افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است

  • کد خبر : 225739
وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است

به گزارش بازار، علی سلاجقه با بیان اینکه حفاظت مشارکتی را به عنوان یک موضوع اساسی در دستور کار قرار داده ایم، خاطرنشان کرد: در این بخش طبیعت گردی در مناطق حفاظت شده پیش بینی شده است و شهر کاشان نیز در این بخش از بومیان خود استفاده خواهد کرد. وی بحث پسماند در کشور […]

به گزارش بازار، علی سلاجقه با بیان اینکه حفاظت مشارکتی را به عنوان یک موضوع اساسی در دستور کار قرار داده ایم، خاطرنشان کرد: در این بخش طبیعت گردی در مناطق حفاظت شده پیش بینی شده است و شهر کاشان نیز در این بخش از بومیان خود استفاده خواهد کرد.

وی بحث پسماند در کشور را یکی از موضوعاتی دانست که دولت به آن توجه ویژه دارد و افزود: در بحث زباله سراوان در استان گیلان حدود 60 درصد کار ساماندهی پسماند انجام شده است چرا که زباله ها ارزش افزوده برای کشور فرهنگ سازی خوبی در این زمینه صورت گرفته و هر ماه یک جلسه ملی داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در خصوص گرد و غبار در بعد ملی و بین المللی به موفقیت های بزرگی دست یافتیم که پیشنهاد و مصوبه ایران در اجلاس محیط زیست سازمان ملل در هفته گذشته پذیرفته شد و ظرفیت ملی و بین المللی ایجاد کرده است.

سلاجقه با بیان اینکه در زمینه تنوع زیستی گام های خوبی برداشته شده و خوشبختانه در زمینه کاهش شکار وضعیت بسیار خوبی داشتیم، بیان کرد: وضعیت آمار سرشماری حیات وحش و گونه ها خوب است و اگر شرایط اقلیمی کمک کند مشکل است. تالاب ها نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه قبل از بارندگی های اخیر بسیاری از تالاب های کشور در وضعیت مناسبی قرار نداشتند، افزود: با اقدامات انجام شده تالاب های اقماری دریاچه ارومیه در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتند و بارندگی های اخیر نیز باعث ایجاد این دریاچه می شود. در شرایط بسیار خوبی باشد.”

معاون رئیس جمهور در خصوص دریاچه ارومیه تصریح کرد: برای اولین بار به موضوع حق تقدم در حال رسیدگی است، وزارت نیرو نسبت به رهاسازی دو سد و طبق توافق، سدهای باقی مانده در حوضه اقداماتی را انجام داده است. از این دریاچه در پایان سال آزاد می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متأسفانه بدخواهان و افراد مغرض این دریاچه را از نقشه ایران حذف کرده اند و به دلیل نابینایی کسانی که نمی خواهند طراوت این کشور را ببینند، وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است. . .

به گزارش سلاجقه، مجله ساینس، یکی از مجلات علمی مطرح دنیا، مقاله ای در مورد خلیج گرگان نوشت و آن را یکی از مهمترین دستاوردهای کشور ایران دانست. در چهار هفته اول 3000 هکتار به تالاب گرگان اضافه شد و در مورد طبیعت گردی آشوراده لایروبی انجام شد و همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، دولت سیزدهم چندین عهدنامه ملی زیست محیطی را امضا کرده است که به آنها عمل می کند، از جمله اینکه هیچ پروژه ساختمانی بدون مجوز زیست محیطی شروع نمی شود و پیمان دیگر این است که که هر صنعتی اگر بخواهد آن را اجرا کند باید قبل از آن تصفیه فاضلاب را اجرا کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=225739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.