افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

وقتی ماسک ها می افتند؛ از رادوی دل های پرسپولیس تا سرمربی ایتالیایی استقلالی ها!

  • کد خبر : 143648
وقتی ماسک ها می افتند؛  از رادوی دل های پرسپولیس تا سرمربی ایتالیایی استقلالی ها!

بوژیدار رادوشویچ یکی از عجیب ترین پدیده های فوتبال ایران در سال های اخیر است. دروازه بان کروات که در زمان سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس آمد و در ابتدا قرار بود نقش یک تعویض ارزان قیمت را برای این تیم بازی کند اما حالا به یکی از گران ترین محکومیت های تاریخ این باشگاه […]

بوژیدار رادوشویچ یکی از عجیب ترین پدیده های فوتبال ایران در سال های اخیر است. دروازه بان کروات که در زمان سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس آمد و در ابتدا قرار بود نقش یک تعویض ارزان قیمت را برای این تیم بازی کند اما حالا به یکی از گران ترین محکومیت های تاریخ این باشگاه تبدیل شده است. رادوشویچ اگرچه ایرانی نبود اما دل هواداران پرسپولیس را به خوبی پیدا کرد و با رفتارهای خاص و درگیری های گاه و بیگاه خود با نیمکت تیم های رقیب توانست در ایران محبوبیت پیدا کند. محبوبیتی که باعث شد علیرضا بیرانوند با او قراردادی 3 ساله به ارزش بیش از 900 هزار دلار امضا کند که سرآغاز تمام دردسرها و دردسرهای پرسپولیس بود.

رادوشویچ که از ابتدا مشخص بود در حد پیراهن شماره یک پرسپولیس نیست، از اولین فرصت استفاده کرد و با عدم دریافت به موقع پول، قرارداد خود را فسخ کرد و به کشورش بازگشت. ادامه داستان از همان ابتدا مشخص بود; محکومیت پرسپولیس و جریمه سنگین فیفا که تا این لحظه ادامه دارد باعث شد تا دروازه بان کروات حتی برای مبلغ دیرکردش هم تخفیف نپذیرد. اتفاقی مشابه برای استراماچونی رخ داد و سرمربی ایتالیایی که استقلالی ها برایش تجمع برگزار کرده بودند از کسر یک یورو هم خودداری کرد.

مواردی مثل رادوشویچ و استراماچونی درس بزرگی برای فوتبالدوستان در ایران است که با بازیکنان و مربیان بی ادب نباشند و کمر تیمشان را خالی نکنند. رادوشویچ که امروز با داستان هایش به پرسپولیسی ها توهین می کند زمانی نماد عدم تحمل بود و توسط هواداران تا حد یک دروازه بان درجه یک جهانی با نام مستعار رادوی دلها ارتقا یافت. اتفاقاتی مانند استراماچونی و رادوشویچ بار دیگر این حقیقت تلخ را نشان داد که حضور مربیان و بازیکنان خارجی در فوتبال ایران صرفاً برای درآمدزایی بوده و انگیزه دیگری ندارد.

البته مقصر اصلی این اتفاقات هواداران نیستند، بلکه مدیرانی هستند که با بازیکنان سطح بالا قرارداد می بندند تا بدون کوچکترین مشکلی معادل چند سال درآمد از تیم های ایرانی دریافت کنند. همان مدیرانی که بابت کت و شلوار و جوراب خود از حساب پرسپولیس پول گرفتند اما حالا در مقابل بزرگترین ضرر تاریخ باشگاه سکوت کرده اند.

258 258

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.