افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

وزارت راه آدرس اشتباه می دهد/ گرانی مسکن مشتریان را فراری داد

  • کد خبر : 161123
وزارت راه آدرس اشتباه می دهد/ گرانی مسکن مشتریان را فراری داد

به گزارش رکنا، بر اساس گزارشی جدید بانک مرکزی بر اساس آمار واحدهای مسکونی عرضه شده در سامانه ثبت معاملات املاک کشور، متوسط ​​قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در تهران در آذرماه امسال به حدود 75 میلیون تومان رسید که 2.2 درصد کاهش قیمت دارد. . نسبت به ماه قبل وزارت راه و شهرسازی در […]

به گزارش رکنا، بر اساس گزارشی جدید بانک مرکزی بر اساس آمار واحدهای مسکونی عرضه شده در سامانه ثبت معاملات املاک کشور، متوسط ​​قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در تهران در آذرماه امسال به حدود 75 میلیون تومان رسید که 2.2 درصد کاهش قیمت دارد. . نسبت به ماه قبل

وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این گزارش، کاهش ۲.۲ درصدی قیمت مسکن را به نام خود و برنامه‌های دولت برای ساخت و ساز و عرضه مسکن در کشور نسبت داده است. با گذشت 3 سال به دست متقاضیان نرسیده و تنها بخشی از مسکن مهر ناتمام به مردم واگذار شده است که تاثیر چندانی در بازار ندارد.

در این میان افت شدید تقاضا به دلیل گرانی بیش از حد و کاهش قدرت خرید اکثر مردم یکی از دلایل اصلی کاهش نسبی قیمت مسکن در ماه گذشته است.

کاهش ۶۵ درصدی معاملات مسکن در تهران

در ادامه گزارش بانک مرکزی آمده است: در بین مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 13 با 79.5 درصد بیشترین کاهش را داشته است. در این حوزه طی آذرماه سال جاری 77 مورد خرید و فروش واحد مسکونی در سامانه ثبت معاملات املاک کشور به ثبت رسید. تعداد معاملات آذرماه سال گذشته در این حوزه 376 مورد بوده است.

مناطق 2 و 11 به ترتیب با 72 و 70.3 درصد کاهش معاملات در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. در منطقه 14 نیز کاهش معاملات حدود 70 درصد بوده است.

در منطقه 5 که به طور معمول بیشترین تعداد معاملات مسکن در شهر تهران را به خود اختصاص داده است، طی ماه گذشته (دی ماه 1402) رشد منفی 67.4 درصدی در خرید و فروش مسکن به ثبت رسیده است. در ماه مذکور تعداد تراکنش های این منطقه 500 مورد بوده که البته همچنان در آذرماه بیشترین تعداد تراکنش را در بین مناطق 22 گانه داشته است.

کمترین کاهش معاملات با 38.3 درصد مربوط به منطقه 18 است.

در مجموع در سومین ماه پاییز 3 هزار و 550 فقره معاملات مسکن در شهر تهران به ثبت رسید که در مقایسه با 10 هزار و 184 نوبت در آذرماه سال گذشته 65.1 درصد کاهش داشته است.

میانگین قیمت مسکن و حجم معاملات در مناطق 22 گانه تهران 108 کیلوبایت- نماد PDFرا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.