افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
1

وقت آن است که نشت را در هاله ای از عدم قطعیت برطرف کنید

  • کد خبر : 366372
وقت آن است که نشت را در هاله ای از عدم قطعیت برطرف کنید

آفتاب نیوز: یکی از مهمترین موضوعاتی که در انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن بسیار مطرح شد رفع محدودیت یا فیلترینگ اینترنت است.همانطور که پیش بینی می شد در اولین نشست خبری رئیس جمهور موضوع معاشقه مطرح شد و رئیس جمهور در این باره گفت: وزیر ارتباطات در حال تدوین برنامه ای است تا […]

آفتاب نیوز:

یکی از مهمترین موضوعاتی که در انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن بسیار مطرح شد رفع محدودیت یا فیلترینگ اینترنت است.
همانطور که پیش بینی می شد در اولین نشست خبری رئیس جمهور موضوع معاشقه مطرح شد و رئیس جمهور در این باره گفت: وزیر ارتباطات در حال تدوین برنامه ای است تا بتوانیم با سایر نهادهای تصمیم گیر در حوزه فضای مجازی صحبت کنیم چارچوب های موجود برای از بین بردن آنها. این موضوع هم اکنون در دستور کار قرار گرفته و خلاصه آن را در شورای عالی امنیت سایبری ارائه خواهیم کرد و اجرای آن را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که زمان رفع نشتی را چه زمانی تخمین زده است، گفت: تلاش می کنیم در اسرع وقت این کار را انجام دهیم.

ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از نشست خبری رئیس جمهور با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دولت در نظر دارد شیوه فعلی مدیریت فضای مجازی و تعامل با همه نهادهای مرتبط با اولویت را اصلاح کند. بین حکومت وحدت ملی و مردم روی زمین نمانده و مجدانه پیگیری می شود.

وزیر ارتباطات همچنین در حاشیه نشست خبری رئیس جمهور گفته بود: وضعیت شبکه دو جنبه متفاوت دارد. بعد اول بحث کیفیت خدمات و ارتباطات است که به وضوح در حیطه وظایف وزارت ارتباطات است و امیدواریم در آینده نزدیک مردم بهبود کیفیت را در زندگی خود احساس کنند. در حال حاضر تیم ویژه ای در حال کار بر روی آسیب شناسی شبکه و چالش های ارتباطی در وزارت ارتباطات است.

وی ادامه داد: بعد دوم سیاست گذاری است که در وزارت ارتباطات انجام نمی شود. اما وزارت ارتباطات سازوکارهایی را فراهم کرده است تا بتواند در سطح سیاسی در قالب یک سیاست کلی فعال باشد و مدل ها و روش های جدیدی را ارائه کند.

چندی پیش حسین افشین، معاون علمی رئیس جمهور در نشست خبری با اشاره به بحث اینترنت کلاسی گفت: در حالی که آقای بیزیکیان گفتند مشکل اینترنت در حال حل شدن است، بنابراین بحث اینترنت کلاس دیگر حل نمی شود. حل شد. مورد بحث قرار گیرد.

حضور 94 درصد شرکت های ایرانی در اینستاگرام

تمام آنچه گفته شد، زمان دقیق لغو محدودیت ها هنوز اعلام نشده است. محدودیت هایی که هر روز آسیب های زیادی به تجارت الکترونیک ایران وارد می کند. آمار دیتاک نشان می دهد که 3.7 میلیون فروشگاه ایرانی از جمله خرده فروشی ها در اینستاگرام لو رفته است. گردش مالی ایرانیان در شبکه های اجتماعی در سال 1402 بالغ بر 130 تریلیون تومبا (دو میلیارد دلار) بوده است. از این میزان بیش از 70 میلیارد تومبا مربوط به بازار خرده فروشی (فروشگاه های فعال در شبکه های اجتماعی) است.

بر اساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران در سال 1401، در بین شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مختلف، اینستاگرام با آمار 55 درصد بیشترین ضریب استفاده را در بین واحدهای تجارت الکترونیکی داشته است.

در گزارش 1401 یکتانت آمده است که بر اساس نظرسنجی از 9000 شرکت فعال در اصناف و اتحادیه های مختلف، 94 درصد شرکت ها در اینستاگرام حضور دارند و این یعنی تقریبا تمامی شرکت های ایرانی در اینستاگرام صفحه دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=366372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.