افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

وقف در حال آسیب است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 369562
وقف در حال آسیب است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مدبر در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز افتتاح، اظهار داشت: اوقاف نهادی مقدس و مبارک است و باید تلاش شود که موقوفات رها نشده و احیا شود. تا مؤمنانی که سالها در زیر زمین بوده اند منتظر او باشند». پاداش سرمایه گذاری خود نباشید. […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مدبر در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز افتتاح، اظهار داشت: اوقاف نهادی مقدس و مبارک است و باید تلاش شود که موقوفات رها نشده و احیا شود. تا مؤمنانی که سالها در زیر زمین بوده اند منتظر او باشند». پاداش سرمایه گذاری خود نباشید.

وی با بیان اینکه اگر صندوق وقف مدیر نداشته باشد و دوباره فعال نشود مردم دیگر تمایلی به وقف ندارند، ادامه داد: فکر می کنم صندوق وقف در سراسر کشور آسیب می بیند و چراغ خانه صندوق است. رفتن مسئولان باید تلاش کنند تا رونق را به این خانه برگردانند.

مدبر افزود: به عنوان مثال در جهرم حوزه علمیه ای وجود دارد که بیش از 300 سال قدمت دارد و طبق اسناد بیش از هزار هکتار وقف دارد اما گاهی هزینه های اولیه برای جلوگیری از متروکه شدن این مکان به حال خود رها می شود. . آیا درآمد صندوق وقف باید آنقدر کم باشد که حتی کفاف هزینه نگهداری این مدرسه را ندهد؟

وی در ادامه با تبریک میلاد حضرت محمد(ص)ص) و امام صادق (ص) و در آغاز هفته دفاع مقدس گفت: امید است خداوند متعال علم و برکت و خیر و سلامتی را بیش از پیش به امت اسلامی عطا کند و روز به روز دلهای امت اسلامی به هر کدام نزدیکتر شود. دیگر و دشمنان این ملت را نابود کنند.

این استاد منطقه و دانشگاه با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، گفت: برای همه دست اندرکاران آموزش و پرورش آرزوی موفقیت داریم زیرا بزرگترین رسالت هر نسل تربیت نسل آینده و آنچه در این راه هزینه می شود است. ، این یک سرمایه گذاری است نه هزینه.

امام جمعه جهرم در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه هر شهری برای توسعه و پیشرفت نیاز به یک برنامه جامع دارد، افزود: این طرح برای مدیران شهری است که بدانند گسترش و توسعه شهر چگونه باید باشد بعدی یک یا دو دهه و اینکه شهر چه نیازی دارد و چه مکان هایی باید به محدوده شهری اضافه شود و چه مکان هایی نیازی به اضافه شدن به محدوده شهری ندارد.

حجت الاسلام مدبر با بیان اینکه هر شهرداری یک مشاور طرح جامع دارد که نیازها را می سنجد و نقشه راه تهیه می کند و سپس بر اساس طرح جامع طرح تفصیلی با جزئیات بیشتر نوشته می شود، ادامه داد: رایزنی در مورد طرح جامع شهرستان جهرم طرح به دست اندرکاران تحویل داده شده اما این طرح هنوز نهایی نشده و امکان بازنگری در آن وجود دارد.

امام جمعه جهرم گفت: متأسفانه به یقین شنیده ام که افراد صاحب نفوذی که دارای املاک در شهرستان هستند تمام تلاش خود را کردند تا املاک خود را خارج از محدوده شهری وارد این پروژه کنند تا ارزش زیادی پیدا کنند.

مدبر ادامه داد: گاهی یک ملک چند هکتاری به دلیل اضافه شدن یا نشدن آن ملک به محدوده شهر، ده ها یا صدها میلیارد تومب اختلاف قیمت خواهد داشت.

امام جمعه جهرم گفت: البته نمی دانم تلاش افراد صاحب نفوذ و فرصت طلب موفق بوده است یا خیر. برای این کار مسئولان شهری از جمله فرماندار، شهردار و شورای شهر، دادستان. ، به نظام مهندسی و تمامی مهندسین متخصص در این زمینه خواهشمندم برای بررسی مکان هایی که خارج از محدوده شهر درج شده اند، در صورتی که آن مکان ها ضروری بوده و یا توجیهی برای آن وجود داشت، وارد این تاپیک شوید.

امام جمعه جهرم تاکید کرد: مسئولان نباید اجازه دهند شهر در قالب یک کاریکاتور سرطانی رشد و گسترش یابد و باید مراقب باشند که منافع شهر و شهروندان قربانی منافع ملکی نشود.

مدبر در پایان تصریح کرد: به من اطلاع دادند که بخشی از مطالبات پیوریتن ها عزیزان واریز شده است انشالله باید کاری کرد که حقوق این عزیزان به روز و به موقع پرداخت شود زیرا تاخیر در پرداخت حقوق کارگران بخصوص پیوریتن هابرای فرهنگ ما و مسئولین ما زیبا نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.