افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

وزیر صمت دولت سیزدهم چه تغییراتی در معادن داد؟ دستگاه قضایی پیگیر عزل اداره کل معادن باشد

  • کد خبر : 377152
وزیر صمت دولت سیزدهم چه تغییراتی در معادن داد؟ دستگاه قضایی پیگیر عزل اداره کل معادن باشد

بازار؛ گروه صنعتی: شب سی و یکم شهریور ماه انفجار مهیبی در معدن زغال سنگ طبس رخ داد. این حادثه به دلیل ذخیره گاز متان در یکی از تونل ها رخ داد و در زمان حادثه 69 کارگر از قطعه B حضور داشتند. و انجام دهید در معدن کار می کردند. انفجار در عمق ۲۵۰ […]

بازار؛ گروه صنعتی: شب سی و یکم شهریور ماه انفجار مهیبی در معدن زغال سنگ طبس رخ داد. این حادثه به دلیل ذخیره گاز متان در یکی از تونل ها رخ داد و در زمان حادثه 69 کارگر از قطعه B حضور داشتند. و انجام دهید در معدن کار می کردند. انفجار در عمق ۲۵۰ متریک و مورب ۷۰۰ مین متر رخ داد. تا کنون ۴۹ کارگران جان خود را از دست داده اند.. این حادثه دلخراش نشان می دهد که دولت های گذشته به ویژه دولت سیزدهم توجه چندانی به توسعه، ارتقای ایمنی و افزایش بهره وری معادن در کشور نداشته اند.

بر اساس بررسی های «بازار» نخست وزیر صمت دولت سیزدهم در زمانی که وزارتخانه خود را بر عهده داشت، هنگام ایجاد تغییرات در ساختار این وزارتخانه، اداره کل نظارت بر معادن از چارت سازمانی این وزارتخانه حذف شد. . صمت و ادغام آن در سایر بخشهای این وزارتخانه.

بر اساس بررسی های «بازار»، نخست وزیر صمت در دولت سیزدهم، در زمانی که وزارتخانه خود را بر عهده داشت، هنگام ایجاد تغییراتی در ساختار این وزارتخانه، اداره کل نظارت بر معادن از چارت سازمانی این وزارتخانه حذف شد. صمت و ادغام آن در سایر بخشهای این وزارتخانه.

وزیر اول صامت دولت سیزدهم، اداره کل مذکور را که وظیفه نظارت بر بهره برداری بهینه از ذخایر معدنی و جلوگیری از هدررفت ذخایر، نظارت بر تعهدات صاحب پروانه در خصوص اجرای صحیح قانون معادن و آن را بر عهده دارد، برکنار کرد. کاربرد در امور فنی، رعایت اصول و مقررات فنی و مهندسی استانداردهای مستمر و ایجاد شرایط ایمن در محیط کار همراه با رعایت استانداردهای ایمنی توسط کارکنان.

شاید اگر وزیر سابق این اداره کل را خاموش نمی کرد، امروز کشور و جامعه معدنی حادثه دلخراش معدن زغال سنگ طبس را تجربه نمی کردند. اشتباهات وزیر سابق صمت در وزارتخانه مذکور به میراث شومی برای «سید محمد اتابک» وزیر صمت فعلی تبدیل شده است. اگرچه بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تجربه وزیر دولت چهاردهم می تواند به توسعه معادن کشور منجر شود، اما ابتدا باید اقدامات غلط گذشته را اصلاح کرد.

صمدی، دبیر انجمن زغال سنگ ایران: متأسفانه سیاست خاصی در خصوص صنعت زغال سنگ وجود ندارد و به نظر می رسد این صنعت در اولویت مسئولان نیست.

نتیجه سیاست های معدنی دولت قبل

سعید صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران در دولت سیزدهم با انتقاد از سیاست های وزارت صمت به این رسانه گفت; وی ادامه داد: متاسفانه سیاست مشخصی در خصوص صنعت زغال سنگ وجود ندارد و به نظر می رسد این صنعت در اولویت مسئولان نیست. اظهارنظر دبیر انجمن زغال سنگ ایران همزمان با بازدید «رئیس جمهور شهید» در سال 1400 از معادن طبس و دستور سرمایه گذاری و استخراج در حالی است که نخست وزیر دولت سیزدهم وزارت امور معدنی را همراهی کرده بود. تغییرات عجیب در چارت سازمانی این وزارتخانه

با توجه به اینکه دستگاه قضایی کشور در واکنش به حادثه دلخراش معدن طبس دستور پیگیری این پرونده را صادر کرده است، باید منتظر ماند و دید آیا اقدامات وزرای صمت سابق نیز پیگیری می شود تا تکرار نشود. چنین حوادثی

شاید زمان بازنگری در سیاست های ایمنی معادن کشور فرا رسیده باشد و تصمیمات وزرای سابق امنیت نیز برای شفافیت ذهنی بیشتر توسط نهادهای ذیربط منتشر شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.