افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

ورود 1000 اتوبوس برقی به کشور تا 2 ماه آینده

  • کد خبر : 137360
ورود 1000 اتوبوس برقی به کشور تا 2 ماه آینده

به گزارش بازار، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه اولین نشست مشترک مدیریت و پیشگیری از قاچاق حیات وحش اظهار داشت: امروز اولین نشست تخصصی پیشگیری از قاچاق حیات وحش با حضور سه نهاد اصلی برگزار می شود. ، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و سازمان های حفاظت برگزار شد. وی افزود: خلاء […]

به گزارش بازار، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه اولین نشست مشترک مدیریت و پیشگیری از قاچاق حیات وحش اظهار داشت: امروز اولین نشست تخصصی پیشگیری از قاچاق حیات وحش با حضور سه نهاد اصلی برگزار می شود. ، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و سازمان های حفاظت برگزار شد.

وی افزود: خلاء قانونی در این حوزه بسیار قابل توجه است و باید در قالب لوایح اقدامات لازم انجام شود همچنین ارزش گذاری گونه های وحشی در چرخه حیات آنها بسیار مهم است.

سلاجقه با اشاره به لزوم استفاده از پهپادها و توانمندی های دانش بنیان برای افزایش پایش های زیست محیطی، گفت: محیط زیست در کشور بسیار گسترده است و حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور تنها از طریق محیط بانان امکان پذیر نیست.

وی از تجهیز تمامی واحدها و پایگاه های محیط زیست به زودی به فناوری بی سیم دیجیتال خبر داد و گفت: قاچاقچیان و مجرمان فعال در حوزه حیات وحش از این پس احساس ناامنی شدید خواهند کرد. در حال حاضر همدلی و همکاری خوبی بین نهادها وجود دارد و در صورت رفع مشکلات قانونی، مطمئن هستیم که محیط زیست کشور که اکنون در خطر است، به شدت حفاظت خواهد شد.

سلاجقه گفت: وقتی شرایط اقتصادی هر نوع مشکلی باشد، فشار بر حیات وحش بیشتر می شود. در بسیاری از مناطق به ویژه در مناطق مرزی باید به معیشت اولیه و بومی مردم توجه شود و در واقع به کار جایگزین توجه شود. مطمئن هستیم اگر فرهنگ سازی در حوزه حفاظت از حیات وحش افزایش یابد، شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود.

وی افزود: سفارشات مستمر برای جام بیست و هشتم در حال بررسی است، ما قبلا مواضع خود را اعلام کرده ایم و کشورهای پیشرفته محیط جهانی را تخریب کرده اند و باید هزینه آن را بپردازند. منابع آب، خاک و هوای کشورها تحت تأثیر فعالیت کشورهای پیشرفته قرار گرفته و از بین رفته است و باید هزینه آن را بپردازند.

سلاجقه گفت: کشورهای توسعه یافته باید بدانند که موضوع تحریم ها مانعی برای حفاظت از محیط زیست است که باید برطرف شود تا همگرایی جریان اصلی ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان برای رفع آلودگی هوا اقدامات عاجل انجام داد، گفت: خوشبختانه امسال با روند فعلی به نظر می رسد در مسیر خوبی پیش می رویم و کیفیت هوا بهبود می یابد و طی سال آینده تا دو ماه آینده هزار اتوبوس برقی در تهران خواهیم داشت. شهرداری تهران با کشورهای مختلف قرارداد بسته است و از ظرفیت های خوبی استفاده می شود. شهرداری ها و وزارت حراست اقدامات خوبی در تهران و سایر شهرهای بزرگ مانند اصفهان انجام داده اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جابه جایی پالایشگاه منتظری اصفهان در نظر گرفته شده و زمین مناسبی در اختیار آنها قرار داده شده تا از اصفهان خارج شوند.

سلاجقه همچنین در همایش مدیریت و پیشگیری از گونه های حیات وحش گفت: 12 تا 17 درصد بودجه کشور مربوط به محیط زیست است در حالی که این سازمان مسئولیت های مختلفی از جمله حفاظت از تنوع زیستی کشور را بر عهده دارد.

2 هزار و 500 نفر در یگان حفاظت محیط زیست مشغول به کار هستند و گفت: دولت سیزدهم برای تامین تجهیزات محیط بانان اهتمام داشته و سعی کرده از توانمندی آنها در این زمینه نهایت استفاده را ببرد. با این حال، این مقدار ناچیز است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به همکاری دستگاه های مختلف با سازمان محیط زیست گفت: فرماندهی انتظامی و قوه قضائیه در کنار ما هستند و هر جا که رفتیم این دستگاه ها آماده همکاری بودند. هرچند با ضعف های قانونی مواجه هستیم. بنابراین لازم است معاونت حقوقی سازمان محیط زیست به همراه معاونت محیط زیست طبیعی لوایح لازم را تهیه کند.

سلاجقه در ادامه بیان کرد: تغییرات اقلیمی باعث کاهش طعمه حیات وحش شده و شدت آن نزدیک به زیستگاه انسان است و از جمله اثرات منفی این وضعیت می توان به شیوع بیماری هایی مانند طاعون نشخوارکنندگان کوچک اشاره کرد.

وی افزود: این شرایط آسیب هایی را به جوامع محلی وارد کرده است. به همین دلیل صندوق ملی محیط زیست و بیمه محصولات کشاورزی تلاش می کنند تا خسارات ناشی از حیات وحش را پرداخت کنند.

سلاجقه در پایان با اشاره به تمایل کشورهای حاشیه خلیج فارس برای استفاده از برخی گونه های جانوری ایرانی مانند شاهین گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس علاقه مند به سرمایه گذاری در این زمینه هستند و باید این موضوع را از جنبه های مختلف بررسی کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.