افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

وضعیت جنگ با اسرائیل پس از ترور سنور

  • کد خبر : 400759
وضعیت جنگ با اسرائیل پس از ترور سنور

حزب الله لبنان روز جمعه اعلام کرد که در حال حرکت به سمت مرحله جدید و شدیدتر در جنگ با اسرائیل است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ترور سنوار گفت: روحیه مقاومت پس از مرگ یحیی سنوار، رهبر، تقویت خواهد شد. حماس سنوار، مغز متفکر حمله 7 اکتبر 2023، روز چهارشنبه […]

حزب الله لبنان روز جمعه اعلام کرد که در حال حرکت به سمت مرحله جدید و شدیدتر در جنگ با اسرائیل است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ترور سنوار گفت: روحیه مقاومت پس از مرگ یحیی سنوار، رهبر، تقویت خواهد شد. حماس

سنوار، مغز متفکر حمله 7 اکتبر 2023، روز چهارشنبه در یک عملیات نظامی اسرائیل در غزه کشته شد که یک رویداد مهم در درگیری یک ساله بود.

رهبران غربی گفتند ترور او فرصتی برای پایان دادن به درگیری ها بود، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت که جنگ تا بازگرداندن زندانیان ربوده شده توسط حماس ادامه خواهد داشت.

نتانیاهو پس از تایید مرگ سنوار در روز پنجشنبه در بیانیه ای ضبط شده گفت: امروز ما حساب خود را تسویه کرده ایم، اما وظیفه ما هنوز کامل نشده است. من به خانواده اسرا می گویم: این لحظه مهمی از جنگ است. ما با تمام توان ادامه می دهیم تا همه عزیزان شما عزیزان در خانه باشند.»

سنور که پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس در ماه ژوئیه به عنوان رهبر حماس در تهران معرفی شد، گمان می‌رود در تونل‌هایی که حماس در دو دهه گذشته در زیر غزه ساخته بود، مخفی شده است.

مقامات اسرائیلی می گویند که او روز چهارشنبه در جریان تیراندازی در جنوب غزه توسط سربازان اسرائیلی کشته شد.

ارتش ویدئویی از پهپاد منتشر کرد که سنوار را نشان می‌داد که روی یک مبل پوشیده از گرد و غبار در داخل یک ساختمان ویران شده نشسته است.

حماس اظهار نظری نکرده است، اما منابع درون این گروه گفته اند که نشانه هایی از کشته شدن سنوار توسط نیروهای اسرائیلی دیده اند.

“موانع اصلی”

علیرغم امیدهای غرب برای آتش بس، مرگ سینوار می تواند درگیری ها را در خاورمیانه افزایش دهد.

اسرائیل ماه گذشته عملیات زمینی را در لبنان آغاز کرد و اکنون در حال برنامه ریزی برای پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران در 1 اکتبر، متحد حماس و حزب الله لبنان است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که مرگ سینوار فرصتی برای پایان دادن به درگیری در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی به خانه ها فراهم کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت که ایالات متحده می خواهد مذاکرات را در مورد پیشنهادی برای دستیابی به آتش بس و تضمین آزادی زندانیان آغاز کند و سینوار را “مانع بزرگ” برای پایان دادن به جنگ خواند.

او گفت: «این مانع به وضوح برداشته شده است. نمی توان پیش بینی کرد که هرکس جایگزین سینوار شود، آتش بس را می پذیرد، اما آنچه که مانع اصلی دستیابی به آتش بس در ماه های اخیر بوده، برداشته شده است.» میلر گفت در هفته های اخیر سنوار از مذاکره امتناع کرده است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به این ترور گفت: روحیه مقاومت پس از مرگ سنور تقویت خواهد شد.

حزب الله همچنین از «گذر به مرحله جدیدی از تشدید تنش در رویارویی با اسرائیل» خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با رهبران عربستان سعودی و قطر با هدف پایان دادن به درگیری ها در خاورمیانه تماس های تلفنی جداگانه ای داشت.

بدون تسکین، بدون تعهد

خانواده‌های اسرای اسرائیلی می‌گویند در حالی که قتل عام سینوار یک دستاورد مهم بود، اما تا زمانی که اسرا در غزه بمانند، کامل نخواهد شد.

در خان یونس، در جنوب نوار غزه، یک فلسطینی آواره به نام ثابت آمور به رویترز گفت که مبارزه فلسطینیان ادامه خواهد داشت. وی گفت: ترور سنوار منجر به پایان مقاومت یا سازش یا تسلیم یا برافراشتن پرچم سفید نخواهد شد.

فواره:
اکو ایران

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.