افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
6

ورزشکاران پرافتخار ایرانی خود را برای مسابقات قهرمانی جهان در آسیا آماده می کنند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 162070
ورزشکاران پرافتخار ایرانی خود را برای مسابقات قهرمانی جهان در آسیا آماده می کنند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم دانش آموزی رباتیک ایران که شامل 34 دانش آموز نخبه کشورمان بود. آنها از 28 آذرماه در مسابقات آسیایی رباتیک که در مالزی برگزار شد شرکت کردند و در نهایت پس از سه روز قهرمان آسیا شدند. این دانش آموزان نخبه و منتخب که از استان های البرز، کرمان، اصفهان، […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم دانش آموزی رباتیک ایران که شامل 34 دانش آموز نخبه کشورمان بود. آنها از 28 آذرماه در مسابقات آسیایی رباتیک که در مالزی برگزار شد شرکت کردند و در نهایت پس از سه روز قهرمان آسیا شدند.

این دانش آموزان نخبه و منتخب که از استان های البرز، کرمان، اصفهان، فارس و تهران بودند. در لیگ ها سوموروتر، نوآوری و گزارش فنی (گزارش فنی-نوآوری) با نمایندگان کشورهای آسیایی به رقابت پرداخت و اکنون تیم دانش آموزی رباتیک پس از قهرمانی در مسابقات آسیایی خود را برای مسابقات جهانی آماده می کند.

وی به مناسبت قهرمانی این نوجوانان عزیز در مسابقات آسیایی با تعدادی از آنها گفتگو کرد. برو انجام دادیم و از حال و هوای او و تمرینات قبل و بعد از بازی پرسیدیم.

طراحی و ساخت ربات کنترل سیلاب در شهرها

محمدمهدی خمتی یکی از این دانش آموزان است که در تیم نوآوری رباتی برای کنترل سیل در روستاها ساخته است.

از شما خواستیم ابتدا خودتان را معرفی کنید و نظر خود را در مورد این مسابقات بگویید:

من محمدمهدی خمتی 13 ساله هستم. 9 ماه است که به طور جدی در زمینه رباتیک فعالیت می کنم و به لطف معرفی یکی از آشنایانم وارد این عرصه شدم.

امسال در مسابقات جهانی چین مقام دوم لیگ گزارشگری فنی را به دست آوردیم و در بازی های آسیایی مالزی نیز دو مقام قهرمانی در لیگ گزارشگری فنی و نوآوری کسب کردیم.

در لیگ نوآوری چه برنامه ای ارائه کردید؟

ما در زمینه سیل کار می کنیم، پروژه ما به این صورت بود که با آمدن سیل دروازه های روستا باز شود و آب به مخازن منتقل شود و از این آب برای نیازهای شخصی مردم استفاده شود. روستاییان

چه پیشنهادی برای همکاران و دوستان علاقمند به این حوزه. آن ها هستند دارد

علاقه مندان به رباتیک آن ها هستند بیایید و در دوره های آموزشی رباتیک شرکت کنید.

آینده خود را در این زمینه چگونه می بینید؟

با توجه به افکارم آینده خوبی در این زمینه برای خودم دارم. می بینم.

امیر طاها نادری یکی دیگر از دانشجویان تیم نوآوری کنترل سیل بود.

سلام خودتان را معرفی کنید.

سلام من امیر طاها نادری 10 ساله از تهران هستم.

چند سال است که در زمینه رباتیک فعالیت می کنید و چگونه به این رشته علاقه مند شدید؟

من حدود 3 سال است که در زمینه رباتیک فعالیت دارم. من در کلاس دوم به لطف معلم رباتیکمان با این رشته آشنا شدم که به من گفت اگر به این رشته علاقه داری بیا و دوره های آموزشی را بگذران. از آن زمان تاکنون نزدیک به 3 سال است که در این زمینه فعالیت می کنم.

در چه مسابقاتی شرکت کرده اید و چه مقام هایی کسب کرده اید؟

در مسابقات دانشگاه تهران مدال برنز را کسب کردم، در مسابقات جام جهانی 2022 هند مدال نقره را کسب کردم و امسال هم مدال طلا را کسب کردیم.

خودت را در چه لیگ هایی قرار دادی؟

من در دانشگاه تهران در هال لیگ هستم. هزارتو من یک مقام کسب کردم و در هند در لیگ گزارش فنی مقام دوم و در مالزی در همین لیگ گزارش فنی مقام اول را کسب کردیم.

در لیگ نوآوری روی چه پروژه ای کار کردید؟

ما یک پروژه کاهش سیل طراحی کردیم که از حسگرها برای شناسایی سیل و اطلاع دادن به روستاییان استفاده می کند. برای افراد عادی با صدای بوق و برای ناشنوایان با استفاده از ال ای دی و برای اینکه به ساختمان های شهر مانند پل آسیبی وارد نشود با تشخیص سنسور ارتفاع پل مشخص می شود. افزایش می یابد و آب اضافی نیز از دریچه ها وارد می شود که وارد مخازن اصلی شهرک می شود و مردم شهر از این آب برای مصارف روزانه، کشاورزی و … استفاده می کنند.

چه تجربه ای در زمینه رباتیک برای شما تجربه شیرین و مهمی بود که تصمیم گرفتید در این رشته ادامه دهید؟

شاید قبل از شرکت در مسابقات امسال مالزی گاهی اوقات احساس خستگی می کردم اما زمانی که در این مسابقات شرکت کردم احساس کردم توانایی پیشرفت در این زمینه را دارم.

ورزشکاران پرافتخار ایرانی خود را برای مسابقات قهرمانی جهان در آسیا آماده می کنند

پیشنهاد شما برای دوستان و همکلاسی های علاقه مند به این رشته چیست؟

علاقه مندان به رباتیک باید در این زمینه آموزش ببینند و خود را از نظر علمی بالا ببرند و کسانی که در حال حاضر آموزش می بینند باید تلاش خود را افزایش دهند، قطعاً هرکسی با تلاش می تواند در این رشته جایگاهی کسب کند.

آینده خود را در زمینه رباتیک چگونه می بینید؟

بعد از این مسابقه تلاشم را بیشتر کردم تا در این زمینه پیشرفت کنم و به جاهای خوب برسم.

بنیتا صدقی یکی دیگر از اعضای تیم دانش آموزی رباتیک بود.

چند سالی است که در زمینه رباتیک فعالیت می کنید و چگونه با این رشته آشنا شدید؟

من حدود 4 یا 5 سال است که در زمینه رباتیک کار می کنم و در مدرسه با رباتیک آشنا شدم. در برنامه کلاسی خود کلاس رباتیک داشتیم و از این طریق با این رشته آشنا شدم، از طرف آموزشگاه در مسابقات کشوری رباتیک شرکت کردم، مقام اول این مسابقات را کسب کردم و با جدیت در این رشته ادامه دادم. .

اولین باری که در زمینه رباتیک کار کردم احساس کردم که به رباتیک علاقه دارم و همان سال برای مسابقات کشوری دانشگاه تهران آماده شدیم و مقام اول را کسب کردیم اما همزمان با شروع کار بود. به دلیل ویروس کرونا کلاس ها به صورت آنلاین بود و چون شرکت در دوره به صورت آنلاین برایم سخت بود، مدتی تمرین را متوقف کردم، اما بعد از اینکه اوضاع کمی بهتر شد، دوره های آموزشی را از سر گرفتم.

ورزشکاران پرافتخار ایرانی خود را برای مسابقات قهرمانی جهان در آسیا آماده می کنند

چه مقام هایی در مسابقات کسب کردید؟

در مسابقات آسیایی مالزی در لیگ نوآوری و لیگ گزارش فنی مقام اول را کسب کردیم.

چه تجربه ای برای شما تاثیرگذارتر بود و باعث شد فکر کنید می توانید در این زمینه ادامه دهید؟

در سال 2020 که در دانشگاه تهران به مقام رسیدم متوجه شدم که در این زمینه استعداد دارم و این رشته می تواند آینده خوبی برای من داشته باشد.

پیشنهاد شما برای همکاران و علاقه مندان به این حوزه. آن ها هستند و دوست دارید در این زمینه چه کار کنید؟

به نظر من اگر علاقه مند باشند و شرایط را داشته باشند; بیا و تمرین کن زیرا برای آینده و شکوفایی استعداد شما بسیار موثر است.

در ابتدا فکر می‌کردم رباتیک فقط مربوط به سازه‌ها و مکانیک است، اما وقتی وارد این رشته شدم، متوجه شدم که رباتیک شامل الکترونیک، برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی نیز می‌شود.

آینده خود را در این زمینه چگونه می بینید؟

واقعا معتقدم استعداد دارم و در این زمینه می توانم پیشرفت کنم و به جاهای خوبی برسم.

من ایده های زیادی دارم، اما ترجیح می دهم با گروه آموزشی که در حال حاضر دارم بروم.

رباتیک فقط مربوط به سازه ها و مکانیک ساختمان نیست

کلانتری صبا; دانش دانشجو یکی دیگر از استان اصفهان بود که در سن 12 سالگی عضوی از تیم دانش آموزی رباتیک بود و حدود 5 سال است که در زمینه رباتیک فعالیت می کند.

خانم کلانتری از رباتیک چگونه می دانست؟ تو شدی؟

مقاله ای در این زمینه از داخل سایت دیدم. در ابتدا فکر می‌کردم رباتیک فقط مربوط به سازه‌ها و مکانیک است، اما وقتی وارد این رشته شدم، متوجه شدم که رباتیک شامل الکترونیک، برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی نیز می‌شود.

چه تجربیات و سمت هایی در این زمینه کسب کرده اید؟

سال اولی که وارد مسابقه شدم اصلاً فکر نمی کردم که برنده شوم. چون همه کلاس های ما آنلاین بود، توانستم در اولین سال حضورم در مسابقات کشوری دانشگاه تهران مقام دوم را کسب کنم و در سال های بعد توانستم مقام اول مسابقات کشوری را کسب کنم. امسال با هم تیمی هایم در بازی های آسیایی مالزی شرکت کردم. سلام توانستیم مقام اول را کسب کنیم.

از آنجایی که در دانشگاه تهران در مسابقات شرکت کردم، با جدیت بیشتری به تحصیل در رشته رباتیک پرداختم و آموزش های تخصصی تری دیدم.

ورزشکاران پرافتخار ایرانی خود را برای مسابقات قهرمانی جهان در آسیا آماده می کنند

سطح علمی علاقه مندان به رباتیک در اصفهان چقدر است؟

متاسفانه در اصفهان رشته رباتیک از سطح پیشرفته و بالایی برخوردار نیست و به همین دلیل تمام کلاس هایم را به صورت آنلاین از شهرم گذراندم.

به دوستان و همکلاسی های خود در اصفهان که به علم رباتیک علاقه دارند چه پیشنهادی دارید؟

در این مسیر حرکت کنید و ناامید نشوید، ممکن است بارها شکست بخورید، اما نباید امید خود را از دست بدهید زیرا اگر تلاش کنید در نهایت موفق خواهید شد.

آینده خود را در این زمینه چگونه می بینید؟

فکر می کنم با جدیت این مسیر را ادامه دهم و حتی در دانشگاه رشته برق یا الکترونیک بخوانم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.