افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

وضعیت فهرست دارویی کشور/نسبت داروهای تولید داخل – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 308992
وضعیت فهرست دارویی کشور/نسبت داروهای تولید داخل – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین صادقیان در خصوص نظارت های انجام شده در سه سال اخیر در حوزه دارو گفت: نظارت بر اجرای مطالعات پس از بازاریابی برای تصمیم گیری گرفتن در خصوص تعلیق مصرف/ جمع آوری بیاورید در این دوره توجه ویژه ای به بازار داروهای مشکوک به ایجاد اثرات نامطلوب دارویی معطوف شد. […]

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین صادقیان در خصوص نظارت های انجام شده در سه سال اخیر در حوزه دارو گفت: نظارت بر اجرای مطالعات پس از بازاریابی برای تصمیم گیری گرفتن در خصوص تعلیق مصرف/ جمع آوری بیاورید در این دوره توجه ویژه ای به بازار داروهای مشکوک به ایجاد اثرات نامطلوب دارویی معطوف شد.

وی با اشاره به نظارت بر اولین مطالعه بالینی داروهای یتیم تولید داخل، افزود: حداقل 15 درصد از صنایع دارویی کشور دارای ضوابط بازرسی PIC/S بوده اند.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش سالانه تعداد بازرسی ها برای بررسی درصد انطباق فرآیندهای تولید در شرکت ها بر اساس راهنمای بازرسی PIC/S در آخرین سال گذشته حداقل 3 درصد خبر داد. سه سال و گفت: تعداد بررسی های کیفی نمونه دارویی PMQC (توسط سازمان غذا و دارو) نیز در سطح عرضه حداقل 3 درصد در سال افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اولویت برنامه بازرسی شرکت های دانش بنیان بر سایر اپلیکیشن ها بر اساس زمان دریافت درخواست ها، تصریح کرد: همچنین حداکثر قیمت تعیین شده برای داروهای جدید درخواستی برای ورود به فهرست داروها بر اساس هزینه- کارایی و مطالعات مقایسه ای با داروهای موجود در بازار، که عمدتاً داروهای تولیدی هستند، تعیین می شود. از حدود 227 داروی درخواستی برای قرار گرفتن در فهرست دارویی کشور، 152 درخواست (67 درصد) توسط تولیدکنندگان داخلی ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=308992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.