افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
4

واکنش کشورهای آمریکای جنوبی به جنایات غزه/ خروج سفرای شیلی و کلمبیا از اسرائیل

  • کد خبر : 116664
واکنش کشورهای آمریکای جنوبی به جنایات غزه/ خروج سفرای شیلی و کلمبیا از اسرائیل

آیرین: شیلی و کلمبیا سفرای خود را از اسرائیل خارج کردند. رئیس جمهور شیلی، گابریل بوریچ، گفت که با سفیر کشورش به دلیل “نقض استانداردهای بین المللی حقوق بشر” تماس گرفته است. وی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوشت: شیلی این عملیات نظامی را به شدت محکوم […]








آیرین:

شیلی و کلمبیا سفرای خود را از اسرائیل خارج کردند.

رئیس جمهور شیلی، گابریل بوریچ، گفت که با سفیر کشورش به دلیل “نقض استانداردهای بین المللی حقوق بشر” تماس گرفته است. وی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوشت: شیلی این عملیات نظامی را به شدت محکوم می کند و با نگرانی شدید آن را مشاهده می کند.

پس از این اقدام، گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تصمیم دارم برای مشورت با سفیر کشورمان در اسرائیل تماس بگیرم. وی تاکید کرد: اگر اسرائیل به کشتار مردم فلسطین پایان ندهد، ما نمی توانیم در آنجا بمانیم. رئیس جمهور کلمبیا جمعه شب نیز به قطع برق و اینترنت اسرائیل در غزه واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

تصمیم شیلی و کلمبیا در حالی است که دولت بولیوی سه شنبه شب اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با رژیم اسرائیل پس از جنایات جنگی و نقض حقوق بشر قطع خواهد کرد. ماریا نلا پرادا، نخست وزیر بولیوی گفت: حملات به نوار غزه باعث کشته شدن هزاران غیرنظامی و آواره فلسطینی شده است. ما می خواهیم جلوی این حملات را بگیریم.

پیش از این اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2025 این کشور، اقدامات امپریالیستی و استعماری رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود. همچنین ونزوئلا در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران اردوگاه جبالیا در غزه خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی شد. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، جمعه شب گذشته نیز خواستار آزادی فلسطین شد و گفت نسل کشی در غزه باید متوقف شود.