افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

وزیر خارجه عربستان: مشکل فرار زائران ایرانی به زودی حل می شود

  • کد خبر : 176558
وزیر خارجه عربستان: مشکل فرار زائران ایرانی به زودی حل می شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان عصر پنجشنبه 30 دی ماه تلفنی گفت و گو و برخی موضوعات مورد علاقه دو کشور در زمینه روابط دوجانبه رایزنی و تبادل نظر کردند. روابط و آخرین رویدادهای فلسطین. امیر عبداللهیان در این تماس […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان عصر پنجشنبه 30 دی ماه تلفنی گفت و گو و برخی موضوعات مورد علاقه دو کشور در زمینه روابط دوجانبه رایزنی و تبادل نظر کردند. روابط و آخرین رویدادهای فلسطین.

امیر عبداللهیان در این تماس تلفنی به سفر هیأت پارلمانی عربستان سعودی به ایران و سفر هیئت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عربستان و همچنین دیدار رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد. سازمان حج و زیارت. با وزیر حج عربستان گفت: روابط سیاسی دو کشور در چارچوب توافق رئیس جمهور ایران و ولیعهد عربستان در مسیر درستی قرار دارد.

وی با اشاره به توافق دو کشور برای اعزام ایرانیان به حج عمره، با همتای سعودی خود درباره تاخیر در این موضوع و چگونگی حل آن گفت وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اقدام عربستان در برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی با هدف توقف جنگ غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه گفت: از این نظر ما نیز هستیم. نگرانی از اقدام آفریقای جنوبی در طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری. ما از قوه قضائیه حمایت می کنیم.

امیر عبداللهیان با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست ها با کشتار مردم فلسطین خاطرنشان کرد: آمریکا صد روز است که می گوید جنگ نمی شود اما در عمل هیچ جدیتی به مردم نشان نمی دهد. متوقفش کن جنگ و نسل کشی در غزه.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز گسترش روابط دو کشور را ارزیابی کرد و گفت: همچنان منتظر سفر رسمی دوجانبه آقای رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به عربستان هستیم.

وزیر امور خارجه عربستان در خصوص موضوع فرار زائران عمره ایران به امیر عبداللهیان اطمینان داد که این تنها یک مشکل فنی است که به زودی حل می شود تا زائران ایرانی عمره برای ادای حج عمره به سرزمین آخرالزمان بروند. .

وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به اشاره امیر عبداللهیان به اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری گفت: باید تا حد امکان به اعمال فشار برای پایان دادن به جنگ علیه غزه ادامه دهیم.

وزرای امور خارجه ایران و عربستان ضمن ابلاغ سلام سران دو کشور، ادامه رایزنی‌ها بین دو طرف را سازنده ارزیابی کردند.

امیر عبداللهیان در پی سفر ولیعهد سعودی به تهران از همتای سعودی خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.