افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

وزیر ارشاد: ​​هیچ جنبشی موفق نمی شود مگر اینکه زنان از آن حمایت کنند/ اگر غزه با میزان مقاومت خود مردم جهان را غافلگیر کرده است به خاطر حضور زنان در صحنه است.

  • کد خبر : 136551
وزیر ارشاد: ​​هیچ جنبشی موفق نمی شود مگر اینکه زنان از آن حمایت کنند/ اگر غزه با میزان مقاومت خود مردم جهان را غافلگیر کرده است به خاطر حضور زنان در صحنه است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایرنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ صد ساله مقاومت فلسطین و غزه سرشار از حضور گرم و توانمند زنان این سرزمین است. محمدمهدی اسماعیلی امروز (شنبه) در همایش بین المللی اشک های مریم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: هیچ بخشی از این تاریخ نسبتا […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایرنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ صد ساله مقاومت فلسطین و غزه سرشار از حضور گرم و توانمند زنان این سرزمین است.

محمدمهدی اسماعیلی امروز (شنبه) در همایش بین المللی اشک های مریم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: هیچ بخشی از این تاریخ نسبتا طولانی از نقش زنان و دختران فلسطینی مستثنی نشده است. از دهه 1920 تاکنون، مقاومت مملو از فداکاری حماسی زنان قهرمان فلسطین است.

وی ادامه داد: یقیناً هیچ حرکتی به نتیجه نمی رسد مگر اینکه همه آحاد مردم به ویژه زنان در کنار نهضت و رهبری آن بایستند که ما در نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی خود یعنی نهضت امام (ره) نیز تجربه کردیم. تاریخچه بیش از 60 ساله خود یکی از مولفه های درخشان برای ایجاد پیروزی، تثبیت رشد و ارتقای حضور سازنده زنان بوده است.

اسماعیلی افزود: عنصر مقاومت با حضور زنان معنا می یابد و در تمام رویدادهای مهم تاریخی، حضور زنان حماسی بوده است، همچنان که پیامبر اکرم (ص) با حمایت و پشتیبانی یک نفر رسالت آسمانی خود را انجام دادند. بانوی بزرگی چون خدیجه

آیا مردان بدون حضور زنان می توانند عمل کنند؟

وی با اشاره به حماسه دوران دفاع مقدس گفت: در ایام دفاع مقدس مادران، همسران و خواهران ارکان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بودند چرا که این زنان بودند که مردان را به جبهه ها آیا مردان بدون حضور زنان می توانند عمل کنند؟ ما این تجربه را در انقلاب اسلامی به خوبی آموختیم.

اسماعیلی افزود: امروز اگر مردم غزه با مقاومت خود مردم جهان را غافلگیر کردند به خاطر حضور زنان در صحنه است.

وی گفت: میراث جاوید پیامبر مسئله امامت و رهبری جامعه اسلامی و فداکاری یگانه بانوی هستی حضرت فاطمه (س) است.

وی بیان کرد: در روزهای سخت دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی، مادران و زنان از عناصر اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت دفاع مقدس بودند. پسران رشید و همسران دلبندشان لباس جنگی پوشیده و روانه جبهه های جنگ شدند.

مادران شهدای مدافع حرم و امنیت کشور هستند

و افزود: تصاویر اعزام رزمندگان دفاع مقدس را بارها در تلویزیون دیده اید. ازدحام زنان در کنار اتوبوس و قطار، ازدحام زنان دست تکان می دادند. برخی از این عزیزان در میدان جنگ حضور داشتند. ما زنان شهیدی که در صحنه های جنگ به شهادت رسیدند کم نداریم. در همه ادوار، مادران شهدای حرم و امنیت هستند. مگر می شود جوانان و مردان یک سرزمین بایستند و مقاومت کنند و مادران و زنان در آن نقشی نداشته باشند؟

وی گفت: جامعه اسلامی و مکتب امام این درس را به ما داد که هر حرکتی با حضور همزمان زن و مرد در کنار هم شکل می گیرد و ما این تجربه را در انقلاب اسلامی و در مقاومت در منطقه به خوبی آموختیم. با الهام از انقلاب امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی که با قدرت پرچم نهضت را به دوش می کشند، جایگاه زن را در مقاومت تبیین می کنند.

وزیر فرهنگ اعلام کرد: امروز اگر مردم غزه در تمام دنیا اینگونه مقاومت کرده اند، با حمایت زنان و مادران غزه بوده است. در این روزها تصاویری از نحوه تشییع شهدای غزه کم نبود. کودکانی که در دستان مادرانشان بی جان مانده اند. این مادران قهرمانان مقاومت هستند.

وی گفت: در جمهوری اسلامی یادگاری برای احترام و تعظیم به این بزرگان داریم و بزرگداشت خبرنگار شهیده شیرین ابوعقله در همین راستا بود.

ما این روند را ادامه خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.