افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

وضعیت مهاجرت نخبگان ایرانی در حوزه هوش مصنوعی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 172610
وضعیت مهاجرت نخبگان ایرانی در حوزه هوش مصنوعی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

بهروز مینایی در گفتگو با خبرنگار مهر به آمار شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: 190 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی داریم که تعداد آنها. کمتر تیم هایی هستند که محصولات صنعتی با آخرین تکنولوژی دارند، اما هنوز به شرکت تبدیل نشده اند. شرکت های […]

بهروز مینایی در گفتگو با خبرنگار مهر به آمار شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: 190 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی داریم که تعداد آنها. کمتر تیم هایی هستند که محصولات صنعتی با آخرین تکنولوژی دارند، اما هنوز به شرکت تبدیل نشده اند. شرکت های ثبت شده مذکور حدود 300 محصول مبتنی بر هوش مصنوعی تولید و تعدادی نیز صادر شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی رئیس جمهور افزود: یکی از این شرکت ها مدعی شد که می تواند محصولی را به عنوان شرکت اماراتی به وزارت نفت آمریکا بفروشد و درآمد دلاری داشته باشد، اما نتوانست رضایت وزارت نفت ما را جلب کند. که از این محصول استفاده می کند! دلیلش این است که بدنه صنعت هنوز به اعتماد به بخش خصوصی عادت نکرده است و البته عده ای فکر می کنند هوش مصنوعی جای آن را خواهد گرفت و چندان علاقه ای به رفتن به این سمت ندارند، در حالی که اگر از این فناوری بهره ببرند، شما بهترین رهبری را خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته کشور ما یکی دارد. یک فرآیند در رسیدن به بلوغ صنعتی و به شما اطمینان می‌دهم که این مقاومت‌ها موقتی است و هژمونی صنعت انحصاری تا کمتر از ده سال دیگر با فعالیت جوانان مخلصی که حتی بسیاری از آنها در مراکز مهم نظام مستقر هستند شکسته خواهد شد.

در پاسخ به این سوال انتقاد دیگری که اخیرا در حوزه هوش مصنوعی مطرح شده مهاجرت نخبگان است و از طرفی با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در دنیا بسیاری از کشورهای پیشرفته به دنبال جذب افراد واجد شرایط هستند. . و نیروی انسانی نخبه در این زمینه نظر شما درباره مهاجرت چیست و آیا برنامه ای برای کاهش این روند دارید؟وی گفت: با توجه به حضورم در دانشگاه با گروه های مختلفی که مهاجرت می کنند برخورد داشته ام و اصلی ترین آن را می دانم. دلیل اینکه مهاجرت عمدتاً به دلایل اقتصادی است.

دبیر ستاد توسعه هوش مصنوعی و فناوری های رباتیک معاونت علمی رئیس جمهور تاکید کرد: فکر می کنم اگر آینده دانشجویان از نظر کاربردی اقتصادی نسبتا روشن باشد، حتی اگر درآمدشان کمتر از خارج از ایران باشد، می مانند. در کشور مادری یکی دیگر از دلایل مهاجرت، عدم اعتماد صنعت به نهاد دانشگاه است.

وی در ادامه تصریح کرد: احساس می کنم نخبگان مهاجرت می کنند زیرا آینده روشن خود را در ایران به وضوح نمی بینند. نخبگان نگران امنیت شغلی هستند و وقتی کشورهای دیگر آغوش خود را باز کرده اند و یک فرد نخبه با ورود به آن کشور به سرعت با حقوق بالا استخدام می شود، بسیاری از آنها که عاشق کشور هستند اما میهن دوست نیستند ترجیح می دهند مهاجرت کنند. . .

مینایی ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر روند مهاجرت نخبگان در حوزه هوش مصنوعی رو به افزایش نیست، گفت: اینکه بگوییم آمار مهاجرت نسبت به قبل تشدید شده است، خیر، اینطور نیست. وظیفه ما به عنوان بخش دولتی در حوزه حفظ نخبگان ایجاد بستر است و اقداماتی را نیز آغاز کرده ایم و دستور کار ما این است که بخش خصوصی را بیشتر فعال کنیم تا با بکارگیری نخبگان، آینده درخشان آنها برای آنها روشن شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.