افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

وحدت کابینه یا اجماع بر جناح بندی؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 338382
وحدت کابینه یا اجماع بر جناح بندی؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

خبرگزاری بیشتر گروه سیاسی_ سارا طالبی: برخی روند رای گیری برای همه کابینه های پیشنهادی را به عنوان یک اجماع ملی می ستایند، اما برای بررسی دلایل این ماجرا، باید وقایع اخیر را با دقت بیشتری بررسی کنیم. در انتخابات دور اول اخیر، جریان موسوم به اصولگرایی بهای گزافی را برای همراهی نکردن با جامعه […]

خبرگزاری بیشتر گروه سیاسی_ سارا طالبی: برخی روند رای گیری برای همه کابینه های پیشنهادی را به عنوان یک اجماع ملی می ستایند، اما برای بررسی دلایل این ماجرا، باید وقایع اخیر را با دقت بیشتری بررسی کنیم.

در انتخابات دور اول اخیر، جریان موسوم به اصولگرایی بهای گزافی را برای همراهی نکردن با جامعه پرداخت. استفاده از انواع روش های اقناعی و غیرعقلانی از جمله آیینه کاری رای رهبری و صرف هزینه از نزدیکان رهبری، تاکید مبلغان و مبلغان و برخی معلمان، تلاش های مختلف در سطح فرماندهی، از تلاش های مکرر این عزیزان بود. سال‌ها، اما شرایطی که تاریخ کرد را سخت‌تر می‌کرد، برتری کاندیدای مخالف در جبهه گفتمان انقلابی این بود که برای تبلیغ به الگوی اطاعت بدون استدلال وابسته نبود و وامی را پس نمی‌داد. به یک جناح و اساساً زبان چندان رسا برای جذب عاطفی مردم نداشت و همواره از جهات مختلف مورد اتهامات سنگین و طرد شده است.

در شرایطی که 13 میلیون رای غیرحزبی به صاحبان تریبون های اصلی فهماند که مردم بر اساس تصمیم خود و نه بر اساس جریان کدخداها به دنبال انتخابات هستند، شرایط برای ادامه حیات سیاسی این اندیشه فراهم شد. سختگیرتر از قبل شد

انتخاب پزشکان به عنوان فردی که معدل اصلاح طلبی با رویکردهای تقریبا سنتی داشت، رئیس مجلس را به سمتی سوق داد که با وسط قرار دادن خود و ایجاد اجماع مردمی درباره او، تلاش کند رئیس جمهور شود.

به عنوان مثال، تفکری که از ابتدا به شدت با فیلترینگ مخالف بود، قطعاً با این مدل هیچ مزیتی در اتحاد مردم با رقیبی که ناگهان در شب انتخابات چنین ادعایی را مطرح می کند، ندارد.

موقعیت قالیباف در این میانه باعث شد که او نه تنها برخی از همسالان سنتی خود را از دست بدهد، بلکه برخی از همتایان فکری خود نیز در حمایت از پزشکان فعال تر شوند.

در چنین شرایطی این تصور شکل گرفته است که حیات چنین تفکری الزاماً به تأیید پزشکان بستگی دارد، زیرا او رئیس جمهور است و اساساً به همگرایی خوب بین مدل سیاسی قالیبافی و پزشکان به در قدرت باشد. رسانه قبلاً ارائه شده است.

مدیکیان در این زمان مدعی حکومت وحدت ملی است اما سازوکار این وحدت منوط به جلب رضایت مردم سنتی در جناح ها است و ابزار او مراجعه به رهبران است.

پزشکان خواستار اجماع هستند، گزینه هایی که او آورده اغلب وزرای قدیمی کابینه مانند وزیر اقتصاد، هیئت وزیران با میانگین سنی حدود شصت سال هستند که اساساً در گام اول انتقاد همه جناح ها و جوانان را به دنبال داشت. . بخش مهمی از توانایی ایجاد اجماع ملی را از بین برده و اعلام کرده است که به نسل جوان چندان اعتقادی ندارد.

از سوی دیگر، وجود افکار اقتصادی مکرر مانند تعهد یا ایده تلاش برای مذاکره توافق نامه او مانند عراقچی ایده های جدید زیادی را وارد کشور نمی کند، در حالی که مردم بیش از شعار به عمل در صحنه نیاز دارند.

شاید این گفته و جو روانی جدید اتحاد مانند بازی JERK برای مدتی باعث سکوت شود اما حدود هفتاد درصد به دلایل مختلف پزشکان را در انتخابات تایید نکردند. هستندآنها بیشتر به تاثیر دولت در حل مشکلات اقتصادی و پیشرفت میدانی می نگرند تا ادعاها.

فضای افکار عمومی برای رهبری روانی افرادی مانند خاتمی و روحانی مساعد نیست و حتی اگر رهبران رای کامل وزرا را بهانه ای برای حل مشکلات بزرگ قرار دهند، باید به نسل جوان توجه کنند.

این گروه از وزرای 60 ساله با برنامه های مکرر تقلید از غرب در مدیریت فرهنگی مانند آزادی های غربی نمی توانند نسل پر انرژی امروز را راضی کنند.

برای این نسل، حتی در دوران وزارت فرهنگی و معاونت زنان، دولت سیزدهم بخشی از آن آزادی ها را فراهم کرده بود، اما ادامه این فضای آزادی پس از نهضت».زازا“، دغدغه اصیل و جدی نسل جوان ایرانی نیست.

جوانان انقلابی از جریان های جناحی می گذرند که برای آنها تصمیم می گیرند و در آینده ای نه چندان دور این قشر قدیمی محافظه کار را چه به عنوان اصلاح طلب و چه اصولگرا کنار خواهند گذاشت. البته پزشکان این موج را نمی خواهند. جوان سازی این امر در آینده کمک شایانی خواهد کرد، اما فعلاً تفکر سنتی اصولگرایی و تفکر سنتی اصلاح طلبان برای ادامه حیات مجبورند منفعلانه حول محور پزشکان باقی بمانند. متهم.

پزشكان هم كمي هزينه كرده اند تا به اتفاق آرا در انتخاب وزرا عمل كنند، اما وزرايي كه مثلاً اصولگرا بوده اند، افراد انقلابي و منتقد و در كل مجلس با درايت نيستند. از بزرگان سیاسی، آنها به اجماع رسیدند تا قدرت را در دست جناح‌ها نگه دارند، که احتمالاً آخرین هم نیست.

مهمترین چیزی که می تواند این دولت و مجلس را از انفعال دور نگه دارد و از مردم فاصله بگیرد، صداقت، اعتماد به جوانان و شناخت رابطه ایران با جریان جهانی کشورهای حامی ایده مقاومت است رهبری انقلاب اسلامی ایران.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=338382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.