افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

وزیر نیرو به چین سفر می کند

  • کد خبر : 402159
وزیر نیرو به چین سفر می کند

به گزارش بازار، سومین کنفرانس وزرای انرژی «ابتکار یک کمربند یک جاده» قرار است در تاریخ 23 تا 24 اکتبر 2024 (2 تا 3 نوامبر) در شهر چینگدائو، استان شاندونگ چین برگزار شود. بر اساس اعلام وزارت نیرو، در پی دعوت سازمان ملی انرژی چین، وزیر نیرو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس […]

به گزارش بازار، سومین کنفرانس وزرای انرژی «ابتکار یک کمربند یک جاده» قرار است در تاریخ 23 تا 24 اکتبر 2024 (2 تا 3 نوامبر) در شهر چینگدائو، استان شاندونگ چین برگزار شود.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، در پی دعوت سازمان ملی انرژی چین، وزیر نیرو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزرای انرژی یک کمربند یک جاده شرکت می کند.

از جمله اهداف برگزاری این اجلاس، تقویت همکاری در ارتباط انرژی برای تنوع بیشتر تامین انرژی است. پیشبرد برهم نهی انرژی های مختلف برای ایجاد تعادل بین انتقال انرژی و امنیت انرژی؛ سرمایه گذاری و ساخت منابع برق پایه در زمینه انرژی پاک. روند توسعه فناوری‌های جدید مانند ذخیره‌سازی انرژی جدید (انرژی هیدروژن، فناوری‌های پیشرفته انرژی هسته‌ای، جذب، استفاده و ذخیره‌سازی کربن (CCUS و اکتشاف و توسعه غیرمتعارف نفت و گاز)؛ کاربرد فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ. صنعت انرژی (دیدگاه دیجیتالی شدن و هوش انرژی) و استفاده بهتر از نقش تامین مالی سبز در ترویج همکاری انرژی سبز و نوآوری های تکنولوژیکی.

اما استقرار دبیرخانه BREP، مراسم افتتاحیه کارگروه جدید شبکه همکاری BREP، امضای برنامه اقدام همکاری انرژی کمربند و جاده برای توسعه سبز، انتشار بهترین شیوه‌ها سازمان‌های بین‌المللی کوچک اما هوشمند در همکاری انرژی و انتشار گزارش اندیشکده همکاری انرژی «کمربند و جاده» از برنامه های اجرایی این همایش خواهد بود.

بر اساس این گزارش، با پیشرفت چندقطبی جهانی با سرعتی شتابان، چشم‌انداز انرژی بین‌المللی دستخوش تغییرات عمیقی می‌شود که اهمیت فزاینده همکاری انرژی در چارچوب طرح کمربند و جاده (BRI) را برجسته می‌کند. بیش از پنج سال از راه اندازی مشارکت انرژی یک کمربند و جاده (BREP) می گذرد.

سومین کنفرانس وزیران انرژی یک کمربند، یک جاده به منظور تقویت ارتباطات و همکاری بین المللی، حفظ امنیت و ثبات انرژی جهانی، و پیشبرد انتقال انرژی پاک جهانی، NEA، برگزار خواهد شد.

این کنفرانس با موضوع نوآوری برای آینده انرژی مشترک، وزرای انرژی کشورهای مختلف، سفرای خارجی مقیم چین، روسای سازمان های بین المللی انرژی و نمایندگان ارشد شرکت های بزرگ انرژی جهانی، موسسات مالی، موسسات تحقیقاتی و انجمن های صنعتی را گرد هم می آورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.