افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

ویتامینی که اثر ضد پیری دارد.

  • کد خبر : 240438
ویتامینی که اثر ضد پیری دارد.

آفتاب نیوز: نتایج تحقیقات جدید فواید ضد پیری ویتامین D و گیرنده‌های آن را در مگس سرکه نشان می‌دهد که نقش مهم آن را در سلامت و طول عمر سلول‌های بنیادی نشان می‌دهد و بینشی در مورد مکانیسم‌های پیری ارائه می‌دهد. به گفته CytechDaily، سلول های بنیادی بالغ نقش مهمی در حفظ تعادل بافت ایفا […]

آفتاب نیوز:

نتایج تحقیقات جدید فواید ضد پیری ویتامین D و گیرنده‌های آن را در مگس سرکه نشان می‌دهد که نقش مهم آن را در سلامت و طول عمر سلول‌های بنیادی نشان می‌دهد و بینشی در مورد مکانیسم‌های پیری ارائه می‌دهد.

به گفته CytechDaily، سلول های بنیادی بالغ نقش مهمی در حفظ تعادل بافت ایفا می کنند، زیرا کاهش عملکرد آنها به محیط سلولی اطراف مرتبط با پیری و بیماری بستگی دارد.

نتایج تحقیقات بالینی در انسان به طور مداوم کاهش سطح ویتامین D و گیرنده های آن را به دلیل افزایش سن و سرطان نشان داده است. با این حال، راه هایی که ویتامین D یا گیرنده ویتامین D به ضد پیری و طول عمر کمک می کند نامشخص است.

در مطالعه جدید، محققان جونگ سان پارک، هیون جین نا و یونگ جین کیم از دانشگاه ملی پوسان و مؤسسه تحقیقات غذایی کره تصمیم گرفتند نقش محافظتی ویتامین D و گیرنده ویتامین D را در بدن تعیین کنند. روده متمایز سلول ها در طول پیری سلولی ریشه روده را بیان می کنند.

هدف و روش تحقیق.

محققان بیان کردند: این تحقیق با هدف تعیین نقش محافظتی ویتامین D و گیرنده ویتامین D در سلول های تمایز یافته روده در طول پیری سلول های بنیادی روده با استفاده از مدل روده بالغ مگس سرکه انجام شد.

محققان با استفاده از مدل معتبر Drosophila midgut برای زیست شناسی پیری سلول های بنیادی نشان دادند که تخریب گیرنده ویتامین D در سلول های روده باعث تکثیر سلول های بنیادی روده، مرگ سلول های روده، پیری سلول های بنیادی روده و تمایز سلول های غدد درون ریز می شود.

علاوه بر این، درمان با ویتامین D پیری و استرس اکسیداتیو را در تکثیر سلول های بنیادی روده و تقویت سانتروزوم (یک اندامک در سلول حیوانی) کاهش داد.

در نتیجه، این تحقیق شواهد مستقیمی برای نقش ضد پیری مسیر ویتامین D یا گیرنده ویتامین D ارائه می‌کند که شامل محافظت از سلول‌های روده در طول پیری می‌شود و اطلاعات ارزشمندی را برای بررسی مکانیسم‌های مولکولی نهفته در ترویج پیری سالم در مگس سرکه ارائه می‌کند. .

محققان به این نتیجه رسیدند که یافته های تحقیق شواهد مستقیمی برای نقش ضد پیری مسیر ویتامین D و گیرنده ویتامین D ارائه می دهد و بینشی را در مورد مکانیسم های مولکولی زیربنای پیری سالم در مگس سرکه ارائه می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.