افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

ورود دستگاه قضایی به موضوع آلودگی رودخانه تالار

  • کد خبر : 403882
ورود دستگاه قضایی به موضوع آلودگی رودخانه تالار

به گزارش رکنا از مازندران، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به دلیل فعالیت غیرمسئولانه متولیان امر شستشوی زغال سنگ از مرکز البرز به دلیل آلودگی شدید، تصمیم گرفت در موضوع آلودگی زیست محیطی رودخانه تالار مداخله کند. از آب رودخانه با رسوب شیر و تخلیه آن به رودخانه تالار گزارش شده است. بر اساس […]

به گزارش رکنا از مازندران، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به دلیل فعالیت غیرمسئولانه متولیان امر شستشوی زغال سنگ از مرکز البرز به دلیل آلودگی شدید، تصمیم گرفت در موضوع آلودگی زیست محیطی رودخانه تالار مداخله کند. از آب رودخانه با رسوب شیر و تخلیه آن به رودخانه تالار گزارش شده است.

بر اساس این گزارش؛ علی اکبر علیشاه در بازدید از رودخانه تالار و زغال‌شویی مرکزی البرز گفت:

به گفته دیافتی، طی دو شب گذشته مشاهده شد که پسماندهای حاصل از فعالیت کارخانه زغالشویی البرز در حال سرازیر شدن به رودخانه تالار بوده که با ایجاد محدودیت در عبور و مرور باعث سیاه شدن آب رودخانه شده است.

دادستان مرکز مازندران ادامه داد: در این راستا ضمن حضور در محل به همراه نماینده اداره محیط زیست شهرستان، نیروی انتظامی و مدیر اجرایی مجتمع زغالشویی تذکرات لازم به مجموعه ارائه و دستورات لازم را صادر کردند. صادر شده است.

عالیشاه با اشاره به لزوم توقف اقدامات و اقدامات ناشایست در مجتمع زغالشویی مذکور تصریح کرد: قطعا برای حفظ حقوق عامه، دادستانی شهرستان قاطعانه وارد موضوع شده و با هر فرد و یا مدیری که در این اقدام تداخل داشته باشد، برخورد کرد. همراه با تقصیر قاطع و قانونی خواهد بود.

دادستان مرکز مازندران تاکید کرد: در تماس تلفنی با استاندار مازندران و همچنین مسئولان محیط زیست و حراست مقرر شد؛ با برخورد قاطع با موضوع و صدور دستورات لازم، باید اقدامات مقتضی برای رفع موانع موجود انجام شود تا در آینده شاهد حوادث مشابه نباشیم.

عالیشاه با بیان اینکه باید پاکسازی لازم در بستر رودخانه تالار انجام شود، تصریح کرد: تمامی خسارات وارده به محیط زیست و سیستم آبی ناشی از این اقدامات باید توسط هیات کارشناسان محیط زیست ارزیابی و برآورد شود و خسارات وارده باید بررسی شود. توسط. بدکاران این موارد برای پیگیری و پیگیری به دادستان شهرستان گزارش شده است.
بیشتر بخوانید:

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با رکنا

رانش زباله از «کارخانه زغال سنگ البرز» باعث سیاه شدن رودخانه روستای آهنگر قائم شهر شد.

مازندران / مسعود پاشنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.