افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

ویندوز 11 دو ساله شد. طرح آخرین شماره ویندوز 10 بودن زیاد دوام نیاورد

  • کد خبر : 23436
ویندوز 11 دو ساله شد.  طرح آخرین شماره ویندوز 10 بودن زیاد دوام نیاورد

زمانی که ویندوز 10 در سال 2015 منتشر شد، برنامه اولیه مایکروسافت این بود که این نسخه از سیستم عامل را به آخرین نسخه به معنای سنتی تبدیل کند. بله، قرار بود ویندوز 10 هر سال به‌روزرسانی‌های بزرگی را دریافت کند که شامل ویژگی‌های جدید می‌شود، اما غول مستقر در ردموند در آن زمان تصمیم […]

زمانی که ویندوز 10 در سال 2015 منتشر شد، برنامه اولیه مایکروسافت این بود که این نسخه از سیستم عامل را به آخرین نسخه به معنای سنتی تبدیل کند. بله، قرار بود ویندوز 10 هر سال به‌روزرسانی‌های بزرگی را دریافت کند که شامل ویژگی‌های جدید می‌شود، اما غول مستقر در ردموند در آن زمان تصمیم گرفت انتشار به‌روزرسانی‌های ویندوز را با اعداد جدید متوقف کند.

اما بدیهی است که مردم دوست دارند اعداد را در کنار نسخه های اصلی سیستم عامل جدید ببینند. به همین دلیل است که دو سال پیش، دقیقاً در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ (۳ تیر ۱۴۰۰)، مایکروسافت از تصمیم خود مبنی بر «آخرین شماره ویندوز» صرف نظر کرد و ویندوز ۱۱ را رسما معرفی کرد.

در این مقاله قصد نداریم تمام ویژگی های جدیدی که به ویندوز 11 اضافه شده است یا میزان محبوبیت آن در بین کاربران را مورد بحث قرار دهیم. بلکه در اینجا می خواهیم مروری کوتاه بر تحولات و شایعات مربوط به نسخه های جدید ویندوز در فاصله زمانی انتشار ویندوز 10 تا معرفی رسمی ویندوز 11 داشته باشیم.

ویندوز 11

حتی قبل از انتشار ویندوز 10، شایعاتی در اینترنت منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت قصد دارد به‌روزرسانی‌های آنلاین را منتشر کند و ویژگی‌های جدید را سریعتر از نسخه‌های قبلی به سیستم عامل خود اضافه کند. قرار بود این آپدیت ها در داخل با نام رمز Redstone توسعه داده شوند و برای اولین بار در آوریل 2015 به بیرون درز کردند. این به روز رسانی ها از نظر اندازه و ویژگی هایی که به ویندوز اضافه می کردند کوچک بودند و هر چند ماه یکبار پس از انتشار ویندوز 10 منتشر می شدند. به طور رسمی، نام هایی مانند “به روز رسانی سالگرد” یا “به روز رسانی سازندگان” به آنها داده شد.

این به روز رسانی های کوچک ابتدا قبل از اینکه به صورت عمومی در دسترس باشند در دسترس اعضای برنامه Windows Insider قرار می گیرند. این الگو برای چندین سال برای ویندوز 10 ادامه یافت، زیرا مایکروسافت به ایده خود مبنی بر ارائه سیستم عامل به عنوان یک سرویس پایبند بود.

سنگ قرمز

در اکتبر 2019، مایکروسافت ویندوز 10 ایکس را معرفی کرد، نسخه جدیدی از ویندوز که به طور خاص برای استفاده در دستگاه های تاشو با صفحه دوگانه توسعه یافته است. مایکروسافت در آن زمان به وضوح فکر می کرد که این نوع جدید رایانه شخصی آینده صنعت را شکل خواهد داد. در واقع این شرکت محصول دو صفحه‌نمایش خود را با نام سرفیس نئو معرفی کرد که نسخه‌ای از ویندوز 10 ایکس را اجرا می‌کرد. هم ویندوز 10 ایکس و هم سرفیس نئو قرار بود در اواخر سال 2020 عرضه شوند.

با این حال، تنها چند ماه بعد، برنامه‌های مایکروسافت تا حدودی به دلیل همه‌گیری کووید-19 تغییر کرد. در ماه مه 2020، فاش شد که ویندوز 10 ایکس ابتدا بر روی رایانه های شخصی تک صفحه ای عرضه می شود. همچنین عرضه سرفیس نئو برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است. علاوه بر این، پانوس پانای، رئیس بخش ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت، گفت که این شرکت بین «تعطیلات امسال تا سال آینده» به‌روزرسانی‌های اصلی ویندوز 10 را انجام خواهد داد.

اما همانطور که ممکن است حدس بزنید، برنامه های مایکروسافت برای ویندوز 10 ایکس در سال بعد نیز محقق نشد. در می 2021، این شرکت رسما اعلام کرد که توسعه ویندوز 10 ایکس را پایان می دهد و برخی از ویژگی های آن را در نسخه های بعدی ویندوز معمولی گنجانده است.

ویندوز 10X

به دلیل این اعلامیه، ما نیازی به منتظر ماندن طولانی برای اطلاعات بیشتر در مورد ویندوز بعدی مایکروسافت نبودیم و تنها چند هفته بعد، در 2 ژوئن 2021 (12 ژوئن 1400)، مایکروسافت فاش کرد که یک رویداد آنلاین در ژوئن برگزار می کند. 24 (3 ژوئیه 1400) جایی برگزار می شود که آینده ویندوز مشخص می شود. مردم شروع به حدس و گمان کردند که این می تواند به معنای رونمایی از ویندوز 11 باشد و یک تصویر تبلیغاتی منتشر شد که لوگوی ویندوز را به شکل عدد 11 نشان می داد.

تنها چند روز بعد اسکرین شات هایی از نسخه اولیه ویندوز 11 در اینترنت منتشر شد و پس از آن فایل ISO این سیستم عامل نیز به بیرون درز کرد! برای ترکیب این آشفتگی، مایکروسافت حتی از گوگل خواسته است مقالاتی را که نحوه دانلود فایل های ISO ویندوز 11 را آموزش می دهند از نتایج جستجو حذف کند.

سرانجام، مایکروسافت رسماً ویندوز 11 را در 24 ژوئن (Tier 3، 1400) با رابط کاربری اصلاح شده، پشتیبانی از اجرای برنامه های اندروید و پیشنهاد ارتقاء رایگان برای کاربران ویندوز 10 معرفی کرد. نسخه ویندوز” رسما به پایان رسیده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=23436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.