افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

وعده وزیر ارشاد به طنزپردازان

  • کد خبر : 27481
وعده وزیر ارشاد به طنزپردازان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیازمند گسترش طنز در جامعه هستیم، گفت: مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) روحیه شوخ طبعی را در جامعه تقویت کرد. محمدمهدی اسماعیلی امروز سوم تیرماه در اختتامیه هفتمین دوره جشنواره ملی «طنز پهلو» در فومن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان فرهنگی، هنری و مذهبی استان گیلان و […]

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیازمند گسترش طنز در جامعه هستیم، گفت: مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) روحیه شوخ طبعی را در جامعه تقویت کرد.

محمدمهدی اسماعیلی امروز سوم تیرماه در اختتامیه هفتمین دوره جشنواره ملی «طنز پهلو» در فومن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگان فرهنگی، هنری و مذهبی استان گیلان و شهرستان فومن گفت: ادای احترام به همه علما، نویسندگان و هنرمندان استان گیان.

وی با بیان اینکه سال گذشته پیشنهاد برگزاری جشنواره «طنزپهلو» را در سطح کشور دادیم، گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره «طنزپهلو» باید در فومن افتتاح شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایرانیان را اهل ادب، هنر و شعر دانست و تصریح کرد: مردم جامعه ما در بسیاری از سخنان خود به مردم از طنز، استعاره و کنایه استفاده می کنند و باید این ویژگی ایرانیان را تقویت کنیم. جامعه.

اسماعیلی با بیان اینکه باید روحیه طنز را در جامعه گسترش دهیم، گفت: مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) روحیه شوخ طبعی را در جامعه تقویت کرد و شاهد استقبال فوق العاده مردم از سوی مجله گل آقا و افرادی بودیم که ایشان برایشان لحظه شماری می کرد. دقیقه تا اعداد بعدی .

وی مجله گل آقا را دوران طلایی در عرصه ادبیات طنز کشور دانست و خاطرنشان کرد: مجله گل آقا هم ادبی و هم شایسته بود که نشان از تحصیلات مرحوم صابری دارد. او همیشه به مرزها احترام می گذاشت و به سنت ها و ارزش های دینی، ملی و اخلاقی پایبند بود.

وزیر ارشاد مرحوم صبری را از اخلاق نیکو و نیکو دانست و یادآور شد: این ویژگی هنر و هنرمند است که با گذشت زمان تقویت می شود و تاثیرگذارتر می شود. امروز با وجود اینکه پیکره جسمانی مرحوم صبری در میان ما نیست، اما مطمئناً نسل حاضر و آینده او را بیشتر ارج می نهند.

وی گذر زمان را دلیل ارزش کار هنری دانست و گفت: مرحوم صابری انقلابی در عرصه طنز در کشور ایجاد کرد.

اسماعیلی از آمادگی وزارت ارشاد برای حمایت از ادبیات طنز و طنزپردازان خبر داد و یادآور شد: آماده حمایت جدی از هنرمندان طنز هستیم و قطعا این جشنواره یکی از راه های معرفی این هنرمندان است.

وی سال 1403 را بیستمین سالگرد درگذشت مرحوم صابری دانست و تاکید کرد: منتظر برگزاری جشنواره کاملتر و گسترده تری با محوریت مرحوم صابری هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.