افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

وضعیت غزه واقعاً به نقطه جوش رسیده است

  • کد خبر : 242834
وضعیت غزه واقعاً به نقطه جوش رسیده است

به گزارش ایلنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به نیویورک در پاسخ به این سوال که آیا پس از وعده صادقانه ایران برای بازگرداندن زندانیان از ییل، پیام ویژه ای از آمریکا دریافت کرده است. عملیات تنبیهی که ایران می خواست در پاسخ به اسرائیل بدهد، چه تعداد پیام و از […]

به گزارش ایلنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به نیویورک در پاسخ به این سوال که آیا پس از وعده صادقانه ایران برای بازگرداندن زندانیان از ییل، پیام ویژه ای از آمریکا دریافت کرده است. عملیات تنبیهی که ایران می خواست در پاسخ به اسرائیل بدهد، چه تعداد پیام و از چه کانالی بین ایران و آمریکا رد و بدل شد؟ آیا کانال ارتباطی معمول یعنی سوئیس بین تهران و واشنگتن فعال بود یا کانال های کشورهای منطقه فعال بود؟ وی گفت: زیرا رژیم اسرائیل در اقدامی تروریستی مستقیماً به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق حمله کرد و مستشاران رسمی نظامی ما در سوریه نیز در این اقدام تروریستی اسرائیل به شهادت رسیدند و مدت هاست که از درک و فهم محروم بوده ایم. شرایط منطقه ما رفتیم و به صورت دوره ای به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کردیم که شورای امنیت باید به وظیفه خود برای مقابله با این اقدامات رژیم اسرائیل عمل کند. از آنجایی که در جمهوری اسلامی ایران مقرر شد در چارچوب قوانین بین‌المللی و دفاع از خود، پاسخ لازم به رژیم اسرائیل داده شود و هشدارها و مجازات‌های لازم داده شود، به آمریکا اطلاع داده‌ایم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما صریح و شفاف به آمریکایی ها گفتیم که تصمیم جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور کشورم برای پاسخ به رژیم (اسرائیل) قطعی است و پیش از این نیز پیام هایی رد و بدل شده است. عملیات و پس از انجام عملیات (عملیات صادقانه) حدود ساعت 2:30 بامداد یکشنبه هفته جاری، پیام دیگری از طریق مجاری دیپلماتیک به ایالات متحده فرستادیم و سعی کردیم به ایالات متحده اطلاع دهیم. به وضوح و به وضوح در این پیام ها ما توسعه تنش در منطقه نیستیم را دنبال می کنیم. آنچه ممکن است باعث افزایش تنش ها در منطقه شود، رفتار رژیم صهیونیستی است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: قبل از عملیات (عود صادق) به صراحت به طرف آمریکایی گفته بودیم که به پایگاه ها و منافع آمریکا در منطقه حمله نمی کنیم، مگر در شرایطی که آمریکا در پاسخ به آن اقداماتی انجام دهد. رژیم اسرائیل می خواهد در حمایت از رژیم صهیونیستی به جنگ بپردازد.

امیرعبداللهیان افزود: تبادل پیام به ویژه از طریق کانال سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف ایجاد درک صحیح از اقدام ایران و با هدف کنترل و جلوگیری از گسترش تنش ها و بحران های منطقه بین ما و آمریکا شکل گرفت و بس.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر علت سفر به نیویورک گفت: نشست شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه برگزار می شود که تحولات غرب آسیا (خاورمیانه) بررسی می شود و بر این موضوع تمرکز می شود. فلسطین

امیرعبداللهیان گفت: این نشست در سطح وزرای خارجه برگزار می شود. با توجه به اتفاقات منطقه و اینکه وضعیت غزه واقعاً به نقطه جوش رسیده است و اوج این وضعیت را در منطقه و اتفاقات منطقه می بینید. فرصتی است برای تبیین دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در راستای ضرورت برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و در عین حال فرصت حضور در سازمان ملل برای دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد. سازمان ملل متحد و سایر وزرای خارجه و همتایان و برخی برای برون رفت از این مشکل، مشورت با رهبری ارشد سازمان های بین المللی، توقف فوری جنگ، ارسال کمک های بشردوستانه فراوان و سایر مسائل مربوط به مسئله فلسطین و امنیت منطقه. .

لازم به ذکر است وزیر امور خارجه کشورمان چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وادح صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص فلسطین وارد نیویورک شد. کنسولگری ساختمانی در دمشق، سوریه.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد و مورد استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد قرار گرفت. این اولین سفر وزیر امور خارجه ایران به نیویورک، مقر سازمان ملل متحد و سومین سفر از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

وزیر امور خارجه روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره فلسطین با موضوع «وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین» شرکت کرده و سخنرانی خواهد کرد.

دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل متحد از دیگر برنامه های رئیس سیاست خارجی کشورمان در این سفر خواهد بود.

همچنین از جمله برنامه های امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر، برگزاری چندین دیدار دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی است.

امیر عبداللهیان پیش از عزیمت به نیویورک در استانبول ترکیه توقف کرد و از سرکنسولگری ایران در این شهر بازدید کرد.


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.