افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

وزیر خارجه ژاپن: صلح و ثبات در خاورمیانه برای توکیو بسیار مهم است

  • کد خبر : 411056
وزیر خارجه ژاپن: صلح و ثبات در خاورمیانه برای توکیو بسیار مهم است

وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به چند مرکز نظامی در ایران گفت: صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه برای ژاپن بسیار مهم است. به گزارش ایسنا، ایوایا تاکشی، وزیر امور خارجه ژاپن در پی حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نظامی ایران در بیانیه ای اعلام کرد: در 26 اکتبر، اسرائیل […]

وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به چند مرکز نظامی در ایران گفت: صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه برای ژاپن بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، ایوایا تاکشی، وزیر امور خارجه ژاپن در پی حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نظامی ایران در بیانیه ای اعلام کرد: در 26 اکتبر، اسرائیل به تاسیسات نظامی جمهوری اسلامی ایران “به شدت نگران مبادله است”. حمله می کند و هر اقدامی را که اوضاع را تشدید کند به شدت محکوم می کند.”

علاوه بر این، ژاپن قویاً از همه طرف‌های ذی‌ربط درخواست می‌کند که «حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند و اوضاع را آرام کنند، زیرا صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه برای ژاپن بسیار مهم است».

این دیپلمات ارشد ژاپنی همچنین تاکید کرد: دولت ژاپن مصمم است تمام اقدامات را برای حفاظت از شهروندان ژاپنی در خارج از کشور انجام دهد و تمام تلاش دیپلماتیک خود را برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع به کار گیرد.

رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه ۱۴ آبان ماه سال جاری به چند مرکز نظامی جمهوری اسلامی ایران در استان های تهران، ایلام و خوزستان حمله کرد.

قرارگاه پدافند هوایی ایران صبح شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: علیرغم هشدارهای قبلی مقامات جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم دروغین در اقدامی که موجب تنش شد، برخی مراکز نظامی را منهدم کرد. در استان های تهران، خوزستان و ایلام مورد حمله قرار گرفتند و با وجود اینکه با این اقدام تهاجمی توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با موفقیت رهگیری و مقابله شدند، اما در برخی نقاط خسارت محدودی وارد شد.

بر اساس اطلاعیه مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح، در پی عملکرد به موقع پدافند هوایی کشور، خسارت محدود و برخی سامانه های راداری آسیب دیده است که برخی از آنها به سرعت در حال تعمیر و برخی دیگر در دست تعمیر هستند. . .

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.