افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

وزیر صامت: امیدواریم حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به بیش از یک میلیارد یورو برسد

  • کد خبر : 408657
وزیر صامت: امیدواریم حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به بیش از یک میلیارد یورو برسد

به گفته وزارت امنیت، نشست مشترک سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران ظهر امروز پنجشنبه 12 آبان در هتل اسپیناس تهران با «لادیز قدرت اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان دیدار و گفتگو کرد. در حاشیه این دیدار سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نتایج این نشست […]

به گفته وزارت امنیت، نشست مشترک سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران ظهر امروز پنجشنبه 12 آبان در هتل اسپیناس تهران با «لادیز قدرت اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

در حاشیه این دیدار سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نتایج این نشست دوجانبه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در راستای توافقات روسای جمهور دو کشور. ایران و ازبکستان برای تبادلات اقتصادی، فنی و تجاری بیشتر بین دو کشور، جلساتی با محوریت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران و ازبکستان

وی با اشاره به اینکه در این جلسات تیم‌های متخصص و تخصصی از ایران و ازبکستان حضور داشتند، افزود: در این جلسات تفاهم‌ها و توافق‌هایی در خصوص تجارت ترجیحی بین دو کشور صورت گرفت و موارد محدودی از طریق تجارت ترجیحی و فهرستی از کالاهایی که آینده در مورد آنها تصمیم گیری، تنظیم و برای تجارت آزاد در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به توانمندی های دو کشور در حوزه معدن تاکید کرد: در مجموع مقامات دو کشور تصمیماتی را برای همکاری مشترک در حوزه معدن و صنایع معدنی اتخاذ کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایران پتانسیل های فنی و مهندسی خوبی در حوزه معدن و صنایع معدنی دارد که می تواند به ازبکستان ارائه دهد، خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست با توجه به صنعت فولاد و نقاط مشترکی که می توانیم برای آن داشته باشیم. محصولات ایرانی توافقاتی بین طرفین حاصل شد.

ارائه مدل نوآورانه ایران برای تسهیل مبادلات اقتصادی بین دو کشور

اتابک در ادامه سخنان خود گفت: به ابتکار طرف ایرانی الگویی برای تسهیل مبادلات اقتصادی ارائه شد که مورد استقبال طرف ازبکی قرار گرفت و با تشکیل کمیته مشترک و بر این اساس بانکی موافقت شد. مبادلات تشکیل خواهد شد.

به گزارش رکنا، وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه اکثر موضوعات مطرح شده بین ایران و ازبکستان به مرحله توافق اجرایی رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان با ابراز خرسندی از توسعه روابط با ازبکستان گفت: امیدوارم حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور به بیش از یک میلیارد یورو و در نهایت به بیش از 5 برسد. میلیارد یورو در آینده نزدیک

نتایج رضایت بخش برای افزایش تجارت بین ایران و ازبکستان

لازید گودرات اف وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان نتیجه این نشست دوجانبه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مذاکراتی را برای افزایش و افزایش تجارت بین دو کشور انجام دادیم که نتیجه آن بسیار رضایت بخش است.

وی پس از بیان اینکه از مدت ها پیش برای تهیه این توافقنامه تلاش می کردیم، تاکید کرد: خوشحالیم که امروز به آن دست یافتیم و به زودی دو طرف از آن بهره مند خواهند شد.

وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان افزود: تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در آینده نزدیک شاهد یک رژیم مطلوب خواهند بود که در نتیجه تعرفه، مالیات و عوارض گمرکی محصولات صادراتی از ایران به ازبکستان به نصف کاهش می یابد. .

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست مشترک تصریح کرد: موضوعاتی در خصوص گسترش تعاملات در حوزه مبادلات تجاری نیز مطرح و مقرر شد حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش یابد.

کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و ازبکستان در تهران برگزار شد

قدرت ف در ادامه تاکید کرد: به پیشنهاد وزیر امنیت ایران تصمیم گرفتیم سازوکاری ایجاد کنیم و با تشکیل کارگروه مشترکی در سطح معاونان وزیران دو کشور، جلساتی در موضوعات تخصصی هر بار یک بار برگزار شود. سه بار ماه ها برای عملکرد بهتر و پیشرفت توافقات.

وی در خصوص سایر توافقات با وزارت امنیت ایران خاطرنشان کرد: با توافق دو کشور، نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور در آینده نزدیک در تهران برگزار می شود.

وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان نیز گفت: از مهم ترین توافقات این نشست برای آینده نزدیک، برگزاری همایش تجاری با حضور تجار و برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنعتی ازبکستان در ایران.

لازم به ذکر است «لادیز قدرت اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان و تیم همراه وی پس از دیدار و گفتگو با «سید محمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و معاونان وی، با «محمدرضا عارف» معاون اول شرکت نوسترو پایس دیدار کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.