افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

وضعیت اعتبارات «بهداشت» در بودجه 1404/کالاهای مضر بخشی از وزارت بهداشت – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 406635
وضعیت اعتبارات «بهداشت» در بودجه 1404/کالاهای مضر بخشی از وزارت بهداشت – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه کل کشور در سال 1404 تحویل رئیس شورای اسلامی شد تا نمایندگان مردم هر کدام از بخش ها و بخش های مختلف آن را مورد بحث و بررسی قرار دهند و در نهایت پس از چکش کاری؛ لایحه بودجه را تصویب کنید. با توجه به اینکه اولین قسمت از […]

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه کل کشور در سال 1404 تحویل رئیس شورای اسلامی شد تا نمایندگان مردم هر کدام از بخش ها و بخش های مختلف آن را مورد بحث و بررسی قرار دهند و در نهایت پس از چکش کاری؛ لایحه بودجه را تصویب کنید.

با توجه به اینکه اولین قسمت از لایحه بودجه کشور در روز سه شنبه 10 آبان 1403 توسط رئیس جمهور تقدیم رئیس مجلس شد، نگاهی داریم به وضعیت بودجه سلامت در این لایحه.

به سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبارات مندرج در قانون بودجه مربوط به داروها و سایر اقلام سلامت محور (از جمله اعتبارات) مجاز است. داروساز و بیمه) و نیز مطالبات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی از سوی سازمان های بیمه گر سقوط اساس را کمیته ای از وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی در مقابل لایحه مصوب سازمان های بیمه گر تعیین می کند. سقوط بنیاد و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی از مسیر خزانه یا حساب پشتیبان نزد بانک های مورد تایید سازمان مستقیماً به z ذینفعان نهایی تعیین و پرداخت می کنند.

کلیه سازمان های بیمه گر سقوط و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی موظفند پرداخت های مربوطه را در دفاتر حسابداری ثبت و مبالغ دریافتی را از مجموع مطالبات خود کسر کنند.

بر اساس یکی دیگر از بند بهداشتی بودجه 1404 سازمان غذا و دارو در اجرای بند الف ماده 71 قانون برنامه هفتم توسعه موظف است به مدت 6 ماه ذخیره دارویی و ملزومات پزشکی ضروری را ایجاد کند. طبق فهرست مصوب وزارت بهداشت، در سطح شرکت های تولیدکننده، واردکننده و صادرکننده (سه ماه برای هر سطح) ضمن عقد قرارداد با شرکت های فوق الذکر و ثبت تعهدات طرفین در سامانه پیمانکاری مستقر. در وزارت سلامت؛ اصلاح حاشیه و سود اقلام مذکور در حدود اعتبارات مؤسسات ذیربط به نحوی که زیان ناشی از عدم گردش منابع مالی را در مهلت های تعیین شده جبران نماید.

در صورت کمبود در سبد اقلام، شرکت پیمانکاری جبران حقوق مصرف کننده را به سهم خود تضمین می کند.

همچنین در اجرای بند 10 سیاست های کلی سلامت ابلاغی مدیریت، عوارض محصولات زیان آور نوار نقاله موضوع ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 1393/12/04 حداقل 2 درصد و حداکثر تعیین شده است. 10 درصد. سازمان امور مالیاتی کشور موظف است نسبت به مالیات و عوارض موضوع این بند اقدام کند. منابع حاصل از اجرای این بند در اختیار وزارتخانه های بهداشت (70%)، آموزش و پرورش (20%) و ورزش و جوانان (10%) خواهد بود تا در چارچوب ماده 48 قانون مذکور هزینه شود.

بر اساس این گزارش، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است برای رعایت بند 10 سیاست های کلی سلامت و در اجرای تبصره 5 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1380/02/03 نسبت به تخصیص 10. درصد منابع حاصل از مالیات و عوارض کالاهای آسیب دیده. نوار نقاله در مورد بهداشت و انواع سیگار و فرآورده های تنباکو، موضوع بندهای (ص) و (ت) طبق ماده 26 قانون مذکور، برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز وزارت بهداشت، در روستاها و مناطق کم برخوردار، هزینه‌ها براساس اولویت‌های تعیین شده توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.