افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

وزارت نفت به دنبال توسعه همکاری با شرکت های ایرانی است

  • کد خبر : 283652
وزارت نفت به دنبال توسعه همکاری با شرکت های ایرانی است

بازار؛ گروه آب و انرژی: افزایش تولید نفت در ایران در دوران ریاست جمهوری پیامد توسعه شرکت های داخلی و فعالیت آنها در پروژه های نفتی و در واقع بومی سازی صنعت نفت بود که شرکت توسعه انرژی پاسارگاد نقش مهمی در آن داشت. نقش. به ویژه در پروژه میادین نفتی سپهر و جفیر. موضوعی […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: افزایش تولید نفت در ایران در دوران ریاست جمهوری پیامد توسعه شرکت های داخلی و فعالیت آنها در پروژه های نفتی و در واقع بومی سازی صنعت نفت بود که شرکت توسعه انرژی پاسارگاد نقش مهمی در آن داشت. نقش. به ویژه در پروژه میادین نفتی سپهر و جفیر.

موضوعی که به مذاق دشمنان کشور خوش نیامد و شایعاتی مبنی بر کاهش همکاری های وزارت نفت با شرکت های ملی به وجود آمد اما با توجه به اینکه سیاست دولت توسعه شرکت های ملی و افزایش خودکفایی است. ، ماجرای لیست سیاه وزارت نفت تکذیب شد.

همانطور که در نامه وزارت نفت آمده است: «بالاترین مقام وزارت نفت از مسدود شدن مطالبات احتمالی و ممنوعیت معاملات با بانک پاسارگاد و کارگزاران آن خبر می‌دهد، طبق اسناد و مدارک، بانک پاسارگاد سهامدار بانک پاسارگاد نمی‌باشد. شرکت توسعه انرژی پاسارگاد و شرکتهای تابعه آن تحت عنوان شرکت وابسته یا تابعه در کارگزاری بانک پاسارگاد ثبت نشده و مشمول اطلاعیه های فوق نمی باشند.

بر اساس این نامه، پروژه های شرکت پاسارگرد با همکاری وزارت نفت ادامه دارد و این شرکت در پروژه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت مشارکت فعال دارد.

در دولت سیزدهم با تدابیر و با تکیه بر توان داخلی، آمار و ارقام مثبتی ثبت شد، به طوری که بر اساس این آمار، میزان صادرات نفت به رقم قبل از خروج آمریکا از برجام و در سال گذشته به میزان صادرات نفت رسید. به 35 میلیارد دلار رسید.

در طول دو سال و نیم عمر دولت سیزدهم خلق، برنامه های کلان برای افزایش تولید نفت روندی صعودی داشت. به این ترتیب شاهد تکمیل و راه اندازی فاز اول طرح توسعه میدان های سپهر و جفیر با سرمایه گذاری 2.8 میلیارد دلاری بودیم که علاوه بر تکمیل و بهره برداری، روزانه 50 هزار بشکه به تولید نفت کشور افزود. . ساخت 60 حلقه چاه در میدان مشترک آزادگان دل سور با سرمایه 800 میلیون دلاری ظرفیت تولید نفت کشور را 60 هزار بشکه افزایش داد.

همچنین با تکمیل و بهره برداری از 8 طرح حفظ و افزایش تولید نفت (میادین اسفند و سیوند، دانان، نرگسی، سعادت آباد، نفت شهر، کبود، لالی آسماری و منصوری آسماری) با سرمایه 400 میلیون دلاری، 48 هزار بشکه در روز و با استفاده از طرح افزایش تولید نفت خام میدان‌های چشمخوش، دلپری و پایدار شرق با مشارکت شرکت‌های روسی و ایرانی با سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری معادل ۱۰ هزار بشکه به کشور اضافه می‌شود. روزانه شاهد افزایش تولید هستیم.

همچنین با بهره برداری از طرح تولید اولیه میدان سهراب با سرمایه 100 میلیون دلاری و 2000 بشکه در روز شاهد افزایش تولید نفت در دولت مردمی هستیم. صنعت نفت ایران در حال حاضر در همه بخش ها از جمله توسعه میادین نفت و گاز خشکی و دریایی، سازه های دریایی، ساخت پالایشگاه های نفتی، جمع آوری گازهای همراه و حفاری چاه های افقی و عمودی به خودکفایی دست یافته است. با اعتماد به فعالان و سازندگان ملی این صنعت.

بر اساس گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار، وزارت نفت در سال 1402 عملکرد درخشانی داشته است، رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در سال گذشته بیش از 20 درصد بوده که تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته است و البته بیشتر تحت تاثیر گروه نفت و گاز قرار گرفت.

در این دولت چهار قرارداد 20 میلیارد دلاری با پیمانکاران داخلی برای طرح تقویت میدان مشترک پارس جنوبی و قراردادهایی به ارزش 13 میلیارد دلار برای توسعه هفت میدان نفتی منعقد شد. همچنین اسناد مهمی با 13 شرکت پتروشیمی برای تامین گاز خود از 20 میدان گازی امضا شد.

دولت رئیسی در نظر داشت امسال 79 پروژه به ارزش 25 میلیارد دلار در بخش بالادستی و پایین دستی راه اندازی کند و 50 پروژه جدید نیز آغاز شد که بین 300 تا 400 هزار بشکه نفت، 35 میلیون متر مکعب برای تولید گاز خام، 50 هزار بشکه تولید می شد. بشکه برای ظرفیت پالایش و 3 تا 5 میلیون تن برای ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور.

اگرچه در پایان سال 1402 حدود 132 پروژه نیمه تمام به ارزش 28 میلیارد و 500 میلیون دلار به اتمام رسید، اما طرح های جدید تکمیل نشد، در واقع دولت سیزدهم توانست به موفقیت هایی دست یابد که در حوزه انرژی بسیار خاطره انگیز بود. اعتماد به قدرت داخلی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=283652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.