افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

وحید اشتری بازداشت شد

  • کد خبر : 305378
وحید اشتری بازداشت شد

آفتاب نیوز: مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: دادگاه تجدیدنظر استان تهران پس از رسیدگی به پرونده وحید اشتری ماهینی رای قطعی و لازم الاجرای خود را صادر و وی را به حبس محکوم کرد. در ادامه گزارش قوه قضائیه آمده است: رسیدگی قضایی به پرونده های وحید اشتری مربوط به سال های 99، 1400، […]

آفتاب نیوز:

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: دادگاه تجدیدنظر استان تهران پس از رسیدگی به پرونده وحید اشتری ماهینی رای قطعی و لازم الاجرای خود را صادر و وی را به حبس محکوم کرد.

در ادامه گزارش قوه قضائیه آمده است: رسیدگی قضایی به پرونده های وحید اشتری مربوط به سال های 99، 1400، 1401 و 1402 در مراحل مختلف توسط دادسرا، دادگاه بدوی، دیوان عالی کشور مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. دادگاه کشور، معاونت قضایی و دادگاه تجدیدنظر استان تهران. در مورد یکی از پرونده های وی تحقیقات انجام و حکم قطعی صادر و پرونده به دادسرا ارجاع شد. اجرای احکام و حکم اعدام و اشتری به زندان معرفی شدند.

پرونده ای که حکم قطعی آن پس از طی مراحل قضایی در دادسرا، دادگاه بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور مجدداً در آذرماه 1402 و پس از صدور قرار اعاده دادرسی دیوان عالی کشور به اجرا گذاشته شد. دادگاه عالی . همان دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد. پس از صدور دستور اعاده دادرسی از سوی قاضی و مستشار شعبه تجدیدنظر، موضوع به مرحله رسیدگی رفت و قضات شعبه تجدیدنظر با وجود اینکه اعاده دادرسی را رد کردند، دستور صادره از سوی دادگاه تجدیدنظر را تایید کردند. دادگاه تجدیدنظر استان تهران و این حکم اجرا شد.

نکته دیگر اینکه در جریان رسیدگی به پرونده اشتری این حکم در دادگاه تجدیدنظر از 24 ماه به 14 ماه کاهش یافت.

با پیگیری های انجام شده، وحید اشتری ماهینی یک پرونده قطعی و معتبر دیگر دارد که طی مراحل قانونی در حال رسیدگی است و پس از طی مراحل قانونی، حکم اجمالی صادر می شود و پرونده امروز به اجرا در می آید.

لازم به ذکر است حکمی که امروز در پرونده وحید اشتری اجرا شد دارای چندین شاکی است.

نمونه ای از احکامی که امروز پس از طی مراحل قانونی و تشریفات انجام شده حاکی از آن است که وحید اشتری به دروغ اعلام کرده که در پرونده سیلی زدن سرباز راهور علیه وی کیفرخواست صادر شده است که صحت ندارد و دفاعیات این فرد مقام قضایی برای رد اتهام (براساس اخبار کذب) اقدامی نکرد، هرچند درخواست او برای محاکمه جدید لحاظ نشده بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=305378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.