افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

ورزش پیشرفت پارکینسون را کند می کند

  • کد خبر : 29525
ورزش پیشرفت پارکینسون را کند می کند

گزارش کردن چابک آنلاین به گزارش مهر، دانشمندان علوم اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه کاتولیک در رم ایتالیا دریافتند که ورزش شدید و شدید می تواند روند بیماری پارکینسون را کند کرده و مکانیسم های بیولوژیکی را توضیح دهد. این یافته ممکن است راه را برای رویکردهای جدید غیردارویی هموار کند. این مطالعه نشان […]

گزارش کردن چابک آنلاین به گزارش مهر، دانشمندان علوم اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه کاتولیک در رم ایتالیا دریافتند که ورزش شدید و شدید می تواند روند بیماری پارکینسون را کند کرده و مکانیسم های بیولوژیکی را توضیح دهد. این یافته ممکن است راه را برای رویکردهای جدید غیردارویی هموار کند.


این مطالعه نشان داد که ورزش فشرده با بازگرداندن انعطاف پذیری سیناپسی مخطط باعث بهبود علائم حرکتی و شناختی در بیماری پارکینسون می شود.


محققان می‌گویند: «ما مکانیزمی را کشف کرده‌ایم که به وسیله آن ورزش انجام شده در مراحل اولیه بیماری اثرات مفیدی بر کنترل حرکات ایجاد می‌کند که ممکن است در طول زمان، حتی پس از قطع ورزش، باقی بماند».


آنها معتقدند: “در آینده، شناسایی اهداف درمانی جدید و نشانگرهای عملکردی برای توسعه درمان های غیردارویی در ترکیب با درمان های دارویی فعلی امکان پذیر خواهد بود.”


مطالعه قبلی نشان داده است که فعالیت بدنی شدید با افزایش تولید یک فاکتور رشد حیاتی، فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF) مرتبط است.


نویسندگان توانستند این پدیده را در پاسخ به پروتکل چهار هفته‌ای تمرین با تردمیل در مدل حیوانی بیماری پارکینسون در مراحل اولیه بازتولید کنند و برای اولین بار نشان دهند که چگونه این عامل نوروتروفیک مغز تأثیرات مفید فعالیت بدنی را تعیین می‌کند.


اثر اصلی مشاهده شده در پاسخ به جلسات تمرین روزانه بر روی تردمیل کاهش تجمعات پاتولوژیک آلفا سینوکلئین است که در بیماری پارکینسون منجر به اختلال تدریجی و پیشرونده نورون ها در مناطق خاصی از مغز می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.