افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

وزیر علوم: دانشگاه ها باید فضاهایی را برای مناظره و ارائه برنامه های داوطلبان فراهم کنند

  • کد خبر : 296381
وزیر علوم: دانشگاه ها باید فضاهایی را برای مناظره و ارائه برنامه های داوطلبان فراهم کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی ذوالفیگل در افتتاحیه سخنان خود در اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید و یارانش گفت: : آیت الله رئیسی تلاش صادقانه، خالصانه و خستگی ناپذیری داشت و اقدامات ایشان برای رضای […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی ذوالفیگل در افتتاحیه سخنان خود در اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید و یارانش گفت: : آیت الله رئیسی تلاش صادقانه، خالصانه و خستگی ناپذیری داشت و اقدامات ایشان برای رضای خدا و مصالح ملی بود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هستیم، گفت: از دانشگاه ها انتظار می رود فضای مناظره و معرفی برنامه های کاندیداها را در فضای دانشگاه فراهم کنند.

ذوالفیگل با اشاره به اینکه وظیفه و مسئولیت دانشگاه ها است که حداکثر امکانات را برای مشارکت فراهم کنند، در عین حال انتظار می رود مسئولان دانشگاه از هیچ داوطلبی حمایت خاصی نکنند و عدالت و قانون زیر پا نرود.

وی با قدردانی از زحمات روسای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها گفت: مسئولیت ریاست فرهنگی مستلزم هوش اجتماعی بالا و درایت و درایت است چرا که دانشجویان با توجه به سن خود می توانند فعالیت هایی را انجام دهند که با هم سازگاری ندارد. با آنچه آنها امیدواریم متفاوت باشد و نیاز به رفتار خردمندانه دارد.

وزیر علوم تاکید کرد: از معاونت های اجتماعی و فرهنگی انتظار می رود برخوردی پدرانه و دلسوزانه با دانشجویان داشته باشند و زمینه تجربه فعالیت های فرهنگی و هنری را در کنار تحصیلی فراهم کنند.

ذوالفیگل تاکید کرد: حضور دانش آموزان در فعالیت های فرهنگی آنها را برای آینده جامعه آماده می کند و نوعی کادرسازی برای نظام مدیریتی آینده کشور است.

وی در خصوص اهمیت فرهنگ و فعالیت های فرهنگی گفت: آنچه جامعه را تشکیل می دهد و رفتار مردم آن را شکل می دهد فرهنگ است و بزرگترین سرمایه یک کشور فرهنگ است.

وزیر علوم تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین نهادهایی که می‌تواند در شکل‌گیری فرهنگ جدید پویش و پالایش فرهنگ کنونی نقش داشته باشد و بتواند فرهنگ جدیدی را ایجاد کند، دانشگاه است زیرا دانشگاه با فناوری مرتبط است. و نوآوری و هر فرهنگ و هر فناوری مختص به خود را دارد. فرهنگ جدیدی به ارمغان می آورد.

زلفی گل با بیان اینکه دانشگاه به عنوان نهادی مسئول و پیشرو باید نسبت به مدیریت فرهنگی جامعه احساس مسئولیت کند و آینده فرهنگی کشور را که با پدیده هایی مانند هوش مصنوعی و توسعه فضای مجازی مواجه است، برنامه ریزی کند، تصریح کرد: این امر در راستای تحقق اهداف و برنامه ریزی انجام شده است.

* افتتاح دفتر نهاد حاکمیتی در ستاد وزارت علوم و معرفی مسئول این نهاد.

در ادامه این جلسه وزیر علوم انتصاب نماینده مدیریت دانشگاه در وزارت علوم را که امروز انجام شد، مورد تاکید قرار داد. وی گفت: همانطور که در دانشگاه ها حضور رئیس نهاد نمایندگی در هیات رئیسه فضای معنوی را در هیات رئیسه ایجاد می کند، در وزارت علوم نیز حضور نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز همین وظیفه را خواهند داشت. همچنین این اقدام موجب تقویت هر چه بیشتر ارتباط حوزه و دانشگاه خواهد شد.

در این مراسم که امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در حاشیه اجلاس معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد. رؤسای جمهور رؤسای دانشگاه؛ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ستاد وزارت علوم افتتاح و مهدی فاطمی پور به عنوان سرپرست این دفتر معرفی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=296381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.