افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

وعده کاهش تورم و اجرای حقوق منطقه ای، ترفندی برای عدم افزایش حقوق!

  • کد خبر : 180890

بازار؛ گروه بانک و بیمه: انتشار خبر تصویب افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده با وجود تورم نزدیک به 40 درصد، مسئولان و نمایندگان کارگری شورای عالی کار را که این روزها جشن گرفتن حقوق کمیته 1403 را جشن می گیرند، شوکه کرد. افزایش ناکافی این رقم متناسب با نرخ تورم بالا، […]

بازار؛ گروه بانک و بیمه: انتشار خبر تصویب افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده با وجود تورم نزدیک به 40 درصد، مسئولان و نمایندگان کارگری شورای عالی کار را که این روزها جشن گرفتن حقوق کمیته 1403 را جشن می گیرند، شوکه کرد. افزایش ناکافی این رقم متناسب با نرخ تورم بالا، سرعت مذاکرات آنها برای افزایش حقوق سال آینده را کاهش می دهد. کارگران حقوق بگیری که به دلیل درآمد ثابت در مواجهه با رشد متغیر و افزایش روزافزون قیمت ها نمی توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند، البته این فشارها بیشتر به جامعه کارگری وابسته است زیرا از امتیازاتی که کارکنان دولت از آن برخوردار هستند محروم هستند. به طرق مختلف در طول سال

نمونه آن این است که دولت امسال به طرق مختلف در قالب ترمیم حقوق به کارکنان خود برای بهبود معیشت آنها کمک کرد. اما طبقه کارگر با وجود اینکه دولت وعده کاهش نرخ تورم در سال را داده بود و اعلام کرده بود که در صورت افزایش حقوق کارکنانش در طول سال؛ قطعاً بدون اتلاف وقت جلسه ای برای ترمیم حقوق کارگران برگزار می کند، نه هیچ کدام اجرا شد، نه تورم آنقدر که مردم احساس می کنند پایین آمد و نه کارگران در تمام طول سال مانند کارمندان دولت از مزایای معیشتی برخوردار شدند.

دولت به درخواست نمایندگان کارگری شورای عالی کار برای بازگرداندن حقوق کارگران در سال گذشته توجهی نکرد و با این پاسخ که از آنجایی که حقوق کارمندان پس از تصویب مجلس افزایش نیافته است، افزایش حقوق کارگران افزایش یافته است. نیز منتفی است، اما دولت اقدامات لازم را برای بهبود سطح زندگی کارکنان خود انجام داد.

خلف وعده داد که حقوق کارگران را در سال جاری بازگرداند

تصویب افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال جاری در حالی صورت گرفت که نمایندگان دولت و بازرگانان به نمایندگان کارگری متقاعد شدند که با توجه به برنامه کاهش تورم و کنترل قیمت ها در سال 1402، بنابراین فشاری بر روی آن وارد نخواهد شد. طبقه کارگر برخلاف وعده‌ها، با شروع سال جدید قیمت‌ها خیلی سریع افزایش یافت و نرخ تورم به جای کاهش، افزایش یافت، نهادهای دولتی در افزایش قیمت‌ها پیشقدم شدند تا کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی و… افزایش زیادی داشته باشند و قیمت‌ها را هم افزایش دهند. از کلیه کالاها و خدمات موجود در بازار

در مواجهه با چنین وضعیتی، نمایندگان کارگری شورای عالی کار طی نامه ای خطاب به وزیر کار، خواهان بازگرداندن حقوق با توجه به رشد نرخ تورم و افزایش ناگهانی قیمت ها شدند و اعلام کردند; جامعه کارگری به سختی می تواند با چنین افزایش حقوقی زندگی کند و این رقم حقوق باید بازنگری شود. اما دولت به خواسته های نمایندگان کارگری شورای عالی کار بی توجهی کرد. از آنجایی که حقوق کارکنان دولت پس از تصویب مجلس افزایش نیافته است، افزایش حقوق کارگران نیز منتفی است. البته با رسیدن به اواسط سال، دولت اقدامات لازم را برای ارتقای سطح معیشت کارکنان خود انجام داد، اما نمایندگان صنفی و کارگران برای بازگرداندن دستمزدها دستاوردی نداشتند.

نمایندگان کارگری شورای عالی کار برای تعیین رقم مناسب حقوق کارگران در سال آینده از هم اکنون و از طریق شورای مشورتی ملی متشکل از کارشناسان، نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه، نخبگان و فعالان این بخش با هدف از ایجاد راه حل صحیح از فرصت استفاده کن

ضرورت تشکیل شورای مشورتی ملی برای حمایت از کارگران در تعیین دستمزد

حمید حاج اسماعیلی، فعال و کارشناس بازار کار در گفتگو با خبرگزاری “بازار” وی گفت: تصویب افزایش 20 درصدی کارکنان دولت در سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس نشان می دهد که شورای عالی کار نیز با توجه به فشارها باید منتظر تعیین نرخ کمتر دستمزد کارگران در سال 1403 باشد. اینکه امسال طبقه کارگر با افزایش هزینه ها و پایین بودن دستمزدها مواجه شد و اگر افزایش حقوق کارمندان دولت زیاد افزایش پیدا نکند، بی شک سال سختی را پیش رو خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نمایندگان کارگری شورای عالی کار و فعالان این حوزه برای تعیین رقم مناسب حقوق کارگران در سال آینده باید از هم اکنون و از طریق شورای مشورتی کشوری متشکل از کارشناسان شروع به کار کنند. ، نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه، نخبگان و فعالان. این اداره کل برای ایجاد راهکار مناسب باید از فرصت موجود استفاده کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه حداقل دستمزد و کف آن برای کارکنان دولت در سال آینده 10 میلیون تومب در نظر گرفته شده است، اما لازم است از سرگیری مذاکرات جدی برای تعیین میزان قابل توجهی از حقوق و دستمزد به گونه ای که معیشت طبقه کارگر در طول سال آینده تحت تأثیر قرار نگیرد. این اقدام به متقاعد کردن اعضای شورای عالی کار برای تعیین نرخ مناسب برای تعیین حقوق کارگران در سال آینده کمک می کند.

در حال حاضر خط فقر در تهران از مرز 25 میلیون تومب در ماه گذشته است، بنابراین دستمزدهای پایین در چنین شرایطی برای کارگران اسفبار خواهد بود. اعضای شورای عالی کار نباید افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت را بهانه کنند. مبنای تعیین حقوق کارگران

افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان نباید مبنایی برای تعیین حقوق کارکنان قرار گیرد.

این فعال حوزه کارگری افزود: شرایط کنونی به گونه ای است که اگر شورای ملی مشورتی از سازمان اجتماعی برای حمایت از جامعه کارگری تشکیل نشود و کسانی که به فکر معیشت کارگران هستند نمی توانند ایده و ایده ارائه کنند. راهکارهایی برای تعیین میزان حقوق قابل قبول کارگران در سال آینده، بدون شک سایر اعضای شورای عالی کار که در راس آن دولت ها هستند، در مجامع حقوق و دستمزد پایه حقوق را ۲۰ درصد افزایش حقوق مصوب کارمندان تعیین کردند. البته با رقم بالاتر و هنگام تعیین دستمزد سال آینده، احتمال مشابه بودن با امسال وجود دارد. مشکل معیشت کارگران با افزایش اندک دستمزد دوچندان می شود.

حاج اسماعیلی افزود: در حال حاضر خط فقر در تهران از مرز 25 میلیون تومب در ماه گذشته است، بنابراین دستمزد پایین در چنین شرایطی برای کارگران اسفبار خواهد بود، در این میان اعضای شورای عالی کار نباید افزایش 20 درصدی حقوق دولت را بپذیرند. حقوق کارگران را تعیین کند، زیرا شرایط معیشتی کارگران، وضعیت استخدامی آنها با کارمندان و از سوی دیگر کارگران بسیار متفاوت است، همانگونه که کارمندان دولت از امتیازاتی که دارند محروم می شوند. در طول سال.

به گفته وی، از آنجایی که دولت در تصمیمات شورای عالی کار همه کاره است و به طور معمول نظرات خود را به سایر اعضا تحمیل می کند، نمایندگان شورای عالی کار نباید فریب وعده هایی را بخورند که هرگز محقق نشده است و باید شجاعانه از آنها دفاع کنند. زیردستان تا حد امکان البته دولت برای پرهیز از افزایش حقوق کارگران با توجه به اینکه شرایط سخت است، حقوق منطقه ای را پیشنهاد داده است تا از این موضوع به عنوان اهرم فشار استفاده شود، البته چنین موضوعی ضمانت دارد. عدم اجرای لازم

برخی از وزرای کابینه قول داده اند تورم را در سال آینده به زیر 20 درصد کاهش دهند. وعده ای که سال گذشته درباره کاهش تورم داده شد اما مردم هرگز آن را احساس نکردند و به جای رنگارنگ شدن سفره شان کوتاه و کوتاه شد.

کاهش نرخ تورم تا 20 درصد و افزایش حقوق مناطق، اهرم فشاری برای عدم افزایش حقوق!

بر اساس این گزارش، با توجه به فشاری که در حال حاضر جامعه کارگری به دلیل عدم تعیین رقم مناسب و مناسب حقوق برای سال جاری در پایان سال گذشته با آن مواجه است، به نظر می رسد تصمیم گیران و برنامه ریزان تصمیم به تعدیل کارگران گرفته اند. حقوق در سال آینده نرخ تورم افزایش نخواهد یافت، آنها در حال حاضر موضوعاتی مانند کاهش نرخ تورم و پیشنهاداتی مانند منطقه ای شدن حقوق را مطرح می کنند، موضوعاتی که اجرای آن چندان آسان نیست. این در حالی است که بر اساس مصوبه مجلس در مورد قانون مدیریت خدمات عمومی، حقوق کارکنان و کارکنان دولت باید با توجه به تورم افزایش یابد. با وجود اینکه نرخ تورم در حال حاضر حدود 40 درصد است، مجلس افزایش حقوق کارکنان دولت را برای سال آینده 20 درصد تعیین کرد.

البته نمایندگان جامعه کارگری در شورای عالی کار مقایسه حقوق کارگران با حقوق کارکنان دولت را قبول ندارند. اکنون برخی از وزرای دولت وعده کاهش تورم به زیر 20 درصد در سال آینده را داده اند. وعده ای که سال گذشته درباره کاهش تورم داده شد اما مردم هرگز آن را احساس نکردند و به جای رنگارنگ شدن سفره شان کوتاه و کوتاه شد. از سوی دیگر با توجه به تورم مورد انتظاری که هر سال با سال جدید رخ می دهد و قیمت ها به صورت خودکار و البته بدون نظارت و کنترل دقیق افزایش می یابد، چنین وعده هایی حتی در صورت اجرایی شدن قابل توجه اما تجربه است. نشان داده است که به این راحتی ها نیست و با مطرح شدن این مسائل نباید افزایش حقوق کارگران برای سال آینده را کنار گذاشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.