افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

وضعیت مسکن از زمان شیوع 1401 کاهش یافته است

  • کد خبر : 147200
وضعیت مسکن از زمان شیوع 1401 کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار بازارسیداحسن خاندوزی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه پیام نور مرکز زنجان برگزار شد، گفت: درست است که هزینه تولید مسکن باید کاهش یابد و قیمت تولید مسکن کاهش یابد. در دستور کار دولت قرار دارد». وی بیان کرد: در پروژه های بودجه 1402 و 1403 برای کل […]

به گزارش خبرنگار بازارسیداحسن خاندوزی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه پیام نور مرکز زنجان برگزار شد، گفت: درست است که هزینه تولید مسکن باید کاهش یابد و قیمت تولید مسکن کاهش یابد. در دستور کار دولت قرار دارد».

وی بیان کرد: در پروژه های بودجه 1402 و 1403 برای کل پرداختی هایی که باید برای مسکن ملی پرداخت شود، برای کاهش بیش از 300 هزار تومان هزینه هر واحد مسکونی، هیچ کارمزدی دریافت نشود.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: موضوع مسکن برای مردم بسیار مهمتر از خودرو است و طی 9 ماه گذشته از شیوع 1401 وضعیت مسکن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هنوز شرایط اقتصادی در سوریه به حالت عادی برنگشته است، بنابراین این فعال اقتصادی انگیزه ای برای ورود به بازاری که هیچ حمایتی از آن صورت نمی گیرد، ندارد، گفت: در سفر ریاست جمهوری به سوریه موفق به ایجاد مشترک بانک و بیمه تکافل ایجاد کرده و اکنون شرایط ورود به بازار این کشور را برای آنها فراهم کرده است.

وی گفت: در 9 ماهه امسال ثبات در نرخ ارز در کشور ایجاد شده است و پیش بینی می شود بتوانیم آن را تا پایان سال حفظ کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: موضوع کنترل نرخ ارز برای دولتی که بر مهار تورم و مجموعه اقدامات در سمت عرضه و تقاضای ارز در کنار عنصر روانی در جامعه تاکید دارد بسیار مهم است. نرخ ارز را تحت تاثیر قرار می دهد و تا زمانی که شرایط تحریم وجود نداشت، افزایش درآمد سرانه کشور در سال 90 به بالاترین حد خود رسید، به گونه ای که رشد اقتصادی کشور به دلیل تحریم های ترامپ منفی شد و تا کنون ادامه دارد. ، قدرت خرید خانوارها و افراد به اوایل دهه 1390 برنگشته است.

خاندوزی یادآور شد: طبق آمارهای اقتصادی موجود، سفره مردم نسبت به سال 1392 کوچکتر شده است و وقتی می گوییم تورم کاهش یافته است. این به معنای کاهش قیمت نیست.

وی افزود: بحث مالیات در بودجه سال آینده با فضای رسانه ای متفاوتی مواجه است و: افزایش درآمد مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده کمتر از دو سال گذشته خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.