اتصال بی‌سیم اینترنت در نظر گرفته شده که قابلیت اتصال 5G را به همراه اینترنت اشیاء باند باریک (NB-IoT)، شبکه‌های غیر زمینی (NTN) و ارتباطات ماهواره‌ای برای مواقع اضطراری ارائه می‌دهد.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=96119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.