افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

واکنش کنعانی به گزارش کمیته موسوم به تحقیقات بین المللی

  • کد خبر : 226297
واکنش کنعانی به گزارش کمیته موسوم به تحقیقات بین المللی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزسخنگوی وزارت امور خارجه گزارش منتشر شده از سوی سازوکار موسوم به کمیسیون تحقیقات بین المللی را به شدت محکوم کرد و تکرار ادعاهای بی اساس در این گزارش را که مبتنی بر اطلاعات نادرست و مغرضانه است، رد کرد. بیشتر بخوانید: کنعانی: ادعای ساخت پایگاه نظامی ایران در سودان بی […]

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوزسخنگوی وزارت امور خارجه گزارش منتشر شده از سوی سازوکار موسوم به کمیسیون تحقیقات بین المللی را به شدت محکوم کرد و تکرار ادعاهای بی اساس در این گزارش را که مبتنی بر اطلاعات نادرست و مغرضانه است، رد کرد.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: ادعای ساخت پایگاه نظامی ایران در سودان بی اساس است

ناصر کنعانی وی با اشاره به تلاش برخی کشورهای غربی برای ادامه پروژه ایران هراسی و افترا به ایران، تصریح کرد. کمیسیون موسوم به تحقیق که با نمایش مضحک حقوق بشر برخی کشورهای غربی به ویژه آلمان و با پول اهدایی آنها در آذر 1401 و پس از شکست پروژه بی ثبات سازی داخلی ایران توسط ال. انتشار گزارشی که حاوی مجموعه ای سازمان یافته از تحریف حقایق و دروغ بود، نه تنها حقیقت را پیدا نکرد، بلکه عمدا باعث شد که حقایق وارونه جلوه کنند.

او اضافه کرد؛ جمهوری اسلامی ایران این گزارش را که توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای غربی تهیه شده است، مصداق بارز سوء استفاده از مفاهیم و ارزش های متعالی حقوق بشر برای پیشبرد اهداف کوته فکرانه سیاسی می داند. و آن را فاقد هرگونه اعتبار و اثر حقوقی می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد؛ کمیسیون موسوم به تحقیق بین المللی با ارائه گزارشی اخیر نشان داده است که بر اساس دستور کار بنیانگذاران آلمانی، انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی عمل می کند و حقوق آنها را دریافت می کند و سازوکارهای حقوق بشری ایالات متحده را آمریکا ساخته است. ملت ها بازیچه ای برای اهداف شوم و غیرقانونی رژیم های فوق الذکر هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ کشورهای موسس کمیسیون تحقیق و تفحص از امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران و عدم دخالت آن در اغتشاشات 1401 عصبانی هستند و با انتشار این گزارش قصد دارند از ملت ایران انتقام بگیرند.

کنعانی بیان کرد؛ به این کشورها توصیه می شود به جای دخالت بی رویه در ایران، به نقض حقوق بشر در کشورهای خود رسیدگی کنند و به ویژه اگر ذره ای صداقت و دلسوزی نسبت به حقوق بشر و حقوق زنان دارند، حقوق بشر هزاران زن و کودک را زیر پا بگذارند و به قتل برسند. بیش از 30 هزار شهروند فلسطینی در مدت 5 ماه – بیش از 70 درصد آنها زن و کودک هستند – توجه دارند و از ادامه نسل کشی و جنایات علیه بشریت در غزه حمایت نمی کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: آنچه در گزارش های شفاهی و کتبی کمیته موسوم به تحقیق طی دو سال گذشته به شورای حقوق بشر ارائه شده است، در واقع اتهام یک جانبه موسسان این کمیته به شورای حقوق بشر بوده است. جمهوری اسلامی ایران. کشورهایی که حقوق سایر ملت ها را زیر پا می گذارند و در همه جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان شریک هستند، نمی توانند به عنوان شاکی یا قاضی وضعیت حقوق بشر در یک کشور عمل کنند، بلکه باید پاسخگو باشند. به خاطر جنایاتشان در نقض آشکار حقوق بشر.

کنعانی گفت؛ بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت و ترقی زنان و دختران سرزمین خود مجدانه تلاش خواهد کرد و آینده ایران اسلامی را زنان و دخترانی که مایه مباهات و مباهات هستند آباد خواهند کرد. کشور، و از این طریق در برابر توطئه های مداخله جویانه هوشیار خواهید بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تشکیل کمیته ویژه بررسی اغتشاشات 1401 (به انتخاب رئیس جمهور) تصریح کرد: این کمیته در روزهای اخیر گزارش نهایی خود را به رئیس جمهور ایران ارسال کرد. این گزارش در راستای اجرای مأموریت ها و وظایف محوله از سوی رئیس جمهور به کمیته ویژه رسیدگی به اغتشاشات 1401 تهیه شده است و همچنین به بررسی عوامل مختلف مؤثر در شکل گیری اغتشاشات سال گذشته و نیز اقدامات لازم برای بررسی اغتشاشات سال گذشته می پردازد. همچنین حاوی برخی توصیه ها و پیشنهادات است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=226297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.