افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

وزرای صلح، انرژی و نفت به دنبال توضیحات به کمیسیون انرژی می روند/ تامین انرژی یا تخریب محیط زیست؟

  • کد خبر : 412291
وزرای صلح، انرژی و نفت به دنبال توضیحات به کمیسیون انرژی می روند/ تامین انرژی یا تخریب محیط زیست؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت می تواند آلودگی های زیست محیطی ناشی از سوخت گازوئیل را کنترل کند. رمضانعلی سنگدوینی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تایید استفاده از گازوئیل در فصل زمستان به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: این موضوع با توجه به نیاز کشور به […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت می تواند آلودگی های زیست محیطی ناشی از سوخت گازوئیل را کنترل کند.

رمضانعلی سنگدوینی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تایید استفاده از گازوئیل در فصل زمستان به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: این موضوع با توجه به نیاز کشور به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسیده است اما با اعمال برخی استانداردهای کاهش یافته می توان خطرات زیست محیطی را کاهش داد.

نماینده مردم آق قلا و گلستان در مجلس افزود: در جلسه اخیر کمیسیون انرژی که با حضور معاون وزیر نفت در حوزه پخش و پالایش برگزار شد، بر توجه به محیط زیست تاکید شد. ملاحظات سوخت دیزل و همچنین قول پیگیری موضوع را تا تکمیل این فرآیند با ضمیمه هایی که مختص محیط زیست هستند، داد.

شکی نیست که ما با مشکل عدم تعادل انرژی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: بدون شک با مشکل عدم تعادل انرژی مواجه هستیم اما اولویت ما تامین نیاز خانوارها است و مردم در فصل سرما دچار کمبود گاز و برق نشوند. به همین دلیل در مواقع اضطراری مجبور به استفاده از گازوئیل هستیم و نمی توان نیروگاه ها را متوقف کرد. با این حال، در نظر گرفتن جنبه های زیست محیطی ضروری است. به عنوان مثال، نصب فیلترها می تواند اثرات منفی را به حداقل برساند.

استفاده از نفت کوره اجتناب ناپذیر است.

سنگدوینی همچنین بیان کرد: هفته گذشته با معاونان وزیر نفت، مدیران عامل شرکت های ملی گاز، پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی نفت ایران دیدار داشتیم و اخیرا نیز از عسلویه بازدید کردیم. بررسی ها و بازدیدهای میدانی نشان می دهد که ذخایر سوخت کشور رو به افزایش است و ظرفیت سوخت مایع در فصل سرما بهبود می یابد. اما همچنان استفاده از سوخت دیزل اجتناب ناپذیر است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی شورای اسلامی تاکید کرد: این هفته وزرای حراست، نیرو و نفت با حضور در کمیسیون انرژی آخرین برنامه ها و راهکارهای خود را در این زمینه ارائه می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.