افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

وحدت ملی راه نجات کشور است.

  • کد خبر : 364851
وحدت ملی راه نجات کشور است.

عارف در مراسم سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی: معاون اول رئیس جمهور دغدغه اصلی رسانه های معاند را تفرقه در کشور عنوان کرد و گفت: دولت باید با جدیت مسیر وحدت و وفاق را طی کند و برخی اختلاف نظرها در بین مسئولان نظام به تفرقه و دوگانگی منجر نشود. در […]

عارف در مراسم سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی:

معاون اول رئیس جمهور دغدغه اصلی رسانه های معاند را تفرقه در کشور عنوان کرد و گفت: دولت باید با جدیت مسیر وحدت و وفاق را طی کند و برخی اختلاف نظرها در بین مسئولان نظام به تفرقه و دوگانگی منجر نشود. در کشور

اطلاع رسانی کند خبرگزاری رادیوآقای عارف صبح امروز در مراسم سی و ششمین سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه آموزه های برجسته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر وحدت و همفکری تاکید شده است. وی افزود: پیروزی و موفقیت در همه حوادث بعد از انقلاب اسلامی مرهون رویکرد وحدت و وحدت امام (ره) بود که مردم از نظام حمایت کردند و هر کدام از آن اتفاقات برای سرنگونی حکومتی کافی بود، اما سیستم جمهوری اسلامی ایران می‌دانست چگونه بر همه حوادث فائق آید و در هشت سال دفاع مقدس پیروز صحنه شد.

معاون اول رئیس جمهور: توافق نانوشته امام راحل و ملت، اتحاد، انسجام و وحدت بود که هر کجای کشور احساس تفرقه می شد، این امام بود که حرف آخر را زد و کشور را به سمت واحد هدایت کرد.

آقای عارف گفت که شعار دولت چهاردهم وحدت ملی است و این رویکرد دولت چهاردهم در بدنه دولت و قوای سه گانه کشور مورد استقبال قرار گرفته است. از رویکرد وحدت و انسجام امام (ره) است. .

معاون اول رئیس جمهور گفت: امام خمینی (ره) تاکید کردند که راهبرد ائتلاف تقویت نقاط مشترک است و نباید بر اختلاف نظرها تاکید کرد و اگر بر اساس نقاط مشترک پیش برویم، اختلافات حل می شود این مسیر و همه جا احساس می کردند که مسیر تقویت اشتراک و همسان سازی حداکثری است و به جای «من» راهبرد «ما» را مطرح می کردند و همیشه به مردم و هرجا که احساس می کردند مسیر انقلاب و کشور متفاوت است نگاه می کردند. ، ملاقات کردند.

عارف همچنین به صدور فرمان هشت ماده ای امام در رابطه با انتخابات کشور اشاره کرد و تاکید کرد: دغدغه ایشان در آن سال ها گزینش بود که بعضاً به برخورد سخت و حذف و قیمت حذف می انجامید. نیروهای نخبه ای که به انقلاب اعتقاد داشتند. و این نیروها با عناوین مختلف در خانه زندگی می کردند پس از صدور فرمان هشت ماده ای و اصلاحات اساسی در شیوه گزینش، همدلی و صمیمیت بهتری در کشور دیده شد. و کاهش در تضادهای طعمی حاد وجود داشت.

عارف افزود: امروز معتقدیم وحدت ملی راه نجات کشور است. اگر همدیگر را تحمل نکنیم، دشمن از این شرایط نهایت استفاده را خواهد برد. در دو ماه گذشته رسانه های خارج از کشور و مخالفان آن دغدغه و تلاش اصلی خود را بر ایجاد تفرقه و از بین بردن اجماع بین این سه گذاشته اند. قدرت ها و مردم که رای کامل نمایندگان مجلس بود. شورای اسلامی پیام آشتی در جامعه را به کابینه پیشنهادی دکتر دکتر نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: روابط خوب و مناسب بین نیروهای کشور حاصل همین رویکرد آشتی است و مردم نیز در انتخابات این شعار را پذیرفتند و برای مصون ماندن از بحران باید وضعیت خوب فعلی حفظ شود. . تقسیم دشمن من».

آقای عارف مهمترین مسیر و دغدغه رسانه های مخالف را تفرقه افکنی در کشور خواند و افزود: دولت باید با جدیت راه وحدت و وفاق و برخی اختلاف نظرها و سلایق را در بین مسئولان نظام طی کند. نباید منجر به دوگانگی و دوگانگی در کشور شود.

معاون اول رئیس جمهور خواستار کمک نخبگان و اندیشمندان برای حفظ وفاق در کشور شد و گفت: راه وحدت باید ادامه یابد و دولت بتواند اولویت مسائل اقتصادی و معیشتی را که مردم در انتخابات اخیر انتخاب کردند، حل کند انتخابات .

معاون اول رئیس جمهور افزود: حفظ وحدت و وحدت در شعار نیست، شعار درمان در کوتاه مدت جواب می دهد و اگر این وحدت رعایت شود و دولت بر آن عمل شود باید این وحدت را در عمل در کشور نشان دهیم. مردها یا نه؟

او ادامه داد موضوع مشکلات و چالش های کشور را حل کنیم. وی در این فضای خوب حاکم کشور صحبت کرد و گفت: همه نخبگان و فرهیختگان باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند، زیرا حل اختلافات در حوزه های برق، گاز و شاخص های اقتصادی تنها از طریق دولت امکان پذیر نیست. اما اگر نخبگان وارد میدان شوند و راه حلی ارائه دهند، این چالش ها راه حل دارد.

عارف افزود: برای حل مناقشات در نقاط مختلف کشور وقت نداریم و باید مشکلات گاز در زمستان و برق در تابستان را که قطعا با روند کلاسیک حل نمی شود، حل کنیم و باید ببینید از نظر اندیشمندان و محققین که دولت به آن معتقد است کدام راه حل درست است.» این نقطه از کشور راه حل هایی برای حل مشکلات دارد و باید به آن رجوع کرد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اندیشه امام به ما می آموزد که به هیچ وجه نباید تسلیم شویم، تصریح کرد: در زمینه حل اختلافات نیز باید پیروز شویم، زیرا این وضعیت پایدار نیست و باید اصلاح شود. مردم نیز انتظار اصلاح دارند. این دولت رای داد که مشکلات قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود را قابل قبول نمی دانیم گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته و با وجود شرایط وفاق و ارتباط اخلاقی و صمیمانه بین نیروهای کشوری و نهادهای حاکمیتی بهترین است. زمان حل چالش ها

آقای عارف در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پیشنهادات ارائه شده به مؤسسه برای ویرایش و انتشار آثار امام خمینی (ره) بر تبیین نقش رهبری برجسته امام برای مردم و رهبری آن بزرگوار تأکید کرد. جنگ اسلامی انقلابی که با استکبار شرق و غرب و مکاتب غیر الهی مبارزه کرد. و گفت: این حق جوانان کشور و جهان است که بدانند امام خمینی (ره) چگونه یک رهبر معنوی و مرجع گرانقدر است. این انقلاب را با آن رویکرد ارزشمند هدایت کرد.

معاون اول رئیس جمهور از امام به عنوان الگوی برجسته در رهبری فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و جامعه از دیگر پیشنهادات برای تبیین نقش امام در جامعه یاد کرد و گفت: نتوانسته ایم الگویی از رهبری جامعه ارائه کنیم. . در جغرافیای جهان اسلام و جهان و حتی داخل کشور در فرمان و نظریه امام و با توجه به فضای ارتباطی و اطلاعاتی کنونی جهان که دیگران برای جوامع اسلامی طراحی می کنند، تبیین امام . ایده ها

وی با تبیین ویژگی های رهبری امام خمینی (ره) نسبت به رهبران بزرگ جهان در یک قرن اخیر، افزود: امتیاز انقلاب اسلامی وجه تمایز و ویژگی های امام راحل نسبت به رهبران جهان های دیگر است.

آقای عارف با تاکید بر لزوم تبیین نقش امام در به صحنه آوردن مردم به ویژه در مراسم بزرگ گفت: قدرت امام خمینی (ره) در به صحنه آوردن مردم غیرقابل قیاس بود جامعه این بود که امام نظر و رویکرد همه مردم یکسان است. جامعه تا آغاز هشت سال جنگ تحمیلی در صحنه بود که انقلاب نوپای ما از نظر تجهیزات نظامی در وضعیت نامناسبی قرار داشت و در این هشت سال نه با یک کشور، بلکه با دنیای استکباری مواجه بودیم که همه ابزار را در اختیار داشت. همان طور که رژیم بعث گفته بود انقلاب اسلامی را نابود کنید، اما بسیج مردمی در هشت سال جنگ، ویژگی ارزشمند آن بود.

معاون اول رئیس جمهور ساده زیستی، اخلاق مداری، شجاعت، مبارزه با زور و ارعاب، تکبر و خدمتگزاری به مردم را از دیگر ویژگی های شخصیت امام دانست که باید در جامعه تبیین شود.

و افزود: مسئولان جهانی باور نمی کردند که رهبری مانند امام به این سادگی زندگی کند و ایشان که از قدرتمندترین رهبران جهان به شمار می رفت همواره خود را خدمتگزار مردم می دانستند و اگر می خواست موقعیت خود را بالا ببرد، خود را نماینده مردم معرفی کرد. این رویکرد انقلاب اسلامی و استقرار آن را تضمین کرد.

عارف با تاکید بر اعتماد به مردم و نقش آفرینی آنها تصریح کرد: زمانی که امام راحل موضوع رفراندوم را مطرح کردند، ما و بسیاری از جوانان نگران بودیم که با وجود جریانات مختلف در داخل و خارج از کشور، رأی به جمهوری اسلامی داده نشود. ولی امام در این مورد فقط یک تصمیم گرفتند و آیا انقلابی در دنیا هست که رهبر حکومت دو ماه بعد از پیروزی انقلاب و رای بیش از 98 درصد مردم در کشور رفراندوم برگزار کند. جمعیت؟ مردم در آن رفراندوم برای جمهوری اسلامی باورنکردنی بود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در زمان طرح جمهوری اسلامی بسیاری از مردم کشور آن را قبول نداشتند اما امام راحل که نقش و محوریت مردم را جناح دیگر حکومت می دانستند با اطمینانی بی نظیر اعلام کردند. از این جهت که جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد بود و نه یک کلمه کم.

وی قانون مداری را یکی از ویژگی های بارز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: در ماه های اول پس از پیروزی انقلاب بسیاری از مردم به دلیل ظلم و ستم قانون شکنی کردند اما ایشان سال 58 را سال 58 نامگذاری کردند. سال نیروی انتظامی که تصمیمی انقلابی و الهی بود و با وجود مخالفت با اسلام و شرع، اعتماد به قوانین را نشان داد.

آقای عارف با تاکید بر تبیین نظریه امام در گسترش فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: از ابتدا راه اندازی انقلاب اسلامی جنبه فرهنگی انقلاب بود که البته اشتباهاتی هم وجود داشت و اصلی ترین ایشان بود. نظر، بحث فرهنگی انقلاب بود که کمتر مطرح شد، اما با توجه به شخصیت امام بزرگوار خود به خود در دنیا رشد کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: تبیین نظریات امام تنها وظیفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) نیست، بلکه همه نخبگان و پژوهشگران وظیفه دارند انقلاب را ادامه دهند و آن را تبیین کنند. نقطه نظرات، به ویژه به نسل جوان و میانسال کشور که با شخصیت امام آشنا نیستند، آن را امتحان کنند.

مهندس عارف در ابتدای سخنان خود با تبریک هفته وحدت گفت: وحدت رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی و تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام در سال 67 با ابتکار عمل است. یادگار امام راحل در زمینه تصحیح و نشر آثار امام خدمات ارزنده ای ارائه کرده است و مهم ترین اشاره به آثار امام خمینی است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به انتشار 1200 عنوان کتاب زندگی نامه امام خمینی (ره) تصریح کرد: این دستاورد ارزشمندی است و نشان از تلاش و انگیزه فراوان کار در این نهاد دارد و باید صمیمانه از زحمات حجت قدردانی کرد. الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی برای تبیین اندیشه ها و نظریات امام خمینی قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=364851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.